V75 Gävle - tankar för dagen
Plitar ned grundtankarna innan värmningar. Tycker omgången ser skoj ut även om Maharajah bara vinner. En spik måste man ju ändå ha och då är det ju skönt om den bara vinner. Finns ju sex andra lopp att krångla till.
Avd1: Falsig känns intressantast här bara resan och övernattningen går bra. Läget optimalt då han ändå inte kan öppna men slipper spår in i första böj nu. Tar nog med Nahar och Sir Holger oxå.
Avd2: Trolig utgång på Global Kitten och Twins Wilda med 7,8,12,13,15 bakom som effekthöjare. Plockar bort favoriten då kusken är sämre nu så hon hamnar allra sist från början.
Avd3: Marre
Avd4: Låser på två. Covington Ås går inte att gå förbi som etta som den gick senast. Dock hittat omgångens susare i 3:an oxå. Noterar tacksamt att samtliga experttips hoppar över hästen och det gör de väl på goda grunder om man ser till vad hästen åstadkommit på senare tid. Allvarligt dock, hur ofta får man Stig-Erik från bra läge till 3%? Lägg därtill att StigH låter klart nöjd och varnar i Aftonbladets fredagsupplaga samt optimistisk om formen på sin hemsida:
Eclair Futura
- Någon riktig form har han inte alls visat i de senaste två starterna. Fick visserligen trava ute i spåren på slutvarvet senast, men borde ha hållit bättre för att få godkänt. Jag vet inte varför han inte tävlar som han tränar, för i jobben fungerar han helt okej. Nu ska Eclair Futura få[B] ett stängt huvudlag för att om möjligt bli mer alert. Jag tror och hoppas på bättring nu, menkrävs e det n rejäl uppryckning för att räcka till V75-seger.
Avd5: Var sugen på att spika varmblodet 7an men JOP har fem(!) pållar med m[/B]ed toppkuskar bakom vilket gör att låset blir 4,7,14,där jag hoppas Uffe snabbstartar med Bongsbofax och hittar andra-ut-och-slut.
Avd6: Åter tre hästar för mig där King of Kings känns hetast men vill ha med Shepard och El Sueco oxå då det kan bli överpace i detta lopp med Lindblom och finnen tryckande.
Avd7: Noterar att Svanstedt har tre hästar med i loppet och hur det kan gå såg vi i lördags då han fixade dubbelseger med Conrads och Avanto. Tror på upprepning här och spelar nog utgång på Conrads med många bakom. 1,5,8,9,10,11.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|