Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-13, 07:19   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

V75 Gävle - tankar för dagen


Plitar ned grundtankarna innan värmningar. Tycker omgången ser skoj ut även om Maharajah bara vinner. En spik måste man ju ändå ha och då är det ju skönt om den bara vinner. Finns ju sex andra lopp att krångla till.

Avd1: Falsig känns intressantast här bara resan och övernattningen går bra. Läget optimalt då han ändå inte kan öppna men slipper spår in i första böj nu. Tar nog med Nahar och Sir Holger oxå.

Avd2: Trolig utgång på Global Kitten och Twins Wilda med 7,8,12,13,15 bakom som effekthöjare. Plockar bort favoriten då kusken är sämre nu så hon hamnar allra sist från början.

Avd3: Marre

Avd4: Låser på två. Covington Ås går inte att gå förbi som etta som den gick senast. Dock hittat omgångens susare i 3:an oxå. Noterar tacksamt att samtliga experttips hoppar över hästen och det gör de väl på goda grunder om man ser till vad hästen åstadkommit på senare tid. Allvarligt dock, hur ofta får man Stig-Erik från bra läge till 3%? Lägg därtill att StigH låter klart nöjd och varnar i Aftonbladets fredagsupplaga samt optimistisk om formen på sin hemsida:
Eclair Futura
- Någon riktig form har han inte alls visat i de senaste två starterna. Fick visserligen trava ute i spåren på slutvarvet senast, men borde ha hållit bättre för att få godkänt. Jag vet inte varför han inte tävlar som han tränar, för i jobben fungerar han helt okej. Nu ska Eclair Futura få[B] ett stängt huvudlag för att om möjligt bli mer alert. Jag tror och hoppas på bättring nu, menkrävs e det n rejäl uppryckning för att räcka till V75-seger.

Avd5: Var sugen på att spika varmblodet 7an men JOP har fem(!) pållar med m[/
B]ed toppkuskar bakom vilket gör att låset blir 4,7,14,där jag hoppas Uffe snabbstartar med Bongsbofax och hittar andra-ut-och-slut.

Avd6: Åter tre hästar för mig där King of Kings känns hetast men vill ha med Shepard och El Sueco oxå då det kan bli överpace i detta lopp med Lindblom och finnen tryckande.

Avd7: Noterar att Svanstedt har tre hästar med i loppet och hur det kan gå såg vi i lördags då han fixade dubbelseger med Conrads och Avanto. Tror på upprepning här och spelar nog utgång på Conrads med många bakom. 1,5,8,9,10,11.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 10:52   #2
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevlig läsning. Dina tankar är relativt lika mina. Banan lär dock bli krävande när det nu nylagda ytlagret börjar släppa genom blötan. Det lär bli riktigt gegg-race.
Tror därmed att det går att rensa bort lite hästar + ta bort de notoriska barfota hästarna som nu får gå med skor.

Bara att avvakta barfota infon vid 14,00
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 11:51   #3
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Själv funderar jag kring två tvilling-hästar: Nanny Fine i första och Skully Gully i Guld. Båda är startsnabba nog för att ta spets i ett tidigt skede och sen är det släpp och speeda till slut...? NF kan kanske vinna sitt lopp t o m medan SG nog får nöja sig med andrapriset bakom Marre.

I övrigt lät det bra på 10 Nantucket i fjärde, Travtjänsten hade 9 Shepard som nästa-gångare efter loppet senast samt Eklöf upp bakom Tintomara i sista vilket jag tycker är en fördel.

Förutom Skully Gully så åker samtliga nämnda hästar med på systemet, i skrivande stund. Får se vad som framkommer på liven om det blir några ändringar.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 12:02   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Själv förstår jag inte riktigt Maharajah-turerna. Senast tyckte jag han var stenklar, lång distans och tunt motstånd. Inte många som höll med då. Nu tror alla att han vinner fast förutsättningarna är tusen resor värre. Medeldistans, hårdare emot och många strykningar. Jag funderar ju på att spika, men är långt mindre säker än förra gången.

På tal om tvilling så är Pinepower Rose/Avanto det bästa spelet på förhand tycker jag!

Spelvärd omgång och bra sport hursomhelst, ska bli kul att se!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 12:11   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Pinepower/Youpie menade jag givetvis...(ledaren/rygg ledaren)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 12:14   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hade garderat Maharaja från början men efter strykningarna blev han mer och mer klar.
Speciellt eftersom han inte står först i turordningen.
Såg ni vass eller kass? isåfall in på atgplay.se och se på den, spola fram till guldloppet och hör när adielsson viskar "local conch har kvar tussarna" och pekar på skärmen när fokus är på mohammed. Hmm lurigt där!

3,4,5,9
5,6,10,11,14
7
10
3,4,5,6,7,9,10,12,13,14
2,6,7,10
1,2,3,5,8,9

JO person lyfte fram nr 8 i kallblodet nyss på atgkanalen. Synd för mig då jag redan lämnat in och lämnade luckan. Lucka = alltid vinnaren. Hoppas inte denna gång iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 12:38   #7
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 24
Sharp$: 339
Standard

Spikar maharadja o conrad i sista. Tror på skräll i stoloppet samt kallblod. Spännande att se hur underlaget är efter de första loppet. Kan bli lerigt för innerspåret.
Qwerty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 13:17   #8
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

3 enkla spetssegrar inledningsvis. Banan är lite lurig och Lennartsson är lite orolig för Nahar. Funderar på att chansa bort den och spika 5 Nanny Fine i första...Hmm, 15 minuter kvar...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 13:20   #9
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

nio anmälda hästar barfota i de tre första loppen.

bästa placering 2:a på Goldfinger i tredje loppet.

Vad kan det innebära?

Nja kanske inget det var ingen av de mest betrodda eller?
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 13:21   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nantucket har aldrig sett så fin ut som idag! 5+ av 5 möjliga. Med en pluskant i hörnet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 13:24   #11
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Låter bra. Spikar även Practical Joke och Marjha
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 13:30   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vi kör en liten chanskupong!

1,2,3,4,5,6,9,10,11,12
11
7
9,10
4
1,3,5
1,2,3,4,5,8,9,11,12
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 22:01   #13
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 220
Standard

Ville bara berätta att jag lyckades för första ggn få 7 rätt på V75 trav efter 2 år!
Triistan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 15:28   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
HMm 5 plus av 5 vad?

vilka sidor siter får du in som plussar 1-5 på hästar?*s*
Till skillnad från dig så läser jag inte andras sidors värmningar. Jag ser hästarna själv direkt istället och bedömmer efter min egen syn, sedan intervjuade de även Stefan på atgkanalen och han kommenterade själv "bättre än någonsin".

*s*
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 15:54   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Triistan Visa inlägg
Ville bara berätta att jag lyckades för första ggn få 7 rätt på V75 trav efter 2 år!
Grattis, hoppas det lossnar nu då!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td