Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-04, 23:30   #2
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Läste nyss att Vi Tippa som getts ut sedan 1934 nu läggs ner som papperstidning. Sista tidningen delades ut den här veckan. Kostnaderna för att trycka tidningen samt de allt större logistiska problemen att få ut den till prenumeranterna anledningen. Vi tippa kommer dock finnas kvar digitalt .

Frågan man ställer sig, och i synnerhet dom som uppskattar en trav och tipstidning i pappersformat, är inte om utan när även travronden och V75 guiden upphör som papperstidningar . Vad tror ni?
Pappers tidningar med nyhets upplägg är ju på väg att försvinna i dagens samhälle. Det har ju dessutom gått inflation i travtips och idag är det ju travtjöt i alla möjliga kanaler typ Sharps he,he. Jag prenumererade på Travronden i 10-15 år på 80-90 talet men med dagens postgång känns det helt meningslöst. Dessutom är det ju travtips och samma kusk/tränarintervjuer i princip hela veckan lång i alla möjliga versioner. Nej jag måste tyvärr säga att det var kanske inte bättre men mera spännande och personligt förr. När man kunde knalla runt på stallbacken och fiska efter egna tips och tankar direkt från källan och få personliga funderingar. Dessutom färska värmnings intryck. Idag är det ju helt sterilt på travbanorna och 50 personer på publikplats en vanlig vardags kväll på travbanorna. Och visst jag är en av dom som var stamgäst på Åby under 80-90 talet men idag kanske besöker en travbana max 2-3ggr om året.
Förlåt nu spårade jag ut lite i frågan. Men trav tips tidningar är ett minne blott.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat