Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-10-03, 11:09   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Onsdag 4/10 - Jägers / Solvalla - V86 final


Busväder på Västkusten idag. Ösregn, blåst och åska i en salig blandning. Då passar det bra att kura i travfåtöljen och redan nu försöka lösa onsdagens V86 gåta där Jackpottstölderna ska återbetalas.
Skulle inte förvåna om Nurmos sopar rent i Solvalla omgångarna. Ok Lozano har väl 3 ben i mål från start trots spår 8. Nurmos får nöja sig med 3 vinster.

V86 1) 2 Moira Boko Märren såg grym ut senast och verkar hittat formen. Rosleff o Riordan är lite Dreamteam light
3 Maxima Schermer Preben har raketstartat sin A tränar karriär och har redan 50 hästar i stallet. Coming man.

V86 2) 8 Lozano Di Quattro Rutinerade Per K har matchat sitt guldägg perfekt och här har vi en elithäst.

V86 3) 3 Hank D.K. Har pausat lite men perfekt läge för grymme spets och slut kusken Uhrberg.
8 Jollywood Svårbedömd rackare. Kanske bortlottad men duger gott i klassen om Adrian lyckas med styrningen. Vi tar väl klyschan bättre än ………
11 Soundtrack Välstammade Nurmos hästen gör spännande debut för Malmqvist. Måste bevakas trots läget.

V86 4) 2 Benchmark Verkar hittat stilen och snart kommer första vinsten. Har ju trots allt Nuncio gener som förpliktigar.
9 Isco Am Sjätte raka ? Tja risken finns onekligen.

V86 5) 8 Stens Rebell Nästan alla mina drag har fått dåliga spår men det kan gå vägen ändå. Jag tror Storunter sitter på leken och Lillunter blir tvåa.

V86 6) 1 Peter Pan Här snackar vi bättre än raden (igen) Perfekt smygläge för rutinerade Björn.
5 Rendez Vous Har gjort grymma lopp på sistone. Risk för fjärde gången gillt
10 Miriu Boko Nurmos måste bevakas. Risk för femte gången gillt.

V86 7) 5 Longgone River Hästen har knallform och Jepson upp. Smack.
10 Even Steven Tja ni vet vad jag brukar tjata om. Angeläget ärende.
Danskepengar. Flemmingläge. Etc.
13 Rossi Garline Distansgynnad rackare och prickar Adrian springen kan han sitta bra till direkt. Formen är på topp.

V86 8) 3 Live To Tell Tja nästan 5 raka. Bra läge och ganska behagligt motstånd.
10 Jascal Surt läge men högklassig travare och dessutom spännande skoryck.

Ok det blev mycket favoritsurr.Men jag måste ju nämna de som jag tror vinner

Onsdags funderingar

V86 7 känns i min värld som dagens öppnaste lopp på förhand. Bra hästar för klassen och många vinstbud i min värld.
3 Extreme A.F. glömde jag nämna igår. Vinner inte så ofta men tuffar på i hårda gäng och är med i striden när travet funkar.
Mika upp och skoryck är superintressant. Stänkarvarning XL.
9 Just Perfect Sisu kommer från en meriterande andraplats i Norska Derbyt. Gått bra hela året och duger gott i detta gäng.
11 Bottnas Idol Lopp i kroppen efter paus. Prebens första val !
Jag streckar nog 3-5-9-10-11-13 i nuläget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10), KalleKlut (+1)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-04 klockan 08:45.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 15:30   #2
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

V86-1 Princess Beluga går ut från spår 5.
Kommer inte sticka ut huvudet denna gång som med Lady Beluga på Kalmar sist , visst hon kan vinna men det kan nog alla topp 5 hästarna med bästa resa. Kanske håller jag nr.2 Moira Boko som troligast vinnare , men fick väl ett smörlopp senast, halva fältet galopperade bort sig. Men gick helt klart bra in i mål. 12:an håller jag nog som sist av de fem. Men blir det vrål körning på starthästarna så kommer hon väl in i loppet. A:hästar: 2,5 B: 3,6,12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 18:23   #3
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Frågan är om man ska gardera upp Redéns idag. Stallet har ju underpresterat senaste tiden och de misstänker att de fått in något skit i stallet med nya unghästarna.

