Så är då äntligen elitloppshelgen snart igång och vi börjar med en aptitretare med v65 och v5 under fredagen. Speedrace för kallblod finns inom v5 och dessutom en del internationella inslag och Kung-Åke är på plats med tre styrningar.
Inte läst på jättemycket än, utan sätter klockan imorgon och gör gör sista jobbet under förmiddagen. Några fina intryck har jag dock redan hittat i lopparkivet. Dock är det för tidigt att prata om spikar eller vilka som är spelvärda innan streckfördelningen satt sig ordentligt. Låg omsättning hittills...
Till v65:
12 A Girl Has No Name sprintade förbi Cinderella Jet senast och var toppfin. Jänkarvagnen sitter på till denna start och spår 12 är oddshöjande.
2 Your Dreamlove älskade jag intrycket på senast och hon gick med full fart hela vägen in i mål. Det känns som att det kommer bli tempo här och då är hon riktigt stark till slut.
9 Filippa BJ avslutade sylvasst till slut senast efter tre månaders uppehåll och är hon ännu bättre nu får de andra hålla i sig.
7 Benedetto OP har gjort bra lopp varje gång och nu är det anmält barfota för första gången sedan augusti utan att det lyser rött. Han vann v75 barfota förra året på 10,7 från dödens. Dessutom Björn upp och kan nog bli borttappad.
7 Lucifer Sam vann debuten för Samuelsson näst senast och sist gick han bra som tvåa bakom Under Armour. Skoryck nu...
Inte kikat så mycket än till V5 men om det blir extrem hög procent på Lome Brage kommer jag att försöka fälla. Han är trots allt 15 år nu och inte startat på 11 månader... Hoppas någon fyller på med fler tankar och ideér.