Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-12, 09:35   #3474
BrakZen

BrakZens avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 615
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berkasin Visa inlägg
Hej Tippare, Helgardering Intellimatrix för filter. Det fungerar på det sättet att matrisen letar efter den kombination som täcker flest andra rader, Tar nästa rad som har störst täckningsyta tills garantin uppfylls.
Till skillnad från Radskillnad som endast släcker och inte tar hänsyn till största täckningsytan skapar ofta dubbelt så många rader.

Det är inga slumpningar, block eller mallar i reduceringsmotor Intellimatrix för filter . Det finns en slumgenerator som är en fristående motor.

Intellimatrix Motorn är anpassad för nära optimal hantering av alla filterfunktioner och dess kombinationsmöjligheter och inte enbart U-rader. Men som jag berättade så kommer en modul som tillåter att skapa egna R-system, U-System m.fl. Jag har en systembok som kommer att läggas in för de som vill bygga/Mixtra sådana system.

Testade och den U8-3-1535 och får 928 rader med 5 rätta u-tips och 607 rader med 4 rätta utips

U8-3 -x
Copema=2499
Tippx2000=2352
Liverättning=2507
Radsoft=2192
Fleomatrix=2430

Är ni intresserade att delta i utvecklingen av modulen så är ni välkomna.

Intellimatrix utan filter är mer optimerad för just utan filter.

PS. Varför jag kallar det för Sveriges vassate reduceringverktyg är för att också filtreringsprogrammet Reducering.se kallar sig för sveriges vassaste reduceringsverktyg. Anser att reducering.se är snyggast men inte vassast.

Anders Bergqvist Helgardering
Hej Anders!

Vill börja med att be om ursäkt om det ser ut som jag klankade ner på ditt program. Utan att ha testat det själv är det fel att han en åsikt åt något håll.
Uppskattar att du/programmet gör skillnad mellan filtrerade och och reducerade system. Dessutom är det inte av betydelse hur "snyggt" ett program är. Det är vinstchanserna som är det viktiga, spot on!

Merparten av systemen i den här tråden är reducerade där målet i de flesta fall är att uppnå en önskad garanti till ett visst radantal. Det kan vara så lågt som möjligt, så bra garanti som möjligt eller en kombination av dessa; de vassaste som går att producera.

När det gäller ovanstående exempel UM 8-3-XXXX med 12 rättsgaranti vid 4 coh 5 U-tips var målet 1120 rader förutsatt att man bara lägger rader vid 4, dvs så lågt radantal som möjligt med bästa garanti, eller bästa möjliga vinstchans (optimalt system). I dagsläget har jag och PowerPlay i sammarbete nått 1136, dvs 16 rader "för mycket" men fortfarande ganska mycket bättre än de exempel du visar.

Vad jag ville få fram var att även om Helgardering gör det bra i förhållande till andra program är skillnaden i procent mellan handgjorda system (1136) och Helgardering (1536 rader) i samma storleksordning som mellan Helgardering och det näst "bästa" Radoft(2192) i det här exemplet. Det gör att uttrycket Sveriges vassate reduceringverktyg känns lite missvisande då systemen som produceras inte blir de "vassaste" även om jag förstår vad du menar. Det kanske är bättre att betona andra funktioner i ditt program?

Tack för inbjudan att delta i utvecklingen men tyvärr kan jag inte programmera, de du skall vända dig till tror jag i första hand är PowerPlay och Bosse ([email protected]). Ett önskemål är att kunna spela de system som finns i den är tråden, det verkar som att Bosse gått i ide. Även om det går att skapa inlämningsfiler i hans program har jag inte kunnat hämta veckans kupong på ett tag.

Senast redigerad av BrakZen den 2023-08-12 klockan 11:38.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat