Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-08, 12:25   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 466
Sharp$: 1303
Standard

V75 Åby 13 augusti


1 HAIL MARY avd.7 (Örjan Kihlström)
Kanske intressant, men glöm inte att kolla prispengarna.
SwedishHorseRacing är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 12:33   #2
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Tidiga tankar

AVD 1
Rotate kommer överraska.
Ser ut att få tillbaka feelingen och viljan.
12,2 på 2640m senast.

Unico Broline är given, även Adde SH.

Extra streck är ju Galantis & Dats so cool.


AVD 3:
WISH ME MAGIC missar jag inte, likaså Rossi Garline


Avd 7
Brother Bill såg helt brutal ut senast.
Hail Mary är given

Admiral & Kennedy är roliga streck också.

Moni Viking kan säkert överraska.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 13:40   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2901


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidiga reflektioner:

Johan U gillar Åby och taktikmöjligheterna som OS kan ge, har jag för mig att jag har hört i nån intervju. Nu kör han fyra hästar, alla från framspår. Jag tar med alla Johans och hoppas på nån vinst utöver ADDE S.H. som känns svår att inte spika.

HAIL MARY får 1,5 miljon i första pris, Varför skulle Örjan tacka nej? Fast, lär han ju knappast sitta.

Pass upp på norsken i 4-åringsloppet. Björn upp och han är ju född på stallbacken och hittar nog vägen till mål. Rikaste hästen och snygg formrad från Norge!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 14:26   #4
 
Eternitydartss avatar
 
Reg.datum: jul 2022
Inlägg: 19
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Tidiga reflektioner:

Johan U gillar Åby och taktikmöjligheterna som OS kan ge, har jag för mig att jag har hört i nån intervju. Nu kör han fyra hästar, alla från framspår. Jag tar med alla Johans och hoppas på nån vinst utöver ADDE S.H. som känns svår att inte spika.

HAIL MARY får 1,5 miljon i första pris, Varför skulle Örjan tacka nej? Fast, lär han ju knappast sitta.

Pass upp på norsken i 4-åringsloppet. Björn upp och han är ju född på stallbacken och hittar nog vägen till mål. Rikaste hästen och snygg formrad från Norge!
Helt enig gällande JU på Åby, alltid relevant att ha i åtanke då. Har just nu också Adde SH som spik i första. Tycker dock att han är bäst på kort, så det blir att ta in JUs info också. Men de senaste intrycken har varit riktigt fint tycker jag, lite av en slugger.

North Dakota trots lite knepigt spår är intressant tycker jag. Ständigt underskattad.
Eternitydarts är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 14:49   #5
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eternitydarts Visa inlägg
Helt enig gällande JU på Åby, alltid relevant att ha i åtanke då. Har just nu också Adde SH som spik i första. Tycker dock att han är bäst på kort, så det blir att ta in JUs info också. Men de senaste intrycken har varit riktigt fint tycker jag, lite av en slugger.

1,5,6,7 är alla snabba ut och troligtvis blir det körning. Så fort de kört klart och positionerna är intagna, kommer trevlig Erik o ta dödens med Unico Broline.
Jag ser det som dödenskross där bästa hästen vinner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 14:51   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Adde drygt 50 % idag. Det är tidigt i veckan och ändras nog, men det vore ju bra då jag kan tänka mig att stå över den. Run N' Cola, J.S. Peaky Blinders och Palmyra är tidiga i andra. Faeza Zet trolig spik, liksom Charliebrown Effe och kanske Seven Nation Army. Parveny mot Hidalgo. Hail Mary är ute på för honom ny distans och har ju innerspår, så det blir förmodligen till att gadda.

Senast redigerad av Shooter den 2022-08-08 klockan 14:54.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 20:01   #7
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Vad tror ni utdelningen hamnar på ett ungefär?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 20:32   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2901


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är ju omöjligt att gissa. Inget jag tänker på så mycket när jag gör mitt spel. Men skulle Flemming sätta dit sin igen och Uhrberg ha flyt från 1:a-spåret i volt kan det nog bli en del pengar. Utdelningen hamnar ju där den hamnar. Det gäller att själv hamna där utdelningen är. God tur!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 20:52   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det är ju omöjligt att gissa. Inget jag tänker på så mycket när jag gör mitt spel. Men skulle Flemming sätta dit sin igen och Uhrberg ha flyt från 1:a-spåret i volt kan det nog bli en del pengar. Utdelningen hamnar ju där den hamnar. Det gäller att själv hamna där utdelningen är. God tur!

Utdelningen för en viss vinnarrad är absolut inte omöjlig att gissa på ett ungefär.

