Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-02-28, 08:46   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Angående lay the favourite så är spelavdraget alldeles för högt för att du ska kunna spela emot "på alla andra" på svenskt travspel.
Är själv en vän av matematiska modeller och kör några system på den engelska galoppen. Lay the favourite är en favorit där jag använder extended fibonacci med Stop loss.
Lite lurigt med statistik som säger att 33 % av alla favoriter vinner sina lopp.
I galoppen kan vissa lopp ha en favorit som står i 6 ggr pengarna och där vinner favoriten banne mig inte i 33% av loppen.
Man måste således dela upp favoriterna enligt ett oddsintervall.
Man brukar säga att spelarkollektivet är facit när det gäller ranking. Överlägset alla experter. Själv håller jag mig till favoriter som står i 1.8-2.2 och då vet jag att de kommer att vinna i ca 50% av fallen (eller som i mitt fall förlora i ca 50%) med en satsningsstruktur enligt fibonacci (stop loss efter 6:e steget).
För min del ser jag inga möjligheter att kunna spela vinnare/dagens dubbel i Sverige som Strappa skriver "spelavdraget är alldeles för högt".
För den som föredrar matematiska system före timmar av informationsinhämtning se gärna sista sidorna i 2-6 system tråden.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 08:57   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Har nu kört det 2-6 under ett år och för mig har det blivit remarkabelt bättre resultat. Kör på odds mellan 1.5-1.6 (dvs två spel per nivå så att jag erhåller
dubbla penggarna. 11 22 44 osv
Innebär att jag spelar 110 kronor för 1.55 vilket ger 170 kr, vid vinst
kör jag återigen 110 kronor. vid förlust går jag vidare som vanligt.
Varför dessa odds? Minskar variansen men innebär samtidigt att jag måste ha 4 vinster för att avsluta en serie. Förmodligen kommer nu ngn att köra en miljard omgångar i en simuleringen och motbevisa mig rent matematiskt
men pengarna har vuxit och jag är nöjd.

Skrev ovannämnda för ca 9 månader sen och det rullar på fortfarande....
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 14:06   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Är själv en vän av matematiska modeller och kör några system på den engelska galoppen. Lay the favourite är en favorit där jag använder extended fibonacci med Stop loss.
Lite lurigt med statistik som säger att 33 % av alla favoriter vinner sina lopp.
I galoppen kan vissa lopp ha en favorit som står i 6 ggr pengarna och där vinner favoriten banne mig inte i 33% av loppen.
Man måste således dela upp favoriterna enligt ett oddsintervall.
Man brukar säga att spelarkollektivet är facit när det gäller ranking. Överlägset alla experter. Själv håller jag mig till favoriter som står i 1.8-2.2 och då vet jag att de kommer att vinna i ca 50% av fallen (eller som i mitt fall förlora i ca 50%) med en satsningsstruktur enligt fibonacci (stop loss efter 6:e steget).
För min del ser jag inga möjligheter att kunna spela vinnare/dagens dubbel i Sverige som Strappa skriver "spelavdraget är alldeles för högt".
För den som föredrar matematiska system före timmar av informationsinhämtning se gärna sista sidorna i 2-6 system tråden.

Totalt sett vinner favoriten ca 33% av loppen.
I varje enskilt lopp är favoriten betrodd i helt olika grad. Dina oddsintervall är helt rätt tänkt.

Wisdom of the Crowd gäller för travet med. Men bara i genomsnitt, sett över tid.

I den emgelska galoppen är det ofta betydligt mer än 15 deltagare vilket gör att favoriten lätt kan stå i betydligt högre odds än de svenska travfavoriterna. Men ett odds på 4-5 ggr och i enstaka lopp t o m 6 ggr dyker upp även i det svenska travet.

På svenskt trav är spelavdraget alldeles för högt för att det ska vara aktuellt att Lay-a favoriten. Om du spelar "alla andra" kommer spelavdragsmonstret att svälja dig utan att tugga och äta dig hel. Och det är du helt med på.

Ett annat JÄTTE-problem är att hos ATG händer det väldigt ofta att lejonparten av omsättningen trillar in de sista minuterna. Det går aldrig att med hög säkerhet säga vilket odds man verkligen får.

