Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-12, 08:54   #1
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-12 Teg - Piteå (Annat)


Datum: 2010-11-12
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Annat
Match: Teg - Piteå

Spel: Piteå
Insats:
Odds: 2.1
Bolag: Svenskaspel

Motivering:
Viktig match väntar i Division 1A.

Tabelltvåan Teg tar emot tabellfemman Piteå på fredag, i en mycket viktig match för båda lagen. I potten ligger en plats i allettan efter nyår, och förutom Björklöven som redan är klara teoretiskt, så är det fyra lag (Teg, Piteå, Asplöven och Kiruna) som slåss om tre platser.

Analys Teg SK:

Teg har gjort det väldigt bra såhär långt i serien och kommer från 2 raka segrar, där man vunnit mot Boden och Kalix.

I Teg toppar Jens Persson den interna poängligan med 22 poäng (5+17). På andra plats finns Marcus Lundberg med 20 poäng (12+8) och tredje platsen innehavs av Fredrik Sandström på 19 poäng (9+10).

Teg kommer till spel utan långtidsskadade Andreas Adolfsson, men återfår backen Joakim Johansson och forwarden David Muzito-Bagenda. Frågetecken finns för Fredrik Sandström, som beslutar om spel på fredag.

Analys Piteå:

Piteå ligger på den snöpliga 5:e platsen vilket betyder missat spel i Allettan efter nyår, men det är jämnt och endast 3 poäng upp till 3:e platsen. och 4 poäng upp till Teg som förtillfället ligger 2:a efter Björklöven som i praktiken redan är klar för Allettan. Piteå gjorde en bra insats senast och vann med 4-2 mot Kalix, trots att nyckelspelare saknades i Piteå.

Inför dagens match gör Daniel Ragge Olofsson comeback efter missat de senaste 3 matcherna pga jobbresa. Poängkungen i Piteå som gjort 22poäng på endast 10 matcher och har ett förflutet i Skellefteå och Björklöven i Allsvenskan och fick så sent som för 2 säsongen sen prova på Elitserien med Luleå där det blev 20 matcher och 4 poäng. Även Niklas Strandberg som spelat med AIK i Elitserien väntas spela även om det är lite osäkert om han kan spela pga skada.

Piteå kommer även låna in 4st spelare från Skellefteå AIK till matchen och det är målvakt Oskar Sehlstedt (93,4%), Fredrik Berghdal, Petter Granberg och Johan Alm.
De 2 sistnämnda har fått prova på hetluften i Elitserien med AIK även om Petter endast varit med som reserv. Nu kommer dom alltså förstärka Piteås defensiv då båda är ca 190cm långa och 90 pannor men väldigt rörliga och bra med puck.

Slutsats:

Efter en tung förlust tidigare i år mot Teg med 4-3 är det revansch som gäller och förutsättningarna för detta tycker jag känns mycket bra. Piteå ställer upp med bästa tänkbara lag förutom att Bäck är skadad ännu och med spelarna från AIK kommer laget att bli betydligt bättre defensivt och med Ragge tillbaka blir Piteå betydligt vassare framåt!

Jag tror på Piteå inför denna viktiga match och testar Piteå till 2.1ggr pengarna (finns säkert högre) till 3 units

Gl!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), oscar4122 (+2)
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 09:13   #2
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1352


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tagen, några tankar om Kiruna vs Björklöven ?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 09:21   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Bra rek, hakar på denna.

Förvirrande när du kallar Skellefteå för AIK dock
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 09:27   #4
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Bra rek, hakar på denna.

Förvirrande när du kallar Skellefteå för AIK dock
Tack!
Är från Skellefteå, så AIK blir naturligt att säga
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 09:32   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av erixon Visa inlägg
Tack!
Är från Skellefteå, så AIK blir naturligt att säga
Och jag är från Luleå och tycker att solna är det enda AIK

Angående Div 1A , vad tror du om Kalix chanser borta mot Rebels?
Har inte Rebels blivit lite väl stora favoriter där?

Tycker även att betssons utstick på 1,91 på Björklöven är spelbart. Övriga ligger på 1,75

Ont: Piteå finns till 2,45 hos unibet

Senast redigerad av oscar4122 den 2010-11-12 klockan 09:37.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 09:51   #6
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Är så mycket konsiga resultat i denna serie nu, så jag vet inte vad man ska tro på. Visst borde Piteå vinna denna match, men Teg har överraskat mycket positivt hittils och på hemmaplan har man bara förlorat mot Kiruna och Björklöven. Jag väntar på dippen, för är Teg verkligen så här bra? Dessutom är Piteå verkligen upp och ner nu, även om jag tror dom kommer att ta sig till ALL-Ettan ändå. Vann "bara" med 4-2 mot Kalix senast, förlust mot Boden innan det.
Visst borde Piteå vinna ikväll, men TEG kan mycket väl skrälla här. ett "MEN" till...bra odds på piteå så jag tycker också värdet är där.

Kiruna-Björklöven: Kiruna är riktigt bra på hemmaplan, Björklöven är redan nu klara för ALL-ettan kan man säga.
Löven ska vara bättre, men ett motiverat hemmagäng kan nog skrälla lite här. Värdet hos Kiruna.

Rebels-Kalix känns omöjlig att tippa, kan gå hur som helst. Men eftersom Rebels är ganska stora favoriter bland bolagen finns helt klart värdet i Kalix.

Asplöven-Boden. Förmodligen blir det 9-0 till Asplöven...men rätt som det är så skräller Boden till (Läs: Boden-Piteå 4-3). självklart finns inget värde i att spela denna match.

Inget spel blir det dock för mig ikväll...Visst kan man hitta bra oddsvärden i dom flesta matcher här, men känns alldeles för ovisst...

Lycka till!
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 14:09   #7
 
Makandodeles avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 288
Standard

För min del känns krysset till 5.45 @ Expekt för bra i denna öppna sexpoängsmatch då det lär vara dessa två lag fjärdeplatsen som ger en plats i Allettan står mellan. 1-2 oddsen hade behövt vara högre för min del.

Ang Kiruna-Löven tycker jag bolagen redan tagit med bortaplansfaktorn samt att Löven redan leder serien så klart att man inte behöver vinna.
En motivationshöjare för Lövens del är dock att ett 20-tal supportrar åker till matchen, vilket säkerligen kan ge en extra boost att spela bra. Samtidigt är det ju lite av "årets match" för Kiruna då storlaget Björklöven kommer på besök.
Ett stort problem för Löven har annars varit motivationen, man spelar ofta bra i ca en period och utöver det är det mer omotiverat spel. Och det gäller inte bara mot amatörlagen a la Kalix, Luleå Rebels och CRIF där det av mer naturliga skäl blir svårt att orka motivera sig i 60 min, utan det har sett likadant ut mot såväl Kiruna x2 som Asplöven tidigare i veckan.
Löven är dock naturligtvis klart bättre vilket gör att man ändå ska ses som favorit trots bortamatch.
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 19:58   #8
 
TurThores avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 66
Standard

bra rek. tack för den!
TurThore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 22:12   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

tackar för denna, satt fint!
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 22:56   #10
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo tack, skönt att första sitter efter comebacken
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 23:53   #11
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

varför missade jag den här för....
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 07:51   #12
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

snyggt x:et
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td