Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-05-26, 21:08   #1
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Solvalla 27/5 - Elitloppsfredagen


Så är då äntligen elitloppshelgen snart igång och vi börjar med en aptitretare med v65 och v5 under fredagen. Speedrace för kallblod finns inom v5 och dessutom en del internationella inslag och Kung-Åke är på plats med tre styrningar.

Inte läst på jättemycket än, utan sätter klockan imorgon och gör gör sista jobbet under förmiddagen. Några fina intryck har jag dock redan hittat i lopparkivet. Dock är det för tidigt att prata om spikar eller vilka som är spelvärda innan streckfördelningen satt sig ordentligt. Låg omsättning hittills...

Till v65:

12 A Girl Has No Name sprintade förbi Cinderella Jet senast och var toppfin. Jänkarvagnen sitter på till denna start och spår 12 är oddshöjande.

2 Your Dreamlove älskade jag intrycket på senast och hon gick med full fart hela vägen in i mål. Det känns som att det kommer bli tempo här och då är hon riktigt stark till slut.

9 Filippa BJ avslutade sylvasst till slut senast efter tre månaders uppehåll och är hon ännu bättre nu får de andra hålla i sig.

7 Benedetto OP har gjort bra lopp varje gång och nu är det anmält barfota för första gången sedan augusti utan att det lyser rött. Han vann v75 barfota förra året på 10,7 från dödens. Dessutom Björn upp och kan nog bli borttappad.

7 Lucifer Sam vann debuten för Samuelsson näst senast och sist gick han bra som tvåa bakom Under Armour. Skoryck nu...

Inte kikat så mycket än till V5 men om det blir extrem hög procent på Lome Brage kommer jag att försöka fälla. Han är trots allt 15 år nu och inte startat på 11 månader... Hoppas någon fyller på med fler tankar och ideér.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Dahle (+6)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 00:15   #2
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22768
Standard

Fyller på lite grann
Spets brukar vara viktigt dessa dagar

V65-1) Snabbast ut tror jag är favoriten nr.5 Cindirella Jet. Kan få lite svar av SP med nr.3, men jag tror 5 blir släppt till spets och bör ha god chans o leda runt om. Gocciadoros hästar brukar maxprestera just denna helg. Gjorde ett bra lopp sist i skitväder, dödenskross, men åkte dit mot nr.12, som lyfte med i ryggen. Dessa båda var långt före alla andra och jag tror på en ännu bättre prestation denna gg. Kan vara en spik. Värst emot kanske Nurmos andra häst nr.7

V65-2) Svårt och säga vem som spetsar, då det är många orutinerade. Men gissar på att Örre gör allt för att hålla ut de övriga och tar sig till ledningen. Kommer gardera loppet.
Intressant ändring på Joy Sisu biké o bfro ffg.

V65-3) Nämnde Your Dreamlove i analysen ovanpå är intressant. Connys nr.4 BBK behövde genomkörare sist, nu tror jag den kommer göra ännu bättre lopp och det är mitt första streck. Kanske kan komma till spets och då ska den slåss. La Sassicaia har gjort många fina lopp och kan överraska. Men undrar om inte Gocciadoros är värst emot Connys.

V65-4) Här tror jag Gloster Gladiator tar spets. Rosleff är en duktig lärling och leder länge. Utg

V65-5) Här ser det ut som nr.3 Mission Beach tar spets. Spets är viktigt som sagt, men jag tycker den är överspelad. Första häst i mina ögon bör nr.5 Adorni G vara tät följd av nr.8 C.You Again
Det måste va enorm förbättring med Erik i sulkyn i jmf mot Fleming. Men här blir det o måla på.

V65-6) Långlopp, då är inte spets lika avgörande. Men det ser ut som Mika F leder i början av loppet, får se vem som är först fram för att överta. Velten S är iallafall första hästen i loppet för mig, men Erland kan köra bort det mesta, vilket vi såg häromdan.
Robban har en stark rackare och den kan göra loppet själv.
Borttappade nr.13 och nr 14

Sitter på tåget mot Stockholm när det hela avgörs och jobbar in spelkassan till helgen.
God tur allihopa!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+5), DIF (+10)

Senast redigerad av Dahle den 2022-05-27 klockan 00:19.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 06:13   #3
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg

Gocciadoros hästar brukar maxprestera just denna helg.
Lyssnade på lite sändningar igår.

Nån påstod att Gocciadoro har haft skit i sitt svenska stall och att det var hästar söderifrån som var framgångsrika på Lunden i söndags.

Kanske kan vara något att ta in i analyserandet.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 07:00   #4
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Fyller på lite grann
Spets brukar vara viktigt dessa dagar

V65-1) Snabbast ut tror jag är favoriten nr.5 Cindirella Jet. Kan få lite svar av SP med nr.3, men jag tror 5 blir släppt till spets och bör ha god chans o leda runt om. Gocciadoros hästar brukar maxprestera just denna helg. Gjorde ett bra lopp sist i skitväder, dödenskross, men åkte dit mot nr.12, som lyfte med i ryggen. Dessa båda var långt före alla andra och jag tror på en ännu bättre prestation denna gg. Kan vara en spik. Värst emot kanske Nurmos andra häst nr.7

V65-2) Svårt och säga vem som spetsar, då det är många orutinerade. Men gissar på att Örre gör allt för att hålla ut de övriga och tar sig till ledningen. Kommer gardera loppet.
Intressant ändring på Joy Sisu biké o bfro ffg.

V65-3) Nämnde Your Dreamlove i analysen ovanpå är intressant. Connys nr.4 BBK behövde genomkörare sist, nu tror jag den kommer göra ännu bättre lopp och det är mitt första streck. Kanske kan komma till spets och då ska den slåss. La Sassicaia har gjort många fina lopp och kan överraska. Men undrar om inte Gocciadoros är värst emot Connys.

V65-4) Här tror jag Gloster Gladiator tar spets. Rosleff är en duktig lärling och leder länge. Utg

V65-5) Här ser det ut som nr.3 Mission Beach tar spets. Spets är viktigt som sagt, men jag tycker den är överspelad. Första häst i mina ögon bör nr.5 Adorni G vara tät följd av nr.8 C.You Again
Det måste va enorm förbättring med Erik i sulkyn i jmf mot Fleming. Men här blir det o måla på.

V65-6) Långlopp, då är inte spets lika avgörande. Men det ser ut som Mika F leder i början av loppet, får se vem som är först fram för att överta. Velten S är iallafall första hästen i loppet för mig, men Erland kan köra bort det mesta, vilket vi såg häromdan.
Robban har en stark rackare och den kan göra loppet själv.
Borttappade nr.13 och nr 14

Sitter på tåget mot Stockholm när det hela avgörs och jobbar in spelkassan till helgen.
God tur allihopa!!
Angående spetsstriderna så är jag tveksam till att Cinderella Jet kan svara ut Southwind Boko från start. Även stallkamraten 12 är startsnabb och har rygg på 7. Jag tror att Nurmosduon kommer laddas framåt.

Gloster Gladiator kikade jag på samtliga lopp som den har startat med framspår bakom bilen, hittade ingen startsnabbhet alls på den...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 08:01   #5
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Angående spetsstriderna så är jag tveksam till att Cinderella Jet kan svara ut Southwind Boko från start. Även stallkamraten 12 är startsnabb och har rygg på 7. Jag tror att Nurmosduon kommer laddas framåt.

Gloster Gladiator kikade jag på samtliga lopp som den har startat med framspår bakom bilen, hittade ingen startsnabbhet alls på den...
Cindirella Jet kommer det laddas med idag, tror jag. 6 är också snabb, så min tanke är att Gocciadoro ser till o hålla ut 6/7 och är först framme för att överta från Stefan P.
Globster G brukar de inte ladda med från början, därför inga snabbstarter. Idag bör det bli mer offensivt och Rosleff gillar o gasa på. Ser inte några jättesnabba invändigt heller, så fram tidigit.
Men fel har man haft förr. Vi får se om några timmar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 08:30   #6
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Kan skorycket på Mission Beach räcka för att den ska hålla sista biten in i mål? Har ju torskat från ledningen de senaste starterna, vilket sällan är en bra indikation.
Väljer mellan att gå på den eller You To Ezme i avd. 2.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 09:27   #7
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Förväntas bli skyfallsliknande regn under dagen i Stockholm. 35 mm. Skulle kunna påverka en del.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 09:37   #8
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Cindirella Jet kommer det laddas med idag, tror jag. 6 är också snabb, så min tanke är att Gocciadoro ser till o hålla ut 6/7 och är först framme för att överta från Stefan P.
Globster G brukar de inte ladda med från början, därför inga snabbstarter. Idag bör det bli mer offensivt och Rosleff gillar o gasa på. Ser inte några jättesnabba invändigt heller, så fram tidigit.
Men fel har man haft förr. Vi får se om några timmar
Nu blev excellent diamond struken och då finns det väl en liten spetschans trots allt i andraskedet. Även om jag nu håller 2 som den mest troliga ledaren efter 500m. Men det är klart, Gloster kanske kan öppna mycket bättre än visat. På Åby 12 februari försökte man ladda vad som gick i bike men då blev det galopp efter 150m, så om man laddar finns även galopprisk som det verkar...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 09:38   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

det har varit duggregn till och från hela morgonen i Sundbyberg, men fortfarande nästan helt torrt under stora linden

12 grader o jämngrå himmel

men skyfall är svåra förutse när o var,

Senast redigerad av incitatus den 2022-05-27 klockan 09:40.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 10:10   #10
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
det har varit duggregn till och från hela morgonen i Sundbyberg, men fortfarande nästan helt torrt under stora linden

12 grader o jämngrå himmel

men skyfall är svåra förutse när o var,

SMHI varnar: Halv månads regn på bara tre timmar



Ska tydligen börja ca kl 11.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 10:45   #11
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Svanstedt anlände precis till valla! Kul att se honom i Sverige igen, han har betytt så enormt mycket för den travsport vi har idag...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 10:57   #12
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Kommer nu rapporter från Solvalla att det inte verkar komma så mycket regn som prognosen.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 11:14   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V65
Inlämnat: 2022-05-27, 12:00
Skäggets andelsspel
Solvalla
Fredag 2022-05-27
Start: 12:45
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 12 (10, 8)
2: 2, 4, 5, 6 (1, 10)
3: 6 La Sassicaia (2, 7)
4: 1, 4, 5, 6 (2, 9)
5: 3 Mission Beach (7, 5)
6: 6, 7, 10, 11, 13, 14 (5, 4)

7x4x1x4x1x6 = 672 rader.
672 x 1 x 1,00 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.
Min kostnad: 672,00 kr x 2/14 = 96,00 kr
Rättningskod: KNK ZTQ DQN
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 11:28   #14
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Känns ganska givet att det är Breidablicks Kalhua som sitter i spets i V65-3. Men frågan är om hon får ligga ifred någon längre tid?
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-27, 11:36   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7940
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Svanstedt anlände precis till valla! Kul att se honom i Sverige igen, han har betytt så enormt mycket för den travsport vi har idag...
Blir lite nyfiken. Vad har Svanstedt tillfört travsporten?
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td