Citat:
Ursprungligen postat av olle
Drömmarna om att tro att man ska bli rik på att spela på hästar slutade jag tro på för typ 20 år sedan. Gick ju att gå lite plus på årsbasis när man la nästan all ledig tid på att läsa på travlopp, men inte så mycket mer . Sen var det ju nästan omöjligt att inte gå plus när legolasbet fanns under ett par år och betalade ut mycket mer pengar i vinster än vad det spelades för men det finns inga sådana guldgruvor nu.
Jag kan tycka att det är rätt trevligt någon kväll då och då när det är fina tävlingar att krydda det med lite spel utan att ha suttit och analyserat loppen i många timmar . Det går även då att ibland hitta något eller några intressanta spel att testa för en hundring . Man har ju t ex rätt bra koll fortfarande på hur man ska tolka vad många tränare och kuskar säger och vilka som ska passas speciellt när dom rycker skorna på hästarna. Det får man en bra överblick över snabbt. Men i och med att jag inte lägger mycket tid på travet numera i övrigt så missar man såklart också mycket. Men insåg när jag la som mest tid på travet att det inte är sunt att sitta med startlistor och atg live sju dagar i veckan och nästan bara tänka på spel och att försöka vinna pengar. Kommer aldrig återgå till en sådan livsstil igen.
|
Ok. Själv skulle jag aldrig lägga kort ledig tid till stressigt trav. Det måste finnas många andra saker att välja istället.
Och det har lite till exakt noll att göra med drömmar om att vinna stort. Enbart i vad som rimligen är njutbart och ej.
Kämpa på.