Hej igen. Som en Fågel Fenix stiger jag upp ur askan och återkommer med lite travtjöt trots min avbön för några veckor sedan. Känns lite mysigt med travtips när julgranens trygga sken värmer ryggen. Dessutom en superintressant och spelvänlig uppesittar V75 på härliga Halmstads banan imorgon.
Jag tror att Uhrberg, Korfitsen, Riordan och Stor och Lill Unter bör punktmarkeras imorgon.
V75 1) Grymt spelvärd Silverdivision. Ok lurigt voltstartlopp men det ger lite extra krydda på chans värderingen.
2 Red Mile Brodde är en rutinerad lirare och passar bra på lite sega vinterbanor. Ok spår 2 i volt är väl ingen höjdare men är som bäst sista 500.
3 Wish Me Magic Hanna har grym stall o kusk form. Kari sitter väl vid läger elden i Finland och myser. Chansspik ?
5 Donizetti En grym 4 åring som matchats stenhårt under året med Derby final som grädde på moset. Ok volt är volt men visst är han värd en vinst.
10 Zaffiro Jet Ok surt läge men farlig att glömma.
V75 2)
1 Jello W Uhrberg och Henriksen. Smack. Två rutinerade och form toppade filurer och hästen är en tuffing.
2 Lucifer Boko Riordan matchar som vanligt stenhårt och bör bevakas på läget, duger normalt gott i klassen.
3 Game Brodde blir hårt betrodd och är väl klar första häst men det kan bli tuff spetskörning.
V75 3)
4 Aetos Kronos Fjärde gången gillt ? Hm svårbedömd men kan vara en blåvinnare på hemmaplan och Lillgustav i vagnen.
5 Dear Friend ”den gamla damen” är distansgynnad och jag bevakar. Tar nog piken men 4 eller 8 är inga trevliga ( men troliga ) dödens kandidater.
8 Heart Of Steel Endast läget emot men kan nog ta piken från spår 8 om Unter laddar och då är nog loppet över.
V75 4)
3 Global Champion Spets och slut. Smack.
V74 5)
2 Lorenzo Boko Perfekt inne och härdad i tuffa gäng. Spikförslag ?
9 Lucifer Sam Ok spår 9 är spår 9 men ibland har Persson tur (och skicklighet) med styrningarna
V75 6)
3 Bikana Wine Ok lite onödigt stor favorit så här Dan före Dan men det är nog klart en bra chans för undantagshäst. Bakom känns det helt vidöppet.
V75 7)
2 Darlington Fame Här snackar vi bättre än raden.
5 Readly’s Dream finfin norska. Kanske bara vinner på sitt CV men lite svårbedömd trots allt
9 Hattusa är en tuff märr som jag gillar skarpt. Bra inne i klassen.
12 Thai Sansa Tufft läge men vi snackar toppform på alla fronter.
Typ Häst, Kusk och Tränare.
Fredagsdragen
Triss i sjuor.
7 Hurricane River
7 Sanibel
7 Heroine Darling