Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-12, 04:22   #3473
Berkasin
 
Reg.datum: mar 2021
Inlägg: 2
Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Det är iofs inga matematiska garderingar. Jag tänker att man måste kunna ställa upp 8 helgarderade och 3 halvgarderade och begära 12 rätt vid vid 4-5 rätt på de helgarderade. Det går i de flesta program, även i Liverättning.se enkla systembyggare finns den funktionen som löser uppgiften på 2507 rader. Oklart om den bara lägger rader vid 4 U-tips dock.

Men tack för efterforskningshjälp.
Hej Tippare, Helgardering Intellimatrix för filter. Det fungerar på det sättet att matrisen letar efter den kombination som täcker flest andra rader, Tar nästa rad som har störst täckningsyta tills garantin uppfylls.
Till skillnad från Radskillnad som endast släcker och inte tar hänsyn till största täckningsytan skapar ofta dubbelt så många rader.

Det är inga slumpningar, block eller mallar i reduceringsmotor Intellimatrix för filter . Det finns en slumgenerator som är en fristående motor.

Intellimatrix Motorn är anpassad för nära optimal hantering av alla filterfunktioner och dess kombinationsmöjligheter och inte enbart U-rader. Men som jag berättade så kommer en modul som tillåter att skapa egna R-system, U-System m.fl. Jag har en systembok som kommer att läggas in för de som vill bygga/Mixtra sådana system.

Testade och den U8-3-1535 och får 928 rader med 5 rätta u-tips och 607 rader med 4 rätta utips

U8-3 -x
Copema=2499
Tippx2000=2352
Liverättning=2507
Radsoft=2192
Fleomatrix=2430


Är ni intresserade att delta i utvecklingen av modulen så är ni välkomna.

Intellimatrix utan filter är mer optimerad för just utan filter.


PS. Varför jag kallar det för Sveriges vassate reduceringverktyg är för att också filtreringsprogrammet Reducering.se kallar sig för sveriges vassaste reduceringsverktyg. Anser att reducering.se är snyggast men inte vassast.

Anders Bergqvist Helgardering
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mcdonkey (+5)

Senast redigerad av Berkasin den 2023-08-12 klockan 04:36.
Berkasin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat