Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-05, 20:48   #61
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag var på fotboll ingår kväll. Kollade de 8 E3 uttagningarna när jag kom hem och tror det tog typ en kvart

Men funkar ju tyvärr inte att spela något då.
Vad är skillnaden med att spela ett 6-loppsspel och kolla i efterhand vs live?

Att det inte funkar att inte kunna hänga med fram till spelstopp har jag full förståelse för.

Men vad det skulle ha för inverkan hur man kollar på loppen när man ändå bara är ute efter att rätta sin lapp så snabbt som möjligt? Utveckla ...
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 20:58   #62
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är skillnaden med att spela ett 6-loppsspel och kolla i efterhand vs live?

Att det inte funkar att inte kunna hänga med fram till spelstopp har jag full förståelse för.

Men vad det skulle ha för inverkan hur man kollar på loppen när man ändå bara är ute efter att rätta sin lapp så snabbt som möjligt? Utveckla ...
Nä. Det funkar alldeles utmärkt om man typ köper in sig i ett bolagsspel och bara vill se loppen och hur det gått. Blir ungefär som innan atg live tiden då när TV4 körde en tv sändning i efterhand med lite snack och loppen. Tom ännu bättre och snabbare.
Men har själv mer fokus på sena enloppsspel de dagar eller kvällar jag väljer att kolla en tävlingsdag men orkar bara inte sitta en hel onsdagskväll där det mesta mellan loppen blir ren utfyllnad . Perfekt däremot när V86 express drar igång och man är hemma från jobbet vid 19 tiden. Då hinner man både käka och läsa på lite innan det drar igång 20.30 och sen är väldigt kort tid mellan loppen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 21:31   #63
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nä. Det funkar alldeles utmärkt om man typ köper in sig i ett bolagsspel och bara vill se loppen och hur det gått. Blir ungefär som innan atg live tiden då när TV4 körde en tv sändning i efterhand med lite snack och loppen. Tom ännu bättre och snabbare.
Men har själv mer fokus på sena enloppsspel de dagar eller kvällar jag väljer att kolla en tävlingsdag men orkar bara inte sitta en hel onsdagskväll där det mesta mellan loppen blir ren utfyllnad . Perfekt däremot när V86 express drar igång och man är hemma från jobbet vid 19 tiden. Då hinner man både käka och läsa på lite innan det drar igång 20.30 och sen är väldigt kort tid mellan loppen.

Alla är vi olika.

Alla former av stress-saxning dödar intresset för mig att följa upp flerlopps-kupongen med diverse enloppsspel ( eller överlappande flerloppsspel ) eller fristående enloppsspel.

Går inte att gå på toa eller hämta ett glas läskeblask utan att man riskerar att missa något.

För min del finns det ingen chans att jag lägger något som helst tid på trav under kvällar där det inte finns tid. Om jag skulle komma hem från jobbet så pass sent som 19-tiden och stress-travet börjar 20.30 skulle jag garanterat välja något annat att koppla av med efter jobbet än stress-trav.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 21:40   #64
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37808
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V64
Inlämnat: 2022-08-05, 18:27
Åby, Bergsåker
Fredag 2022-08-05
Start: 20:30
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Final Whistle (11, 10)
2: 2, 4, 9 (6, 5)
3: 11 Underbarosåfin (4, 1)
4: 2, 3, 4, 7, 9 (10, 1)
5: 11, 12, 14 (9, 1)
6: 3 Sweetman (5, 9)

1x3x1x5x3x1 = 45 rader.
45 x 1 x 1,00 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: PJM MHL TJN
Härligt! 4 688 kr in på 45 kr insats. Borde ha kört V6 såklart, men det blev inte så då jag har långväga gäster. Hann inte ens kolla på loppen förrän nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+6)

Senast redigerad av Shooter den 2022-08-05 klockan 21:50.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 22:03   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Alla är vi olika.

Alla former av stress-saxning dödar intresset för mig att följa upp flerlopps-kupongen med diverse enloppsspel ( eller överlappande flerloppsspel ) eller fristående enloppsspel.

Går inte att gå på toa eller hämta ett glas läskeblask utan att man riskerar att missa något.

