Visa ett inlägg
Gammal 2023-02-28, 09:46   #16
kisumu

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1889
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Angående lay the favourite så är spelavdraget alldeles för högt för att du ska kunna spela emot "på alla andra" på svenskt travspel.
Är själv en vän av matematiska modeller och kör några system på den engelska galoppen. Lay the favourite är en favorit där jag använder extended fibonacci med Stop loss.
Lite lurigt med statistik som säger att 33 % av alla favoriter vinner sina lopp.
I galoppen kan vissa lopp ha en favorit som står i 6 ggr pengarna och där vinner favoriten banne mig inte i 33% av loppen.
Man måste således dela upp favoriterna enligt ett oddsintervall.
Man brukar säga att spelarkollektivet är facit när det gäller ranking. Överlägset alla experter. Själv håller jag mig till favoriter som står i 1.8-2.2 och då vet jag att de kommer att vinna i ca 50% av fallen (eller som i mitt fall förlora i ca 50%) med en satsningsstruktur enligt fibonacci (stop loss efter 6:e steget).
För min del ser jag inga möjligheter att kunna spela vinnare/dagens dubbel i Sverige som Strappa skriver "spelavdraget är alldeles för högt".
För den som föredrar matematiska system före timmar av informationsinhämtning se gärna sista sidorna i 2-6 system tråden.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat