Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-22, 18:30   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Lördagen 28/1 - V75-Halmstad - Jackpott


Då har startlistorna kommit till V-75 i Halmstad 28 januari. Kryddat med en rejäl jackpott trots att 20 procent av gårdagens jackpott flyttas till påskdagen.

Spontant är känslan att det är en även för småspelarna väldigt hanterbar omgång. Det känns som lite skiktade lopp precis som igår och hittar åtminstone fyra givna spikalternativ, väljer man två och sen a hästar i fem lopp borde det om man väljer rätt spikar finnas god chans att sätta sjuan utan något jättesystem.

Avd 1

Kan inte se Con Crowe torska så som den sett ut hos Stefan Persson. Fick dessutom perfekt spår och motståndet skrämmer verkligen inte för att vara V75.

Avd 2

Ännu en storfavorit med toppchans. Frankie Godiva en enormt bra häst för klass 2 och står nästan på kronan rätt inne. Ny kusk dock och bakspår gör att det kan spekuleras i förlust. Och när det finns så många spikalternativ denna omgång så garderar nog en del här. Lövgrens värst emot ?

Avd 3

Ojämn gulddivision . Four Guys Dream blir nog klar favorit som senast i finalen. Halsinfektion då. Klar förstahäst och spikalternativ.

Eftersom det är kort distans så känns spets och slut på Chapuy tänkbart .

Aetos Kronos ? Tycker man ska vänta att döma ut hästen till den får tävla barfota igen. Gynnas enormt av det. Nu spår 1 över kort distans. Njä. Känns inte superhet. Anmäld med bike nu noteras dock.

Pacific Face från bakspår över 1640? Njä. Tar väl ett varv åtminstone innan den når dödens när kusken vrider på.

Avd 4

Dålig koll men spontant känns detta lopp öppnare. Om jag skulle strecka 2 utan att ha läst på så blir det den som står ensam på startvolten samt Wish Me Magic med toppkusk i vagnen. Bra häst som verkar ha form.

Avd 5

Känns hyfsat öppet. Indigo förstahäst när jag ser listan men spåret ?

Avd 6

Känns också rätt öppet . Love No Pain får bli söndagsvinnaren på kuskplus. Ruggigt bra senast Jepson körde den. Men denna Love You avkomma blir ännu bättre barfota till våren är känslan.

Avd 7

Här blir nog Johan Untersteiner storfavorit med Unique Creation . Den har varit grymt bra på slutet och ingen barfotahäst . Självklart ett spikalternativ men ej startsnabb.
Digital Summit var megafavorit i Kalmar . Blir mer spelvärd nu på det och spåret . Farlig att glömma bort då det är en grym häst.

Gasolin tvåa bakom Ferrari Sisu i storloppet nyårsafton . Dålig koll på den. Får läsa på.

Eros Zola klart bäst barfota men bra spår.


Ska bli spännande att läsa på mer i veckan .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), Tipsb (+20), Ture (+20), asgaya3141 (+1), ms (+5), Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-23, 16:44   #2
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Undrar om det inte är nu man skall spika Aetos Kronos?
Djuse, bike och väldigt dåligt motstånd. Före skadan var den grymt startsnabb
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-23, 21:36   #3
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 23
Sharp$: 976
Standard

Första tankarna här att bygga utifrån sen, men ingen take på avd 4 än.

Avd
1: 2 Con Crowe (6, 4)
2: 2, 7, 10 (1, 8)
3: 7 Four Guys Dream (6, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (12, 3)
5: 10 Fighter Simoni (9, 7)
6: 6 Feline Burgerheide (14, 5)
7: 8 Digital Summit (3, 4)

1x3x1x13x1x1x1 = 39 rader.
39 x 1 x 0,50 kr = 19,50 kr.
Totalt: 19,50 kr.
Rättningskod: MDD TWG NQT
Lincz89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-26, 15:45   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Tidiga Tankar Till Trevliga Travtävlingar


Halmstad bjuder på högklassig travsport kryddad med Jackpott. Ok ser väl ganska favoritbetonat ut men Januaritrav är Januaritrav.

V64 1) 2 Con Crowe blir med rätta hårt betrodd. 75% är kanske i mesta laget men frågan är vem som klarar av att utmana ?

V64 2) 10 Frankie Godiva står perfekt inne i Klass 2 men har lite byngligt läge och dessutom kort distans samt ””Ipren” mannen i sulkyn.
2 S.G.Mistral är min stänkare. Ok står hårt inne i klassen men trivs på distansen och har en rökare till slut. Formen är på topp och visst kan första vinsten komma om favoriten kommer på vingel.

V64 3) 1 Aethos Kronos får en chans till på hemmaplan. Ingen raket från start men det lär öppnas rejält från början så luckan bör komma.
4 Dats So Cool Måste ju bjuda på en stänkare. Distansgynnad rackare och Dreamteamet kan överraska.
7 Four Guys Dream Hästen har grym form och kan sänka allt med rätt resa. Perssons Pack måste bevakas på hemmaplan.
9 Pacific Face är väl ute på fel distans men gått bra i tuffa gäng. Visst luktar det ett perfekt överpace race ?
Chapuy chansar jag bort. Har nog passerat zenit trots vinst i svag Guld på Romme i höstas. Tveksam moral sista 100.

V64 4) Tvåhästarslås ?
11 Stepping Moneyboy gillar jag skarpt och hästen gör alltid sitt jobb.
12 Wish Me Magic har grym form och det har kusken oxå. Smack.

V64 5) Ganska öppen och spelvänlig Bronsdivision. Svårt att välja.
Mina 3 måstestreck.
3 Conte Prad svårbedömd rackare men jag drar till med klyschan ”bättre än raden”
7 Indigo Vinnartyp som är härdad i ganska tuffa gäng.
9 Lucifer Boko ok står hårt inne och bakspår. Men Riordan har stallform och Lillgustav är grym i sulkyn. Enorm kuskbegåvning. Nästan Djuse klass.

V75 6) 6 Felin Burgerheide är stark och rejäl och kanske håller undan för tuffa tilläggs märrarna.
12 Love No Pain Är ojämn och missgynnas nog lite med skor men jag bevakar om värmningen funkar.
13 Olga Utca Tuff märr med formen på topp. Psst Lillgustav upp !
14 Sanibel Lite oroväckande galopp senast men 4 raka innan dess.
15 Precious Lane Stark och rejäl. Rikstotohärdad.

V75 7) Tvåhästarslås ?
3 Eros Zola Lite av vinnartyp. Tar piken om Flemming vill ? Flemming är Flemming kanske backar sist Häst och kusk går från alla positioner. Psst Bike på.
4 Unique Creation Lite seg från start men kommer nog tuffande så småningom och kan Johan spetsa är nog loppet över. Formen är på topp. Psst har dessutom Orlando Vici gener
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-26, 17:29   #5
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Första tanken är att banka 2 Con Crowe direkt, men jag envisas med att försöka gå mot strömmen och försöker hitta ett sätt att badkarsköra loppet på ett sånt sätt att 9 Wings Level med MAD i vagnen sätter nosen först när mållinjen passeras. Kan tänkas rygga favoriten från start och när alla radat upp sig och inväntar ledarskifte så kör istället Magnus till tät före Stefan. Med favven utvändigt alt. rygg ledaren för WL och lucka till slut, är det jag hittar som möjliga lösningar. Sannolikheten för detta är dock inte stor nog för att spika, så jag feglåser nog på dessa två och lägger ett spel på en rak tvilling.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-26, 21:20   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Tänkte säga att Boli You S.M kunde vara en rolig jätterysare om man garderar megafavoriten i avd 1. Men när jag såg vinnaroddset hos svenska spel fick man dra tillbaka det där om rysare. Klar andrahandare på v spelet där.

Men ruggigt intryck senast , Jepson upp, biken på och stall Kolgjini väldigt uppåt . Dessutom alltid skor på. Megafavoriten obesegrad barfota men det dröjer drygt en månad innan Persson kan plocka skorna på den.

Om man inte spelar den kan man även spekulera i tuff körning mot jättefavoriten.

Men rätt favorit såklart på hur den sett ut, men ingen häst man blir rik på att spela eller spika. Det avgörs i andra lopp om det är en spik man kan få värde i att spika.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 01:39   #7
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Fan, den där ignorerafunktionen är jävligt bra!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 08:35   #8
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Lövgren pratar om sina chanser på lördag
https://www.youtube.com/watch?v=Yo76w-CdN9Q
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 15:28   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Fredags funderingar


Sitter och kollar startlistorna till morgondagens V75 och konstaterar följande.
Visst känns Juulemannen och hans hästar lite bortglömda imorgon ? Ok inga toppchanser men Sten åker inte till Sverige med chanslösa hästar.
Platskandidater i min värld.

7 Champions Peak 3%. Bra inne i klassen och kan nog nypa en plats.
8 Frodo Cash 12%. Tufft läge här oxå men hästen är bra i grunden och Uhrberg är en luring på sin gamla hemmabana.
6 Peakadilly 3%. Bra inne i klassen men loppet är stenhårt. Tog en vinst vid senaste Hstd. besöket i Dec.
8 Elephant 6%. Ok kanske bortlottad men hästen har form och är stark som en Elephant
5 Gasolin 3%. Tog en meriterande andraplats i Sylvesterloppet på Axevalla. Sjunne är en grym skrällkusk. Men visst är det tufft motstånd.
11 Andre Ward 0%. Är väl mer eller mindre chanslös och jagar matlapp men gamlingen har form och tål att tuffa på i spåren.

Som sagt det går nog att hitta några platsstänkare i denna Juulklapp
Om det nu är någon som spelar på denna lite gammalmodiga spelform nuförtiden ?
Det går faktiskt att göra plats fynd som kan finansiera streckspelet.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-01-27 klockan 15:44.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 15:42   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Sitter och kollar startlistorna till morgondagens V75 och konstaterar följande.
Visst känns Juulemannen och hans hästar lite bortglömda imorgon ? Ok inga toppchanser men Sten åker inte till Sverige med chanslösa hästar.
Platskandidater i min värld.

7 Champions Peak 3%. Bra inne i klassen och kan nog nypa en plats.
8 Frodo Cash 12%. Tufft läge här oxå men hästen är bra i grunden och Uhrberg är en luring på sin gamla hemmabana.
6 Peakadilly 3%. Bra inne i klassen men loppet är stenhårt. Tog en vinst vid senaste Hstd. besöket i Dec.
8 Elephant 6%. Ok kanske bortlottad men hästen har form och är stark som en Elephant
5 Gasolin 3%. Tog en meriterande andraplats i Sylvesterloppet på Axevalla. Sjunne är en grym skrällkusk. Men visst är det tufft motstånd.
11 Andre Ward 0%. Är väl mer eller mindre chanslös och jagar matlapp men gamlingen har form och tål att tuffa på i spåren.

Som sagt det går nog att hitta några platsstänkare denna Juulklapp
Om det nu är någon som spelar på denna lite gammalmodiga spelform ?
Det går faktiskt att göra plats fynd som kan finansiera streckspelet.
Inte med farfar.

Som en fastbrunnen Rhodos-koloss i sulkyn.

Bäst-före typ 1979.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 16:22   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Inte med farfar.

Som en fastbrunnen Rhodos-koloss i sulkyn.

Bäst-före typ 1979.
Ha,ha. Juulemannen har väl aldrig varit någon kuskfantom och med ålderns rätt är han väl inte vassare 2023. Men han kan träna häst. Flera av mina drag körs ju av Uhrberg som är en grymt skicklig och vaken kusk som brukar ge hästarna chansen. Och Sjunne är bättre än raden
Ha de gött Stankarn.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 16:38   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Fredags funderingar 2.


Jag tror att Jepson kan vara morgondagens nyckelkusk.
6 Boli You S.M. Ok slår väl inte storfavvisen men visst är det en stabil platshäst.
Hästen har formen på topp och skapligt läge.
4 Dats So Cool är jag nog ganska ensam om att tippa men med rätt smygresa är han med på linjen i ganska ihålig Gulddivision. Ok 1 och 7 är väl bättre hästar.
11 Stepping Moneyboy. 13% är perfekt om stor favoriten har en dålig dag.
3 Conte Prad. Bortglömd rackare i stenhård Brons. Se upp.
12 Love No Pain. Öppet stolopp. Smack.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 18:12   #13
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5112
Standard

Lite roligare när V 75 är söderut
Drag till imorgon
Omgångens bästa drag
Ninja Zon som drogs bakåt i sista avdelningen på Kalmar

Två andra bortglömda(redan nämnda men lite streck)
Fighter Simoni i Brons och Dats so Cool i en ihålig guld

Lycka till!
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-27, 18:59   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 683
Sharp$: 12834
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Lite roligare när V 75 är söderut
Drag till imorgon
Omgångens bästa drag
Ninja Zon som drogs bakåt i sista avdelningen på Kalmar

Två andra bortglömda(redan nämnda men lite streck)
Fighter Simoni i Brons och Dats so Cool i en ihålig guld

Lycka till!
Helt rätt Kocken. Fighter Simoni är ju Rikstoto härdad och har dessutom Orlando Vici gener Dats So Cool har jag ju tjatat om tidigare

Go tur Kocken
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-28, 01:19   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Helt rätt Kocken. Fighter Simoni är ju Rikstoto härdad och har dessutom Orlando Vici gener Dats So Cool har jag ju tjatat om tidigare

Go tur Kocken


Ja, när var det egentligan Orlando vann senast?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td