Citat:
Ursprungligen postat av kisumu
Vi är båda överens om olika satsningsstrukturer är inte möjligt på trav däremot håller jag inte med dig om att det inte är tillämpligt på engelsk galopp och då pratar jag om Betfair som de flesta anser att man kommer väldigt nära "true odds" dvs att sannolikheten motsvarar ca det odds man får.
Spelavdraget för svenska kunder är 2% på vinstbelopp.
Tänk dig nu att du har ett oändligt antal lopp framför dig vi säger 1000 lopp, alla har pg a spelavdrag och lite felmarginal ngn procent ev -.
Du vet att blad dessa 1000 lopp kommer du att sätta 500 st. Kör du flat betting så hamnar du på roulettsiffror dvs du förlora ca 2-3% av insatsen. Här måste det till en satsningsstruktur för att kunna gå plus.
Extended fibonacci går enligt modellen 1-1.5-2-2.5-3-4 , därefter har jag stoploss dvs jag kan som mest förlora 14 enheter.
Jag vet att andra går mycket längre innan de kör stoploss (men det är en annan diskussion).
Visst det händer att jag får tugga i mig 14 enheter förlust men över tid så ser jag att detta är enda sättet att spela på som går plus. Största förlustserien hittills är 9 förluster. På div forum tror jag att max ligger på 12 förluster i serien.
Och ja , jag blundar och pekar med andra ord tittar jag enbart på oddset när jag spelar och aldrig på några andra källor, säkra vinnare mm.
Tack för konstruktiva svar och en vettig diskussion.
|
Samma misstag gäller här. Japp, det är väldigt nära true odds. Men ingen satsningsstruktur i världen kommer att förändra att EV- spel, hur lite EV- det än är, är ett EV- spel.
Om du summerar alla dina EV- spel så kan det inte helt plötsligt bli EV+
Bankroll management har absolut sin plats i en vinnande spelstrategi. Det gäller att se till att man aldrig går tom. Men ingen satsningsstruktur i världen gör en summa av negativa termer till positiv.