Trav är knepigt och Åby är inget undantag.
Tröskeln att släppa är lägre med OS och det blir ofta stafettkörning vilket tenderar gynna tempostarka uthålliga "bästa hästen".
Det är åtminstone min tes.
Uppblandat med någon speedig som råkar räcka med fint lopp. Det är dock svårt att räkna positioner på dessa stafettlopp.
Risken finns väl i sista avdelningen att de har respekt för Elitloppstvåan 1 Hail Mary och att det trots många dugliga motståndare där inte blir körning?
Noterar att spår 6 auto är bättre på Åby än många andra banor fast det finns andra där spår 6 är hyfsat, tex Eskilstuna.
Jag tror inte spår 6 är bättre för alla hästtyper dock.
En betrodd och tempostark som lottas på spår 6 kan oftare komma till ledningen enligt resonnemang ovan.
Så
Vilka 6 or kan vara aktuella denna omgång?
Ser man till streckprocenten så är ingen särskilt betrodd så den kategorin som blir släppt går bort.
6 Natorp Bo i första är väl väldigt snabb vill jag minnas och kanske kan spetsa och släppa? (Där finns flera snabba)
6 Beckham passar på tempostark och uthållig men är inte betrodd och möter väl för bra i 5 Charliebrown Effe och kanske(läget) 11 Bugatti Miles. Spik 5.
Vad kan Italienaren i sista, 6 Always Ek? två vinster på 10-tider på Vincennes i raden tyder väl ändå på lite tempostyrka o klass, kör de fortfarande medeldistanslopp auto på lilla banan eller har de ändrat nu när de har belysning på stora?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-09 klockan 13:27.
|