När det gäller satsningsstrukturer så är de definitivt en återvändsgränd. Vad som måste till är att tillräckligt stor andel av de lagda spelen har tillräckligt stort EV+.

Tänk dig att man har en lååååång rad med spel som visar ett knappt EV- .

Skulle då en särskild satsningsstruktur helt plötsligt göra nästa vad till EV+?

Så nej. BRM är superviktigt så att man inte går tom. Men valfri satsningsstruktur med annan bevekelsgrund och "ökade insatser" är slöseri med tid och snarare dålig BRM med ökad risk att man går tom.

Varje vad måste bedömas på sina egna grunder och insatsen väljas därefter.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 14:12   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Att gå emot favoriter är i allmänhet rätt tänkt för att hitta en vinnande strategi.

Men det gäller att hitta rätt tillfällen vilket är en helt annan femma.

Andra sporter är betydligt mer algoritmiska än hästkapplöpning med Sulky. T ex så existerar inget som helst live-spel på sulkysport. Fundera på varför och vad det kan ha för inverkan på strikt objektiva modeller.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 16:37   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Vi är båda överens om olika satsningsstrukturer är inte möjligt på trav däremot håller jag inte med dig om att det inte är tillämpligt på engelsk galopp och då pratar jag om Betfair som de flesta anser att man kommer väldigt nära "true odds" dvs att sannolikheten motsvarar ca det odds man får.
Spelavdraget för svenska kunder är 2% på vinstbelopp.
Tänk dig nu att du har ett oändligt antal lopp framför dig vi säger 1000 lopp, alla har pg a spelavdrag och lite felmarginal ngn procent ev -.
Du vet att blad dessa 1000 lopp kommer du att sätta 500 st. Kör du flat betting så hamnar du på roulettsiffror dvs du förlora ca 2-3% av insatsen. Här måste det till en satsningsstruktur för att kunna gå plus.
Extended fibonacci går enligt modellen 1-1.5-2-2.5-3-4 , därefter har jag stoploss dvs jag kan som mest förlora 14 enheter.
Jag vet att andra går mycket längre innan de kör stoploss (men det är en annan diskussion).
Visst det händer att jag får tugga i mig 14 enheter förlust men över tid så ser jag att detta är enda sättet att spela på som går plus. Största förlustserien hittills är 9 förluster. På div forum tror jag att max ligger på 12 förluster i serien.
Och ja , jag blundar och pekar med andra ord tittar jag enbart på oddset när jag spelar och aldrig på några andra källor, säkra vinnare mm.

Tack för konstruktiva svar och en vettig diskussion.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 16:47   #21
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Vi är båda överens om olika satsningsstrukturer är inte möjligt på trav däremot håller jag inte med dig om att det inte är tillämpligt på engelsk galopp och då pratar jag om Betfair som de flesta anser att man kommer väldigt nära "true odds" dvs att sannolikheten motsvarar ca det odds man får.
Spelavdraget för svenska kunder är 2% på vinstbelopp.
Tänk dig nu att du har ett oändligt antal lopp framför dig vi säger 1000 lopp, alla har pg a spelavdrag och lite felmarginal ngn procent ev -.
Du vet att blad dessa 1000 lopp kommer du att sätta 500 st. Kör du flat betting så hamnar du på roulettsiffror dvs du förlora ca 2-3% av insatsen. Här måste det till en satsningsstruktur för att kunna gå plus.
Extended fibonacci går enligt modellen 1-1.5-2-2.5-3-4 , därefter har jag stoploss dvs jag kan som mest förlora 14 enheter.
Jag vet att andra går mycket längre innan de kör stoploss (men det är en annan diskussion).
Visst det händer att jag får tugga i mig 14 enheter förlust men över tid så ser jag att detta är enda sättet att spela på som går plus. Största förlustserien hittills är 9 förluster. På div forum tror jag att max ligger på 12 förluster i serien.
Och ja , jag blundar och pekar med andra ord tittar jag enbart på oddset när jag spelar och aldrig på några andra källor, säkra vinnare mm.

Tack för konstruktiva svar och en vettig diskussion.
Här är misstaget!

