Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-02, 13:17   #26
BosseEk
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Premiäromgången gav ju utdelning från 7 rätt och bra pengar på 9 rätt. Hur går det med programmet? Blir det några system? Det kunde ju vara kul att testa.
Som jag skrev i första posten:" Öppnar SvenskaSpel upp denna möjlighet (filinlämning) och intresset finns från er kommer jag att färdigställa programmet för "Fullträff" i stället. " Filinlämning finns men intresset verkar vara svalt .

Skämt å sido, Wingar är ett rent hobbyprojekt som jag satte ihop eftersom det inte fanns något program som enkelt kunde hantera U/UE/UME-system. När jag skrev det var det intressant för 3-4 personer (PowerPlay/Tord/Jonas/Reflex/Hakan och ev några till).

Efter ett tag uppstod önskemål om att kunna räkna även blocksystem mm. Med hjälp och idéer från hängivna användare gjordes en ny version av progremmet och intresset ökades väl något. Idag har programmen (SharpsGar/SharpsGar2SvenskaSpel) laddats ner mer än 2000 gånger från mitt mediafire konto. Och då är det förmodligen bara av spelare som hittar länken undangömd i ett forum här på Sharps.

Jag tror inte att det finns 2000 aktiva användare men det visar att intresset kan gå från lågt till högt. Från 4 intresserade användare till 2000 nedladdningar. Så ett svalt intresse är inget hinder.

Det är däremot tiden. Jag har avsatt 4 dagar i slutet av November för mina hobbyprojekt. Tanken var att jag skulle skriva om "SharpsGar2Svenskaspel" då, eventuell med "API-stöd" från Svenska Spel. Det programmet fungerar än så länge hjälpligt. Man kan i allafall ladda hem aktuell spelomgång, se odds och procent samt ställa upp sina system för inlämning. Tydligen kan man också vinna har jag hört (och sett i den stora systemtråden).

Får se om jag lägger tiden på program för "fullträff" i stället. Om någom programeringskunnig är intresserad så kan vi göra det tillsammans. Tidigare program är skrivna i C++ (SharpsGar) samt gratisversion av ett uvecklingsverktyg Lazarus/Delphi (SharpsGar2SvenskaSpel).

-Tanken lockar,
Bosse

Senast redigerad av BosseEk den 2022-10-02 klockan 13:48.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat