Busväder på Västkusten idag. Ösregn, blåst och åska i en salig blandning. Då passar det bra att kura i travfåtöljen och redan nu försöka lösa onsdagens V86 gåta där Jackpottstölderna ska återbetalas.
Skulle inte förvåna om Nurmos sopar rent i Solvalla omgångarna. Ok Lozano har väl 3 ben i mål från start trots spår 8. Nurmos får nöja sig med 3 vinster.
V86 1)
2 Moira Boko Märren såg grym ut senast och verkar hittat formen. Rosleff o Riordan är lite Dreamteam light
3 Maxima Schermer Preben har raketstartat sin A tränar karriär och har redan 50 hästar i stallet. Coming man.
V86 2)
8 Lozano Di Quattro Rutinerade Per K har matchat sitt guldägg perfekt och här har vi en elithäst.
V86 3)
3 Hank D.K. Har pausat lite men perfekt läge för grymme spets och slut kusken Uhrberg.
8 Jollywood Svårbedömd rackare. Kanske bortlottad men duger gott i klassen om Adrian lyckas med styrningen. Vi tar väl klyschan bättre än ………
11 Soundtrack Välstammade Nurmos hästen gör spännande debut för Malmqvist. Måste bevakas trots läget.
V86 4)
2 Benchmark Verkar hittat stilen och snart kommer första vinsten. Har ju trots allt Nuncio gener som förpliktigar.
9 Isco Am Sjätte raka ? Tja risken finns onekligen.
V86 5)
8 Stens Rebell Nästan alla mina drag har fått dåliga spår men det kan gå vägen ändå. Jag tror Storunter sitter på leken och Lillunter blir tvåa.
V86 6)
1 Peter Pan Här snackar vi bättre än raden (igen) Perfekt smygläge för rutinerade Björn.
5 Rendez Vous Har gjort grymma lopp på sistone. Risk för fjärde gången gillt
10 Miriu Boko Nurmos måste bevakas. Risk för femte gången gillt.
V86 7)
5 Longgone River Hästen har knallform och Jepson upp. Smack.
10 Even Steven Tja ni vet vad jag brukar tjata om. Angeläget ärende.
Danskepengar. Flemmingläge. Etc.

13 Rossi Garline Distansgynnad rackare och prickar Adrian springen kan han sitta bra till direkt. Formen är på topp.
V86 8)
3 Live To Tell Tja nästan 5 raka. Bra läge och ganska behagligt motstånd.
10 Jascal Surt läge men högklassig travare och dessutom spännande skoryck.
Ok det blev mycket favoritsurr.Men jag måste ju nämna de som jag tror vinner
Onsdags funderingar
V86 7 känns i min värld som dagens öppnaste lopp på förhand. Bra hästar för klassen och många vinstbud i min värld.
3 Extreme A.F. glömde jag nämna igår. Vinner inte så ofta men tuffar på i hårda gäng och är med i striden när travet funkar.
Mika upp och skoryck är superintressant. Stänkarvarning XL.
9 Just Perfect Sisu kommer från en meriterande andraplats i Norska Derbyt. Gått bra hela året och duger gott i detta gäng.
11 Bottnas Idol Lopp i kroppen efter paus. Prebens första val !
Jag streckar nog 3-5-9-10-11-13 i nuläget.