Om de enskilda vaden inte har ett EV+ i snitt så kommer INGEN satsningsstruktur att hjälpa dig.

Om du ska vinna kan du inte blint plocka ut dina vad på det där sättet. Du måste ha någon slags förmåga att välja "bättre". Lära dig vilka du ska stå över osv.

Varje enskilt vads bidrag till ditt långsiktiga resultat är det vadets insats ggr dess EV. Det finns ingen satsningsstruktur som kan förändra detta.

Att du har förlorat ett gäng vad innan det aktuella vadet har ingen som helst inverkan på nästa vads bidrag till ditt långsiktiga resultat som är insatsen ggr EV.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-28, 16:50   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Vi är båda överens om olika satsningsstrukturer är inte möjligt på trav däremot håller jag inte med dig om att det inte är tillämpligt på engelsk galopp och då pratar jag om Betfair som de flesta anser att man kommer väldigt nära "true odds" dvs att sannolikheten motsvarar ca det odds man får.
Spelavdraget för svenska kunder är 2% på vinstbelopp.
Tänk dig nu att du har ett oändligt antal lopp framför dig vi säger 1000 lopp, alla har pg a spelavdrag och lite felmarginal ngn procent ev -.
Du vet att blad dessa 1000 lopp kommer du att sätta 500 st. Kör du flat betting så hamnar du på roulettsiffror dvs du förlora ca 2-3% av insatsen. Här måste det till en satsningsstruktur för att kunna gå plus.
Extended fibonacci går enligt modellen 1-1.5-2-2.5-3-4 , därefter har jag stoploss dvs jag kan som mest förlora 14 enheter.
Jag vet att andra går mycket längre innan de kör stoploss (men det är en annan diskussion).
Visst det händer att jag får tugga i mig 14 enheter förlust men över tid så ser jag att detta är enda sättet att spela på som går plus. Största förlustserien hittills är 9 förluster. På div forum tror jag att max ligger på 12 förluster i serien.
Och ja , jag blundar och pekar med andra ord tittar jag enbart på oddset när jag spelar och aldrig på några andra källor, säkra vinnare mm.

Tack för konstruktiva svar och en vettig diskussion.
Samma misstag gäller här. Japp, det är väldigt nära true odds. Men ingen satsningsstruktur i världen kommer att förändra att EV- spel, hur lite EV- det än är, är ett EV- spel.


Om du summerar alla dina EV- spel så kan det inte helt plötsligt bli EV+

Bankroll management har absolut sin plats i en vinnande spelstrategi. Det gäller att se till att man aldrig går tom. Men ingen satsningsstruktur i världen gör en summa av negativa termer till positiv.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 17:21   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Ok jag förstår att majoriteten här tillhör ev fan cluben och jag skulle vara den första att köra på det om jag kunde hitta ev + spelen vilket jag i allmänhet inte kan.
Nåväl då vände jag blicken mot div olika system. Marknaden därute är enorm och svår att överblicka. Många lovar runt men håller tunt.
Finns ett antal seriösa aktörer som testar systemen bl a Goalprofit.
Ett av de system som säljs för dyra pengar är Little Acorns of Gold.
Har funnits med sedan 2012 och genomgått ett antal reviews. Systemet är uppbyggt på att boka favoriter som står i under 2.0

"One of the key ingredients that drives The Little Acorns GOLD service
into profit is using Delayed Entry Staking (D.E.S) combined with Fibonacci".
Systemet är det mest sålda någonsin och har nu funnits på marknaden mer än 10 år.

Football bankbuilder som jag själv kör använder fibonacci staking plan för att boka U 2.5 marknaden i fotboll. Du väljer själv ut matcherna (inget prat om ev) . Även detta system har testats om och om igen och får alltid högsta betyg.
Är det vägen till rikedom då? Nej fordras nerver av stål eftersom förlustsviterna kan vara brutala men håller man ut och följer planen så kommer man ut som vinnare.

"For the Fibonacci sequense truly effective, it`s highly critical that historic result meet with certain base criteria that are highly likely to be repeated time and time again".

Två exempel utav flera som bevisligen är vinnande utan att snegla på ev.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 19:22   #24
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ok jag förstår att majoriteten här tillhör ev fan cluben och jag skulle vara den första att köra på det om jag kunde hitta ev + spelen vilket jag i allmänhet inte kan.
Nåväl då vände jag blicken mot div olika system. Marknaden därute är enorm och svår att överblicka. Många lovar runt men håller tunt.
Finns ett antal seriösa aktörer som testar systemen bl a Goalprofit.
Ett av de system som säljs för dyra pengar är Little Acorns of Gold.
Har funnits med sedan 2012 och genomgått ett antal reviews. Systemet är uppbyggt på att boka favoriter som står i under 2.0

"One of the key ingredients that drives The Little Acorns GOLD service
into profit is using Delayed Entry Staking (D.E.S) combined with Fibonacci".
Systemet är det mest sålda någonsin och har nu funnits på marknaden mer än 10 år.

Football bankbuilder som jag själv kör använder fibonacci staking plan för att boka U 2.5 marknaden i fotboll. Du väljer själv ut matcherna (inget prat om ev) . Även detta system har testats om och om igen och får alltid högsta betyg.
Är det vägen till rikedom då? Nej fordras nerver av stål eftersom förlustsviterna kan vara brutala men håller man ut och följer planen så kommer man ut som vinnare.

"For the Fibonacci sequense truly effective, it`s highly critical that historic result meet with certain base criteria that are highly likely to be repeated time and time again".

Två exempel utav flera som bevisligen är vinnande utan att snegla på ev.

Menar du att du ska betta dubbelt varje gång du torskar på en vinnare som står i 2.00 gånger pengarna varje gång?

Dvs först bettar man 1 förlorar man bettar man 2, förlorar man bettar man 4 etc?

Du vinner så länge bankrullen inte tar slut. När den tar slut förlorar du allt. Det är bara en fråga om tid innan bankrullen tar slut.

Eller har jag missuppfattat?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 21:02   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Menar du att du ska betta dubbelt varje gång du torskar på en vinnare som står i 2.00 gånger pengarna varje gång?

Dvs först bettar man 1 förlorar man bettar man 2, förlorar man bettar man 4 etc?

Du vinner så länge bankrullen inte tar slut. När den tar slut förlorar du allt. Det är bara en fråga om tid innan bankrullen tar slut.

Eller har jag missuppfattat?
Ja du har missuppfattat allt jag har skrivit. Googla på fibonacci sekvens eller läs var jag har skrivit.
Du beskriver ett Martingale system som är raka vägen till ruin.
Jag har en inbyggd stopp loss som gör att jag totalt på en sekvens kan förlora 14 enheter, vilket händer då och då men i längden vinner jag mellan 2-5 units/ månad med detta system. Baserat på ca 60-70 spel per månad.
Sedan kör jag med compounding dvs lägger på ett procenttal på insatserna varje månad.

"Du vinner så länge bankrullen inte tar slut". Den här sortens kommentare är bara tröttsamma. Fibonacci sekvensen är till för att SKYDDA din bankrulle.
Har kört i flera år nu och det fungerar.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 21:26   #26
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ja du har missuppfattat allt jag har skrivit. Googla på fibonacci sekvens eller läs var jag har skrivit.
Du beskriver ett Martingale system som är raka vägen till ruin.
Jag har en inbyggd stopp loss som gör att jag totalt på en sekvens kan förlora 14 enheter, vilket händer då och då men i längden vinner jag mellan 2-5 units/ månad med detta system. Baserat på ca 60-70 spel per månad.
Sedan kör jag med compounding dvs lägger på ett procenttal på insatserna varje månad.

"Du vinner så länge bankrullen inte tar slut". Den här sortens kommentare är bara tröttsamma. Fibonacci sekvensen är till för att SKYDDA din bankrulle.
Har kört i flera år nu och det fungerar.

Ibland så måste man själv komma underfund med vissa saker för att acceptera dom.
Du håller med om att flat betting inte ger vinst, om du nu särskådar alla dina spel med startnivån 1 och glömmer allt annat, vad ser du då? Jo en serie med flat betting spel som du vet inte ger vinst i längden. Sedan studerar du serien med alla dina spel på nästa nivå 1.5 spelet som tyvärr röner samma öde som nivå 1 nämligen förlust eftersom det också är en flat betting serie. Och så håller det på, sorgligt men sant.

