Visa ett inlägg
Gammal 2023-02-26, 12:31   #84
solkusten
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Har ni någon favoritmetod?
En alltför ofta förbisedd reduceringsmetod är att helt avstå en omgång och lägga krut och smet vid bättre tillfälle, antingen när jag har tydlig idé om utgång eller spik, eller spelvärde i form av jackpot.

Rank och spela vid värde. Inga större konster med reduceringsverktyg: utgångshästar och ibland faktorera upp en lågprocentare som inte blir chansspik med skulle den sitta så rasslar det till, dvs fler vinstrader; multiplicering istf reducering.

Hur täcka in 0-1%-are på som "alla vet inte kan vinna"? Lägga krut på A- och B-hästar. Har jag inga tydliga idéer bland A och B, utan flummar på med 3-4 u-hästar i de flesta avdelningarna, då är det inte spelläge den omgången.
Hittar jag sunda u-hästar och tilltalande spik så stramar jag upp A och B. Har jag hamnat rätt på det, så sitter jag med "lott" i någon eller ännu hellre några tänkta skrällavdelningar.

Jag kan inte hålla på och villkora en 3-årig 0,8%-are med två starter och två strykningar och tro att jag vet vad jag sysslar med, utan måste inse att mina eventuella styrkor ligger i att dels ranka de mer betrodda, dels se var det kan smälla. Då köper jag den lotten, det har jag utrymme för i och med A-B-C-rank där jag vet att jag hamnar rätt på't då och då. Men lämnar jag en A eller B helt utanför ramen, då har jag spikat eller låst där. Vid fler än ett tillfälle har jag bommat på att såga av en 25%-are som värmt som en skata i ett kylskåp för att sen vinna med längder.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat