Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-11-06, 18:45   #1
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Världelösa Travexperter


Jag kan börja med Eskil Hellberg. Tycker han är en stor tönt.
Finns många. Men nu är det er tur.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-06, 20:14   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Vet inte riktigt vad du anser vara en expert och jag tycker det är roligare att lyfta de som gör det bra. Så jag testar att göra det istället.

David Neeves tycker jag är rätt vass. Han säger åtminstone vad han tycker och hymlar inte om när han har fel. Massvarvar ej heller sina spel. Deras podd innehåller ofta sportsligt godis kombinerat med spelförslag som (nästan) alltid har edge.

Gällande arbetsinsats finns det få så är så dedikerade som Jesus på SV. Han har nog överlägset antal timmar i lopparkivet (mer än vad vi får ihop här inne tillsammans vilket kanske är en lätt överdrift men ändå). Travnörd delux. Sånt gillar jag.

Nu sågar jag ofta deras tips men det beror mer på att det finns en EXTREM följa John effekt på deras drag. Ekipage som är ”spelvärda” vid lansering är sällan det när loppen går.

Travnördar har vi dock fler ibland oss här på forumet och många av dessa skulle man kanske kunna titulera experter men jag ser dem hellre som travkompisar. Bäst är de som ständigt bidrar med tips och trådar om allt mellan himmel och jord. Det gör forumet levande. Så även denna tråd.

Det viktiga i sammanhanget är att det finns en djungel med olika former av ”experter” och jag tycker man själv får bilda sig en uppfattning om vilka man väljer att lyssna på. Trav är trav och vi har alla oftast fel ändå.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10), GGS (+10), Trinity (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-06, 20:16   #3
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ett ämne jag vill undvika. Nog säkrast att inte kasta sten i glashus här...vi är väl experter allihop?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 04:54   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Dom som är sämst (i våra ögon öron sett) är dom som får mest media tid. Det skall trummas ut så mycket onödigt skit.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 07:20   #5
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Jag kan börja med Eskil Hellberg. Tycker han är en stor tönt.
Finns många. Men nu är det er tur.
Jag upplever han som dryg, men när han ger spikförslag i slutet av en omgång på V64-då lyssnar man och spikar den hästen.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 07:24   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Dom som är sämst (i våra ögon öron sett) är dom som får mest media tid. Det skall trummas ut så mycket onödigt skit.
Kan det vara så att de som får mest mediatid är samma som får betalt för att öka omsättningen? Dvs, slänga fram en massa onödig skit så folk spelar på fler hästar än dem som de vet har chans, men som därmed ökar omsättningen?

Jag försöker läsa vad de som varit med länge här skriver här på Sharps och lära mig förstå spelet bakom kulisserna; så man inte går på fler nitar än nödvändigt.
Jag tror således inte uppdraget för dem som får mediatid är att ge oss rätt vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 09:30   #7
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Kan det vara så att de som får mest mediatid är samma som får betalt för att öka omsättningen? Dvs, slänga fram en massa onödig skit så folk spelar på fler hästar än dem som de vet har chans, men som därmed ökar omsättningen?

Jag försöker läsa vad de som varit med länge här skriver här på Sharps och lära mig förstå spelet bakom kulisserna; så man inte går på fler nitar än nödvändigt.
Jag tror således inte uppdraget för dem som får mediatid är att ge oss rätt vinnare.

Tja man kan tycka vad man vill om travexperter, men en travexpert som är urusel och får mycket mediatid och stor påverkan på spelet måste man ju bara gilla om man är en sharpsare. Istället för att sabla ner dom så borde man då och då skicka en liten hyllning så att experten fortsätter sitt fina arbete.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), Strappa71 (+222), jAnman (+50), abstruse (+66)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 10:30   #8
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Tja man kan tycka vad man vill om travexperter, men en travexpert som är urusel och får mycket mediatid och stor påverkan på spelet måste man ju bara gilla om man är en sharpsare. Istället för att sabla ner dom så borde man då och då skicka en liten hyllning så att experten fortsätter sitt fina arbete.
ja, det har du rätt i
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 11:16   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 740
Sharp$: 37616
Standard

Ordet "travexpert" är ganska löjligt. De riktiga travexperterna är de som jobbar i stallen, tränar och/eller kör hästarna och som lever nära travet och förstår hur hästen och sporten fungerar på riktigt. Vi kan ju prata om "tipsexperter" kanske. Några sådana finns inte heller för då hade de levererat i tid och otid.

Det väsentliga är inte hur de tippar, men det är väl bra att många följer dem så man kan hitta något guldkorn emellanåt? Nej, det väsentliga är vilken information de vidareförmedlar via de riktiga "travexperterna"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 11:28   #10
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

hultmans tips är värdelösa men han kan säkert mycket om hästarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 11:37   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 663
Sharp$: 12787
Standard

Jag tycker så här.
Det är lite skillnad på att vara ”travexpert” och ”tipsexpert” i min värld.
Travexpertens specialitet är väl att bedöma enskilda hästars form, utrustningsförändringar, banunderlag och distans samt kuskförmåga. Och säkerligen många fler parametrar.
Tipsexpertens jobb är att sammanställa denna information och bedöma respektive hästs chanser i aktuellt motstånd. Och hitta rätt upplägg på systemet.
Och sammanfaller dessa båda kunskaper någon enstaka gång blir det vinst. He,he.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), shasha (+5), GGS (+5), Jeppes (+5), abstruse (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 12:41   #12
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ordet "travexpert" är ganska löjligt. De riktiga travexperterna är de som jobbar i stallen, tränar och/eller kör hästarna och som lever nära travet och förstår hur hästen och sporten fungerar på riktigt. Vi kan ju prata om "tipsexperter" kanske. Några sådana finns inte heller för då hade de levererat i tid och otid.

Det väsentliga är inte hur de tippar, men det är väl bra att många följer dem så man kan hitta något guldkorn emellanåt? Nej, det väsentliga är vilken information de vidareförmedlar via de riktiga "travexperterna"!
Man måste sålla. Det bästa tipset är det man sällan kommer åt men ibland får man tag i det. Och stämmer det så ligger man bra till i den omgången.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 15:31   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 147
Sharp$: 57004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag tycker så här.
Det är lite skillnad på att vara ”travexpert” och ”tipsexpert” i min värld.
Travexpertens specialitet är väl att bedöma enskilda hästars form, utrustningsförändringar, banunderlag och distans samt kuskförmåga. Och säkerligen många fler parametrar.
Tipsexpertens jobb är att sammanställa denna information och bedöma respektive hästs chanser i aktuellt motstånd. Och hitta rätt upplägg på systemet.
Och sammanfaller dessa båda kunskaper någon enstaka gång blir det vinst. He,he.
Stefan Hultman är en i atg live som jag definierar som travexpert . Lång erfarenhet som tränare och haft många topphästar på träningslusten . När han pratar trav lyssnar man . Lyssnar mindre när han pratar odds, spelvärde och system. Inte där hans kunskaper finns.

En typisk tipsexpert är väl den som mer pratar odds, spelvärde och spikar på V75. Berglund på ronden är en typisk tipsexpert för mig. Han kan spelandet bättre än Hultman men inte den erfarenheten som Hultman har som tränare och kunnande om hästar.

Tycker merparten av experterna i atg live annars har mest kompetens som försäljare , dvs att få oss att spela . Och det är ju det som är deras huvuduppgift i den rollen .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Jeppes (+5), shasha (+5), MikaF (+25), Staketkusken (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-07, 16:18   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 754
Sharp$: 4919
Standard

Peter Andersson... Förstår inte hur han lyckats få jobb på ATG. Men man väljer vilka man vill lyssna på och man lär sej vilka som har koll. Men jag stänger av ljudet när han är med. Orkar inte....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2), Drivarn (+2), criba (+10)
bomford är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-09, 13:01   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lyssnar alltid på podden Systemet. David Nemes kommer ofta med spännande ideer som inte bara följer strecklistan men framför allt Julia Björklund lyckas då och då vaska fram riktigt spelvärda hästar. Eskil hör väl inte till de vassaste knivarna i den lådan. Har man gjort sitt alldeles egna grundtips men fortfarande har lite luft i systemet kan det vara kul att plocka in någonting ifrån denna podd.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td