Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-02, 15:09   #3497
BosseEk
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Halloj, jag ser att jag efterlysts i olika trådar. Kanske inte så konstigt då jag lovat både det ena och andra under sensommaren.

För att göra en lång historia kort kan man säga att i min 60-åriga kropp bor tydligen en 5-årings hjärna. En fin sommarnatt på en ödslig E18 fick jag för mig att prova om min nyligen påställda Honda 600 RR (blinkning vill "VR46" ) fortfarande klarade av MACH 0.2. Det gjorde den. En stund.

Jag tackar bl a Dr Hoffmann som givit namn åt de stag som numera stabiliserar höger handled. Namnet på doktorn som uppfunnit skrotet i vänster armbåge är höljt i dimma. Att lowsideat i 230 var en upplevelse jag gott kunde klara mig utan. Då vet man det. Skriva nya program kommer således att ta en stund. Bara att pekfingra det här inlägget är inte lätt. Jag har iallafall dragit iväg ett tiggarmail idag till svenska spel angående API-access. Vi får se vad det ger.

Ser att man bör bjuda på bidrag till tråden om man inte vill ha en snigel på ögat eller bli kallad för Lobotomerad Laboratorieassistent. Tur för mig att jag har massa gamla projekt att bjuda på.

Hittade ett för reducerade V75-system. En del i det var att komprimera kuponger. Med en sjuhelsikes djävlaranamma lyckades jag bryta loss den delen och göra om det för SharpsGarsystem. Det är alltså motsattsen till Mat2Enk och fungerar enl följande:


Kopiera ett system från SharpsGar eller den Här tråden. Här är Tords UE 2-6-160 från sidan 201 :



Klistra in raderna upp till vänster i Enkel2Mat :





Tryck på Slå ihop rader så produeceras matematiska kuponger/enkelrader (nere till höger) av det inklistrade systemet:



Tanken är väl kanske inte att komprimera färdiga system men det kan vara behändigt vid mindre UME-block. Tar man alla enkelrader för 3 E-Hel, 2 U-Hel och 3 M-Hel blir det 2736 enkelrader vid kravet 1-2 E, 0-1 U. Dessa kan ju naturligtvis spelas eller användas som block mot andra system men det är enklare att hantera om är färre "strängar". Här komprimeras dessa 2736 till 12 kuponger:


Hoppas detta kan komma till någons nytta. Länk till nedladdning av Enkel2Matem: https://www.mediafire.com/file/6yl34...m+0.2.exe/file
/Bosse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Butragino (+50)

Senast redigerad av BosseEk den 2023-09-02 klockan 15:22.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat