Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Jag tycker så här.
Det är lite skillnad på att vara ”travexpert” och ”tipsexpert” i min värld.
Travexpertens specialitet är väl att bedöma enskilda hästars form, utrustningsförändringar, banunderlag och distans samt kuskförmåga. Och säkerligen många fler parametrar.
Tipsexpertens jobb är att sammanställa denna information och bedöma respektive hästs chanser i aktuellt motstånd. Och hitta rätt upplägg på systemet.
Och sammanfaller dessa båda kunskaper någon enstaka gång blir det vinst. He,he.
|
Stefan Hultman är en i atg live som jag definierar som travexpert . Lång erfarenhet som tränare och haft många topphästar på träningslusten . När han pratar trav lyssnar man . Lyssnar mindre när han pratar odds, spelvärde och system. Inte där hans kunskaper finns.
En typisk tipsexpert är väl den som mer pratar odds, spelvärde och spikar på V75. Berglund på ronden är en typisk tipsexpert för mig. Han kan spelandet bättre än Hultman men inte den erfarenheten som Hultman har som tränare och kunnande om hästar.
Tycker merparten av experterna i atg live annars har mest kompetens som försäljare , dvs att få oss att spela . Och det är ju det som är deras huvuduppgift i den rollen .