Som exempel pekade 5r-utdelningen för aktuell vinnarrad på 37 kr/ 5r-rad. Det blev 38 kr.

Storleksordningsmässigt är utdelningen starkt kopplad till V64%en på de vinnande ekipagen.


Men sedan är det såklart extremt svårt, ja t o m supersvårt, att på förhand lista ut ungefär vilka som vinner.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 21:02   #10
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det är ju omöjligt att gissa. Inget jag tänker på så mycket när jag gör mitt spel. Men skulle Flemming sätta dit sin igen och Uhrberg ha flyt från 1:a-spåret i volt kan det nog bli en del pengar. Utdelningen hamnar ju där den hamnar. Det gäller att själv hamna där utdelningen är. God tur!
Vi gör övningen lite lättare.

Tycker du omgången på förhand känns lätt, medel eller svår att pricka vinnarna?

Personligen tycker jag det verkar medelomgång. Finns en del starka hästar men ingen "klar".

Senast redigerad av Tipsb den 2022-08-08 klockan 21:35.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 23:47   #11
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Haha

Här kommer man in i tråden och förväntar sig lite funderingar kring loppen.

Nej vi gissar utdelningar...


Ok min gissning: HUNDRA MILJONER
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+100), trance_error (+50)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 10:58   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 686
Sharp$: 12839
Standard

Tisdagsdragen

Grymt hög klass på Åby finalerna kryddat med Stora Priset och härliga 3140m där typ alla får chansen. Några låg procentare.

Oracle Tile är en distansgynnad och formtoppad filur som kan ge storfavoriten en match.

Finndals Chasseurär ganska startsnabb och kan ta piken. Persson vill nog ha rygglopp och risken finns att det blir typ tredje invändigt och därifrån är det svårt att vinna finaler trots OS. Men jag har lite skrällfeeling.

Edibeargjorde ett gott dagsverke i Sprintermästaren och är med i striden på Lördag trots iskallt spår. Hästen har en grym skalle och med tempo på loppet och bra resa är Persons Pack hästen en tuffing på upploppet. Men motstånd saknas inte

Hm två Stefan Persson skrällar ? Kan det vara ett omen !
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 11:20   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Trav är knepigt och Åby är inget undantag.

Tröskeln att släppa är lägre med OS och det blir ofta stafettkörning vilket tenderar gynna tempostarka uthålliga "bästa hästen".

Det är åtminstone min tes.

Uppblandat med någon speedig som råkar räcka med fint lopp. Det är dock svårt att räkna positioner på dessa stafettlopp.

Risken finns väl i sista avdelningen att de har respekt för Elitloppstvåan 1 Hail Mary och att det trots många dugliga motståndare där inte blir körning?


Noterar att spår 6 auto är bättre på Åby än många andra banor fast det finns andra där spår 6 är hyfsat, tex Eskilstuna.

Jag tror inte spår 6 är bättre för alla hästtyper dock.
En betrodd och tempostark som lottas på spår 6 kan oftare komma till ledningen enligt resonnemang ovan.




Vilka 6 or kan vara aktuella denna omgång?
Ser man till streckprocenten så är ingen särskilt betrodd så den kategorin som blir släppt går bort.

6 Natorp Bo i första är väl väldigt snabb vill jag minnas och kanske kan spetsa och släppa? (Där finns flera snabba)

6 Beckham passar på tempostark och uthållig men är inte betrodd och möter väl för bra i 5 Charliebrown Effe och kanske(läget) 11 Bugatti Miles. Spik 5.


Vad kan Italienaren i sista, 6 Always Ek? två vinster på 10-tider på Vincennes i raden tyder väl ändå på lite tempostyrka o klass, kör de fortfarande medeldistanslopp auto på lilla banan eller har de ändrat nu när de har belysning på stora?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-09 klockan 12:27.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 14:13   #14
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

--------

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2022-08-10 klockan 08:28.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 15:48   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 686
Sharp$: 12839
Standard

Jag tycker 5 kan vara ett nummer som är ganska intressant på lördag.

5 Adde S.H. Står bra till på alla sätt och vis. Det är väl bakspårs prenumeranten Unico som är värst emot.

5 Finndals Chasseur. Min stänkare. Se upp.

5 Global Belivier. Ok tufft motstånd på 40 volten men hästen har aldrig varit bättre.

5 Ottens Idol. Bra senast men lite osäker och kanske för tufft emot.

5 Charliebrown Effe. Smack.

5 Akilles Face. Grym senast och kan mycket väl vinna i vidöppet lopp och ta revansch på Korfitsen.

5 Admiral As. Har inte vunnit på ett tag men är nog lite på G. Men storlopps Örjan har väl halva inne.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td