Senast redigerad av GGS den 2023-03-01 klockan 23:05.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 05:55   #27
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ok jag förstår att majoriteten här tillhör ev fan cluben och jag skulle vara den första att köra på det om jag kunde hitta ev + spelen vilket jag i allmänhet inte kan.
Nåväl då vände jag blicken mot div olika system. Marknaden därute är enorm och svår att överblicka. Många lovar runt men håller tunt.
Finns ett antal seriösa aktörer som testar systemen bl a Goalprofit.
Ett av de system som säljs för dyra pengar är Little Acorns of Gold.
Har funnits med sedan 2012 och genomgått ett antal reviews. Systemet är uppbyggt på att boka favoriter som står i under 2.0

"One of the key ingredients that drives The Little Acorns GOLD service
into profit is using Delayed Entry Staking (D.E.S) combined with Fibonacci".
Systemet är det mest sålda någonsin och har nu funnits på marknaden mer än 10 år.

Football bankbuilder som jag själv kör använder fibonacci staking plan för att boka U 2.5 marknaden i fotboll. Du väljer själv ut matcherna (inget prat om ev) . Även detta system har testats om och om igen och får alltid högsta betyg.
Är det vägen till rikedom då? Nej fordras nerver av stål eftersom förlustsviterna kan vara brutala men håller man ut och följer planen så kommer man ut som vinnare.

"For the Fibonacci sequense truly effective, it`s highly critical that historic result meet with certain base criteria that are highly likely to be repeated time and time again".

Två exempel utav flera som bevisligen är vinnande utan att snegla på ev.
Om du går plus över tid ( ett ansenligt antal år i ditt fall ) så plussar du trots din satsningstruktur. Inte tack vare den.

Om du går plus över tid enligt ovan så är det för att dina utvalda spel i genomsnitt har ett positivt väntevärde. EV+.

Att dina utvalda spel har har EV+ är antingen en slump eller så gör du intuitivt rätt.

Det handlar inte om någon slags fan club-ande. Det är hur verkligheten fungerar.

Om man gillar matematik borde det inte vara ett så långt steg att acceptera att en summa av negativa termer inte blir positiv bara för att man multiplicerar någon av termerna med en tillräckligt stor faktor.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 05:57   #28
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ja du har missuppfattat allt jag har skrivit. Googla på fibonacci sekvens eller läs var jag har skrivit.
Du beskriver ett Martingale system som är raka vägen till ruin.
Jag har en inbyggd stopp loss som gör att jag totalt på en sekvens kan förlora 14 enheter, vilket händer då och då men i längden vinner jag mellan 2-5 units/ månad med detta system. Baserat på ca 60-70 spel per månad.
Sedan kör jag med compounding dvs lägger på ett procenttal på insatserna varje månad.

"Du vinner så länge bankrullen inte tar slut". Den här sortens kommentare är bara tröttsamma. Fibonacci sekvensen är till för att SKYDDA din bankrulle.
Har kört i flera år nu och det fungerar.
Om det har fungerat i flera år så är det trots din satsningsstrategi. Inte tack vare.

Du gör förmodligen andra saker rätt. Medvetet eller omedvetet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 20:06   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

"It was a positive start to our Little Acorns International review with 9.31 points profit at an ROI of 22.6% banked using the Fibonacci staking plan. We also recorded 5.61 profit using level stakes at an ROI of 22.3%.
During our review, the system made a profit in all five months and we finished with 38.46 points profit at an ROI 27.5% and a 29.6% increase to our bank."

Denna review är skriven av en erkänt seriös aktör, Goal profit.

I grunden håller jag med hur Strappa resonerar men kan fortfarande inte frigöra mig från tanken att Fibonacci staking plan är ett alternativ.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 20:10   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

"We were confident going into this review that this system would work, as we had already tested and passed the original system for UK and Irish racing. Although the filters for US racing may have differed slightly, we expected similar results."
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td