Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-12-22, 18:46   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Fredag 23/11 - Halmstad - V75 mm


Hej igen. Som en Fågel Fenix stiger jag upp ur askan och återkommer med lite travtjöt trots min avbön för några veckor sedan. Känns lite mysigt med travtips när julgranens trygga sken värmer ryggen. Dessutom en superintressant och spelvänlig uppesittar V75 på härliga Halmstads banan imorgon.

Jag tror att Uhrberg, Korfitsen, Riordan och Stor och Lill Unter bör punktmarkeras imorgon.
V75 1) Grymt spelvärd Silverdivision. Ok lurigt voltstartlopp men det ger lite extra krydda på chans värderingen.
2 Red Mile Brodde är en rutinerad lirare och passar bra på lite sega vinterbanor. Ok spår 2 i volt är väl ingen höjdare men är som bäst sista 500.
3 Wish Me Magic Hanna har grym stall o kusk form. Kari sitter väl vid läger elden i Finland och myser. Chansspik ?
5 Donizetti En grym 4 åring som matchats stenhårt under året med Derby final som grädde på moset. Ok volt är volt men visst är han värd en vinst.
10 Zaffiro Jet Ok surt läge men farlig att glömma.

V75 2) 1 Jello W Uhrberg och Henriksen. Smack. Två rutinerade och form toppade filurer och hästen är en tuffing.
2 Lucifer Boko Riordan matchar som vanligt stenhårt och bör bevakas på läget, duger normalt gott i klassen.
3 Game Brodde blir hårt betrodd och är väl klar första häst men det kan bli tuff spetskörning.

V75 3) 4 Aetos Kronos Fjärde gången gillt ? Hm svårbedömd men kan vara en blåvinnare på hemmaplan och Lillgustav i vagnen.
5 Dear Friend ”den gamla damen” är distansgynnad och jag bevakar. Tar nog piken men 4 eller 8 är inga trevliga ( men troliga ) dödens kandidater.
8 Heart Of Steel Endast läget emot men kan nog ta piken från spår 8 om Unter laddar och då är nog loppet över.

V75 4) 3 Global Champion Spets och slut. Smack.

V74 5) 2 Lorenzo Boko Perfekt inne och härdad i tuffa gäng. Spikförslag ?
9 Lucifer Sam Ok spår 9 är spår 9 men ibland har Persson tur (och skicklighet) med styrningarna

V75 6) 3 Bikana Wine Ok lite onödigt stor favorit så här Dan före Dan men det är nog klart en bra chans för undantagshäst. Bakom känns det helt vidöppet.

V75 7) 2 Darlington Fame Här snackar vi bättre än raden.
5 Readly’s Dream finfin norska. Kanske bara vinner på sitt CV men lite svårbedömd trots allt
9 Hattusa är en tuff märr som jag gillar skarpt. Bra inne i klassen.
12 Thai Sansa Tufft läge men vi snackar toppform på alla fronter.
Typ Häst, Kusk och Tränare.

Fredagsdragen
Triss i sjuor.
7 Hurricane River
7 Sanibel
7 Heroine Darling
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5), SakanAA (+5), karpafan (+5), capone (+1), znipstern (+5), BreakingBad (+1), Micke (+4), robert78Polen (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-12-23 klockan 14:01. Anledning: Fredagsdrag
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-22, 18:55   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Har Efterhandaren fått återfall
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-22, 22:16   #3
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 2438
Standard

Yeay! Efterhandaren är åter..
__________________
There is no harm in repeating a good thing!
- 77 - 78 - 81 - 84 - 05 - 19 -
Pepps är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 00:35   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 363
Sharp$: 2568
Standard

Äntligen efterhandaren åter och nu blir det liv här igen :-D :-D :-D
tigern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 03:29   #5
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2450

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Ruggigt lurig omgång med många lågprocentare och svårhittade spikar.

Avd 1. så skulle inte jag känna mig säker utan
A Good Point och All Star. Båda har dålig läge men båda hästarna håller hög klass i det här motståndet. Good point är lite lurig var formen ligger men får den smyga med så kan den nog gå fort till slut och lika gäller för All star

Avd 2. så känns Wingait Henke spännande med spetsläge till 4%. Även Mulberry och Jello w känns det uppåt på. Favoriten är bra men den är endast 3år och vi alla vet ju hur den statistiken brukar se ut när dom möter äldre.
Givet garderingslopp för mig.

Avd 3. Både Dragster till 7% och Sweetman till 2% skulle kunna vinna det här loppet.
Dragster hade problem senast på upploppet annars så skulle resultatet vara bättre. Kan det bli spets nu kanske.

Avd 4. Come Along spetsar och släpper till Run for Sebastian. Båda ska med på min lapp. Segway eller Äkta lavec i dödens. Favoriten får gå andra eller tredje ytter.
Afish ser riktigt fin ut när den travar bra. Kanske lite långsökt men jag spelar på skräll i det här loppet och tar ett gäng.

Avd 5. 1,2,5,11,12 har jag just nu. Men känns öppet och är nog en hel del som är segeraktuella i det här loppet. Får se hur många man har råd med.

Avd 6. Favoriten Bikana Wine har tre raka och har sett väldigt stabil i dom två senaste segrarna. Men Global Cutthecra låter det som att dom är segersugna med. Har spurtat bra på slutet. Lika så Sanibel är en fin spurtare och van att vinna. Jag är inte så säker på att favoriten får gå i ledning och då blir loppet väldigt intressant med en del ospelade hästar.

Avd 7. 3,4,7,9 just nu. Darlington Fame känns överstreckad till 9% och inget som jag tänker betala för. Tar hellre med Excuse Me som vi vet kan blixtra till ibland.

Svår omgång och jag har ingen spik i nuläget som jag har bestämt mig för.
Tur nog så går inte omgången förrns på kvällen så det finns många timmar kvar att studera lopparkivet.

Lycka till ni som spelar denna omgång!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3), robert78Polen (+5)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 09:18   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Får finbesök idag av dotter, hennes man och barnbarn, så jag har redan lämnat in.

1) Garderingslopp med Hurricane River som U-häst. Vet inte hur han kommer iväg från springspår, men lyckas han komma till ledningen så kan det vara dags för seger.
2) Game Brodde spik. Bara tre år och möter äldre, men det är en så pass bra häst som nog har respekt med sig, och i slutet av året så kan den vara mogen att ta sig an de här.
3) Visste man att Aetos Kronos vore tillbaka i gammalt gott slag så hade det varit en spik. Nu blir det istället ett rätt lågklassigt och lurigt lopp. Jag garderar på och sätter U på Heart of Steel. Jag tror att danskarna har trimmat inför uppgiften och vill varna för dem.
4) Då jag kommer att spela ett väldigt billigt system så får jag nöja mig med två streck här: Global Champion och Äkta Lavec. Inte säker på att det räcker.
5) Garderingslopp med Enjoy Banker som U.
6) Här tror jag att tilläggshästarna får svårt att vinna och att det står mellan Maleiwa och Bikana Wine.
7) Readly´s Dream har nog en rätt bra uppgift och skulle kunna användas som spik. Jag garderar istället en hel del och sätter U på den. Det ser upplagt ut för Untersteiners att få ett par vinster idag.

2/4 U måste vinna för sju rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 10:29   #7
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1825
Standard

Meh - har Statistik-Jens plötsligt blivit gammal ?
Expressen har en ny bild på honom här: https://www.expressen.se/sport/trav/...5-pa-halmstad/

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2022-12-23 klockan 10:33.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 10:48   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet grundar sig på två stora favoritspikar, ett trehästarslås. Därmed finns utrymme för fem till sju streck i övriga lopp. Vi siktar inte på en miljonutdelning - snarare hoppas på femsiffrigt.

1) 1,2,3,4,5,7,10 r8-12 (Hanna med 3 som favorit köper jag inte. Här vinner en 10-% are)

2) 3 r5-10 (storfavoriten 3 har potential att bli en stjärna. Fyller fyra år nästa vecka. Spik)

3) 4,5,8 r3-2 (4 är favorit. Formen? Garderar med 5 och 8)

4) 3,4,5,6,9 r11-1 (ingen höjer sig över mängden. Inspirationslöst lopp)

5) 2,6,9,11,12 r4-1 (Korfitsen vinner lopp i parti och minut. 12 har åter dåligt spår - men det har han haft vid de två senaste V75-vinsterna till höga odds. Flera av de mest streckade hästarna har nyligen varit strukna eller visat svag form)

6) 3 r7-1 (3 har vunnit alla sina tre starter. Vinner även här)

7) 2,4,5,7,9,12 r10-3 (skall Untersteiner vinna med ännu en favorit? Någon/några skall de väl bränna med)

Kostar 1575:-. God Jul!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 11:13   #9
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9336
Standard

Firar jul på Gran Canaria men bjuder på en spik
Hurricane River sitter troligen i ledningen efter 500m och torskar inte mot detta silver gäng..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 14:03   #10
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Aetos Kronos har varit medioker efter skadan, möjligt att det aldrig blir bra igen. Jag ser inga tecken på att det skall bli en bättre prestation idag och lämnar honom utanför systemet
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 14:36   #11
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Det är svårt idag.. Jag tror det blir spik på Dear Friend och
Bikana Wine
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 14:58   #12
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Kommer testa med spik på
Hurricane River
Maleiwa

Det får bära eller brista!

Ångest och bytte till spik på Hanna.
Hästen har form och klarar spåret!
Risken att Hurricane bommar i starten!

Senast redigerad av DIF den 2022-12-23 klockan 17:03. Anledning: Ny idéer
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 15:12   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Totade ihop ett litet:

1: 4
2: 2, 3
3: 4, 8
4: 9
5: 2, 9
6: 3, 9, 10, 11
7: 6, 9, 10, 11

Rättningskod: ligger i frugans börs och hon är inte hemma - spelar mindre roll (koden
alltså...)

Happy Christmas
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 15:47   #14
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

V75
Inlämnat: 2022-12-23, 15:37
Halmstad
Fredag 2022-12-23
Start: 19:30
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 7, 10 (2, 4)
2: 3, 5 (10, 1)
3: 4, 5, 6, 8 (3, 2)
4: 3, 5, 6 (4, 9)
5: 1, 2, 7, 9, 11, 12 (6, 4)
6: 3 Bikana Wine (7, 1)
7: 9 Hattusa (5, 7)

5x2x4x3x6x1x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NQH GTC SZT

Det blev ett TV-system idag för egen del!

Mina tankar.

Avd 1
Här har Hanna Lähdekorpi blivit favorit med 3 Wish Me Magic 26%. Vann igen senast på bra sätt, men hästen står lite tuffare inne nu då den tjänat näst minst i loppet. Dock har väl flera hästar i loppet inte vunnit på ett tag medan Wish Me Magic har klättrat efter ett bra år. Har följt den hästen en del, men vill nog inte hålla ekipaget i hand som favorit.

1 Kund Edward 10% har haft rätt fin form på slutet och bra läge här, då det nog kan bli spets eller rygg ledaren.

5 Donizetti 13% har inte vunnit på ett tag, men fyra senast på V75 borde väl tyda på att formen är lite bättre än raden kanske. Har varit ute i tuffare lopp.

7 Hurricane River 14% kanske kan hitta till ledning från springspåret om den kommer iväg bra. Frågetecknet är väl formen.

10 Zaffiro Jet 11% kanske inte är ute över den bästa distansen, men duon Korfitsen x Westergaard har det ju gått riktigt bra för på slutet och ska nog vara en av de som räknas i loppet.

Avd 2
Ser upplagt ut för 3 Game Brodde 63%, men procenten har verkligen skenat även om det nog är en bra chans.

Jag dubblar med 5 Extreme A.F. som jag haft bevakning och varit en nästagångare mest varje gång på slutet. Äntligen ett bra spår igen.

Avd 3
En riktigt svag gulddivision.

Heart of Steel 23% från spår 8 är hästen jag har bäst känsla för, men det är ändå ett svårt läge. Får bara vara bäst då, vilken den skulle kunna vara i detta gäng.

4 Aetos Kronons 33% har inte varit samma häst efter skadan, men kanske slår till med fler lopp i kroppen.

5 Dear Friend öppnar snabbt och tar nog täten. Körs där över kort distans?

Tar även med gamlingen 6 Tycoon Conway Hall 6% som får Uhrberg upp idag. Inte startat på ett tag, men trivs på denna distansen och är nog inte sämre än någon annan häst i loppet.

Avd 4
Tar tre hästar.

3 Global Champion 23% har gjort det bra på slutet och 6 Äkta Lavec är en kapabel häst.

Tar också med 5 Run For Sebastian 7% som kanske kan komma till ledning efter en bit. Körs där då? Håkan K Persson kanske ställt i ordning och André Eklundh är en skicklig spetskusk.

Avd 5
Lurigt lopp och här kan det nog skrälla. Garderar.

Vill nämna två skrällbud.

1 R.K. King 5% som gjorde en grym insats senast.

6 Ornello 1% är helt bortglömd i detta loppet.

Avd 6
Spikar favoriten 3 Bikana Wine 61% och tror på ledning runtom. Borde vara svårslagen då.


Avd 7
Chansspikar 9 Hattusa 21% i ett öppet lopp. Bra form och kommer med två raka segrar.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-23, 15:59   #15
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Julia är onekligen snyggare:-)

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Meh - har Statistik-Jens plötsligt blivit gammal ?
Expressen har en ny bild på honom här: https://www.expressen.se/sport/trav/...5-pa-halmstad/

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+100), KonsultTT (+10)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td