@Kalle Klut
Vad betyder ffs? Förstår ju vad du menar såklart.
Klurig omgång detta, de flesta experter verkar samstämmiga i de flesta avdelningar. Kan nog löna sig att hitta några drag "off the beaten track". Mina tankar i nuläget:
1: Alla sågar Chebba Mil och Nova Mahiron spikas egentligen överallt som jag läst in mig på. Den blir nog favorit till slut och det är nog korrekt från spets på Jägersro. Och undertecknad gillar ju att spika i första. Men Chebba Mil har väl högre kapacitet. Finns några speediga bakom om det skulle gå för fort. Vid gardering är nog både Nanny's Girl och Devs Daffodil aktuella.
2: Här pratas det bara om 1 och 2 och alla experter förordar Going Cash som väl lär bli favorit till slut. Man Adielsson är ju en fena på att få fart på hästarna från start. Tror det kan lösa sig att gardera här och påminner om dunderskrällen förra veckan.
3: Lite äckligt Guld-lopp. Brother Bill ska väl typ aldrig vara favorit?! Aetos Kronos har tveklöst passerat bäst före-datum. Night Brodde har sett rätt trött ut och Heart of Steel har väl startat på Vaggeryd och Nyköbing av en anledning? Usain Töll kanske är draget idag. Eller har Ingo tuffat till sig bland fransmännen.
4: Här är alla inne på Kaxig In. Men slog ju inte Sandokan senast (ville blev dyr för mig) och nu ska den senare gå med amerikansk vagn. Kanske är det ett sånt lopp där MAD till slut står som vinnare. Goop ligger lågt på sin häst med det fåniga namnet.
5: Här sågar alla Crown Wise As i stort sett. Men brukar ju vara en dyr övning att såga spetshästen på Jägersro. Jag tror mest på Demon som kanske kan vinna från dödens. Dynamite Sensation har varit grym från bakspår på kort och har nu bästa spåret på medel. Boli You S.M har hög högstanivå men Adrian kör ju galopp med allt. Slutar nog med vinst för Rossi Garline när jag nu har släppt den lite.
6: Det ska vara mkt tuffare nu för Garden Leave säger alla. Tidig ändå på att den väl kanske få bäst start av de på tillägg. Marabou Brodda är dock solklar förstahäst för mig och tänkbar spik. Har varit rätt på denna tidigare och vidhåller att det är en kanon. Verkar stå mellan de på tillägg med Luxury River som outsider på många håll.
7: Ganska obegriplig favorit i Kagan. Borde väl vara Larry Wood om man tror på spets för den. Mn klarar den hålla ut Bravo Sabotage? Den är nog min förstahäst faktiskt. Men obehagligt lopp där bred gardering nog kan löna sig? Behind Bars är en ständig skräll och Donizetti känns prisvärd nu igen, men hur är det med viljan där? Callisto är tokskrällen för mig.
Får se hur systemet landar men spelar nog lite mindre och bettar på att det går utanför kollektivets konsensus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|