För min del finns det ingen chans att jag lägger något som helst tid på trav under kvällar där det inte finns tid. Om jag skulle komma hem från jobbet så pass sent som 19-tiden och stress-travet börjar 20.30 skulle jag garanterat välja något annat att koppla av med efter jobbet än stress-trav.
Drömmarna om att tro att man ska bli rik på att spela på hästar slutade jag tro på för typ 20 år sedan. Gick ju att gå lite plus på årsbasis när man la nästan all ledig tid på att läsa på travlopp, men inte så mycket mer . Sen var det ju nästan omöjligt att inte gå plus när legolasbet fanns under ett par år och betalade ut mycket mer pengar i vinster än vad det spelades för men det finns inga sådana guldgruvor nu.
Jag kan tycka att det är rätt trevligt någon kväll då och då när det är fina tävlingar att krydda det med lite spel utan att ha suttit och analyserat loppen i många timmar . Det går även då att ibland hitta något eller några intressanta spel att testa för en hundring . Man har ju t ex rätt bra koll fortfarande på hur man ska tolka vad många tränare och kuskar säger och vilka som ska passas speciellt när dom rycker skorna på hästarna. Det får man en bra överblick över snabbt. Men i och med att jag inte lägger mycket tid på travet numera i övrigt så missar man såklart också mycket. Men insåg när jag la som mest tid på travet att det inte är sunt att sitta med startlistor och atg live sju dagar i veckan och nästan bara tänka på spel och att försöka vinna pengar. Kommer aldrig återgå till en sådan livsstil igen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 22:58   #66
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Drömmarna om att tro att man ska bli rik på att spela på hästar slutade jag tro på för typ 20 år sedan. Gick ju att gå lite plus på årsbasis när man la nästan all ledig tid på att läsa på travlopp, men inte så mycket mer . Sen var det ju nästan omöjligt att inte gå plus när legolasbet fanns under ett par år och betalade ut mycket mer pengar i vinster än vad det spelades för men det finns inga sådana guldgruvor nu.
Jag kan tycka att det är rätt trevligt någon kväll då och då när det är fina tävlingar att krydda det med lite spel utan att ha suttit och analyserat loppen i många timmar . Det går även då att ibland hitta något eller några intressanta spel att testa för en hundring . Man har ju t ex rätt bra koll fortfarande på hur man ska tolka vad många tränare och kuskar säger och vilka som ska passas speciellt när dom rycker skorna på hästarna. Det får man en bra överblick över snabbt. Men i och med att jag inte lägger mycket tid på travet numera i övrigt så missar man såklart också mycket. Men insåg när jag la som mest tid på travet att det inte är sunt att sitta med startlistor och atg live sju dagar i veckan och nästan bara tänka på spel och att försöka vinna pengar. Kommer aldrig återgå till en sådan livsstil igen.
Ok. Själv skulle jag aldrig lägga kort ledig tid till stressigt trav. Det måste finnas många andra saker att välja istället.

Och det har lite till exakt noll att göra med drömmar om att vinna stort. Enbart i vad som rimligen är njutbart och ej.

Kämpa på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 23:46   #67
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13130
Standard

Hm skummat igen inläggen ovan och tankarna känns verkligen helt främmande i min värld.
Mitt trav intresse började på 1960 talet när min fader en gammal god ardenner uppfödare som spelade V5 på Åby på posten 2-3 dagar innan tävling.
Travspel och hästägande har alltid varit en trevlig hobby och fritids sysselsättning för mig.
Stackars Olle som inte får utdelning på allt slit ! Psst lägg ner travspelet.
Travspel är i min värld en trevlig hobby när tid och pengar finnes. Inte någon jäkla affärsverksamhet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-06, 08:12   #68
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm skummat igen inläggen ovan och tankarna känns verkligen helt främmande i min värld.
Mitt trav intresse började på 1960 talet när min fader en gammal god ardenner uppfödare som spelade V5 på Åby på posten 2-3 dagar innan tävling.
Travspel och hästägande har alltid varit en trevlig hobby och fritids sysselsättning för mig.
Stackars Olle som inte får utdelning på allt slit ! Psst lägg ner travspelet.
Travspel är i min värld en trevlig hobby när tid och pengar finnes. Inte någon jäkla affärsverksamhet.
Var väl ungefär det jag skrev. Men anser som sagt att det blir något annat än en trevlig hobby om man sju dagar i veckan från morgon till kväll knappt tänker på något annat än att spela och försöka vinna pengar.

Sen kan man ju numera mycket enklare följa de ekonomiska utfallen av sina spel. Varje gång du loggar in på atg så poppar nettoresultat av ditt spelande senaste 12 månaderna upp och det samma sker hos många andra spelbolag. För egen del står det idag när jag loggar in på atg att jag ligger plus 13 263 kr senaste 12 månaderna. Drygt en tusenlapp i månaden. För 10 år sedan när jag la 10 ggr så mycket tid och spelade 10 ggr så mycket så var det ekonomiska utfallet av spelandet ungefär det samma vill jag minnas. Skillnaden är att jag då spelade på mycket som egentligen inte var speciellt intressant. Nu väljer jag speltillfällen och spel med mycket större omsorg.
Om någon påstår att det är intressant spelmässigt varje dag och på i stort sett alla tävlingar dit atg erbjuder spel så påstår jag att så inte är fallet . För att det skulle vara det så hade det behövts återbetalningsprocent på över 100 procent som hos legolasbet när dom fanns.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-06, 08:54   #69
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ser väl lite klurigare ut ikväll men risk för att tråkiga favorit paraderna håller i sig.
V64 dragen 5/8.

V64 1) Voltstarten i långloppet kräver nog sina offer och det ser väl ganska öppet ut.
10 Minnestads Ecuador är en stabil travare som inte räds distansen.

V64 2) 4 Ikaros Di Quattro. Dunkel form är bara förnamnet men intressant skoryck kanske ger effekt.

V64 3) 4 Bowling Orlando. Hårt betrodd trots årsdebut. Jag har alltid gillat Medin och Bowling hästarna. Står bra inne och dessutom Orlando Vici gener.

V64 4) 9 Italy Mearas. Ok spår 9 är väl lite minus men hästen var fin senast och är nog lite på G.

V64 6) 9 Guzz Mearas. Lite halvljummet snabblopp. Guzzen har gått skapligt på sistone och kanske hittar sin gamla fina 4 års form. Tvåa i Sprintermästarn och femma i Derbyt.
F-n oxå. Minnestads förstörde plats raketen. Nära skjuter som bekant inga harar.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-06, 10:52   #70
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var väl ungefär det jag skrev. Men anser som sagt att det blir något annat än en trevlig hobby om man sju dagar i veckan från morgon till kväll knappt tänker på något annat än att spela och försöka vinna pengar.

Sen kan man ju numera mycket enklare följa de ekonomiska utfallen av sina spel. Varje gång du loggar in på atg så poppar nettoresultat av ditt spelande senaste 12 månaderna upp och det samma sker hos många andra spelbolag. För egen del står det idag när jag loggar in på atg att jag ligger plus 13 263 kr senaste 12 månaderna. Drygt en tusenlapp i månaden. För 10 år sedan när jag la 10 ggr så mycket tid och spelade 10 ggr så mycket så var det ekonomiska utfallet av spelandet ungefär det samma vill jag minnas. Skillnaden är att jag då spelade på mycket som egentligen inte var speciellt intressant. Nu väljer jag speltillfällen och spel med mycket större omsorg.
Om någon påstår att det är intressant spelmässigt varje dag och på i stort sett alla tävlingar dit atg erbjuder spel så påstår jag att så inte är fallet . För att det skulle vara det så hade det behövts återbetalningsprocent på över 100 procent som hos legolasbet när dom fanns.

Fast vem har dragit upp att det ska finnas spelintressanta saker 7 dagar i veckan under alla timmar förutom du?

Det som jag aldrig skulle få för mig var att lägga tiden på trav om jag jobbat så att jag är hemma 1900 och så att det krävs stress-express för att hinna med loppen.

Då skulle jag lägga den korta och värdefulla tiden på något mindre stressigt och mer avkopplande.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td