Halmstad bjuder på högklassig travsport kryddad med Jackpott. Ok ser väl ganska favoritbetonat ut men Januaritrav är Januaritrav.
V64 1)
2 Con Crowe blir med rätta hårt betrodd. 75% är kanske i mesta laget men frågan är vem som klarar av att utmana ?
V64 2)
10 Frankie Godiva står perfekt inne i Klass 2 men har lite byngligt läge och dessutom kort distans samt ””Ipren” mannen i sulkyn.
2 S.G.Mistral är min stänkare. Ok står hårt inne i klassen men trivs på distansen och har en rökare till slut. Formen är på topp och visst kan första vinsten komma om favoriten kommer på vingel.
V64 3)
1 Aethos Kronos får en chans till på hemmaplan. Ingen raket från start men det lär öppnas rejält från början så luckan bör komma.
4 Dats So Cool Måste ju bjuda på en stänkare. Distansgynnad rackare och Dreamteamet kan överraska.
7 Four Guys Dream Hästen har grym form och kan sänka allt med rätt resa. Perssons Pack måste bevakas på hemmaplan.
9 Pacific Face är väl ute på fel distans men gått bra i tuffa gäng. Visst luktar det ett perfekt överpace race ?
Chapuy chansar jag bort. Har nog passerat zenit trots vinst i svag Guld på Romme i höstas. Tveksam moral sista 100.
V64 4) Tvåhästarslås ?
11 Stepping Moneyboy gillar jag skarpt och hästen gör alltid sitt jobb.
12 Wish Me Magic har grym form och det har kusken oxå. Smack.
V64 5) Ganska öppen och spelvänlig Bronsdivision. Svårt att välja.
Mina 3 måstestreck.
3 Conte Prad svårbedömd rackare men jag drar till med klyschan ”bättre än raden”
7 Indigo Vinnartyp som är härdad i ganska tuffa gäng.
9 Lucifer Boko ok står hårt inne och bakspår. Men Riordan har stallform och Lillgustav är grym i sulkyn. Enorm kuskbegåvning. Nästan Djuse klass.
V75 6)
6 Felin Burgerheide är stark och rejäl och kanske håller undan för tuffa tilläggs märrarna.
12 Love No Pain Är ojämn och missgynnas nog lite med skor men jag bevakar om värmningen funkar.
13 Olga Utca Tuff märr med formen på topp. Psst Lillgustav upp !
14 Sanibel Lite oroväckande galopp senast men 4 raka innan dess.
15 Precious Lane Stark och rejäl. Rikstotohärdad.
V75 7) Tvåhästarslås ?
3 Eros Zola Lite av vinnartyp. Tar piken om Flemming vill ? Flemming är Flemming kanske backar sist

Häst och kusk går från alla positioner. Psst Bike på.
4 Unique Creation Lite seg från start men kommer nog tuffande så småningom och kan Johan spetsa är nog loppet över. Formen är på topp. Psst har dessutom Orlando Vici gener