Garderar man avd 2 så är ju Ninepoints Candy, Global Confession och korsdraget Triton tidiga för mig.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 18:27   #4
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Vill även minnas att Frode pratat väldigt gott om Callas i avd 1. Står i 3% nu men nerspelad till nästan 6ggr pengarna. Är ju inte ovanligt att Frodes storfavorit förlorar mot en betydligt mindre spelad stallkamrat. Tändes bara en liten varningslampa när jag såg oddsen.

Blev ett vinnaspel på Callas till 25ggr pengarna. Får se om jag spikar favoriten sen eller hur jag gör på streckspelet.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2023-10-03 klockan 18:32.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 18:38   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Obs V86 Eskilstuna surr


Jag har snöat in på Goops hästar i V86 2. 2 Myse D’erpion och 10 Nymke Brigadon är mina plats stänkare. Jag går på klyschan bättre än raden
Men motståndet är väl i hårdaste laget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 18:48   #6
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Oj, missade att det var onsdagens tråd med mina tidigare inlägg. Gällande onsdagen så har jag svårt att se att Lozano plockar ner Kendall Jackson i avd-2. MAD+Nurmos+Solvalla brukar vara ett vinnarkoncept.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 20:15   #7
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Vad har ni för kommentarer kring kusken på Lozano Di Quattro? Känner inte igen namnen bland de vanliga kuskarna. Är han att lita på?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-03, 21:16   #8
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Gäller att hitta spikarna på onsdag, loppet där jag hittar minst antal hästar med riktig chans är V86-2.

Det spikförslag som ges från alla hål och kanter är LOZANO DI QUATTRO och ISCO AM som pausat i 1 år och nu går 1:a bf och 1:a på distansen, men är överlägsen sina konkurrenter-om han är i form.

Senast redigerad av shasha den 2023-10-04 klockan 07:40.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 13:12   #9
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Mitt resonemang lite kort..

Avd 1. 3 Maxima Shermer är mitt spikalternativ här. Preben låter lite optimistisk efter att ha startat för tätt senast. Lär ladda för ledningen och Jägers är Jägers.. Garderar man så är 5 Princess Beluga och 2 Moira Boko värst emot. 12 Carmita Silvio är lyxstrecket! Schas på favoriten (som nog är 3e/4e handare när starten går)

Avd 2. Ett kassaskåpsäkert trehästarslås!? Jag ser två olika scenarier i detta lopp där vinnaren är beroende på utgången. Svarar 4 Kendall Jackson ledningen när 8 Lozano di Quattro ställer frågan efter halvvarvet, det är frågan det.. Svarar MAD ut Tobbe så smyger ju Svedberg med och har en redig rökare att komma med! Spik på firma Nurmos/MAD för den modige.

Avd 3. Här sätts vi på lite prov! Hank D.K tycker jag är rejält överspelad men ändå given i ett garderingslopp. Kommer 6 Alessio till ledningen (vilket är lite tveksamt) så är det mitt förstaval. Annars är 11 Soundtrack och 10 Cheops tidiga. Stänkaren och lyxstrecket är 1 Önas Royal som kan sitta i rygg på ledaren. 8 Jollywood är inte oäven om Ludde jr forcerar till ledningen. Blev precis struken!
Edit Plötsligt så är inte Hank D.K så överspelad då det nu är rätt bra chans att han sitter i ledningen.

Övriga spikalternativ är:
Isco Am på kapacitet och Nurmos form.
Eminent Kronos som borde ha fin chans att nå ledningen.
Longgone River kan trilla undan väl i spets.
Live To Tell är omgångens bästa spik om ni frågar mig!

Senast redigerad av KalleKlut den 2023-10-04 klockan 14:17.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 13:38   #10
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Mitt resonemang lite kort..

Avd 1. 3 Maxima Shermer är mitt spikalternativ här. Preben låter lite optimistisk efter att ha startat för tätt senast. Lär ladda för ledningen och Jägers är Jägers.. Garderar man så är 5 Princess Beluga och 2 Moira Boko värst emot. 12 Carmita Silvio är lyxstrecket! Schas på favoriten (som nog är 3e/4e handare när starten går)

Avd 2. Ett kassaskåpsäkert trehästarslås!? Jag ser två olika scenarier i detta lopp där vinnaren är beroende på utgången. Svarar 4 Kendall Jackson ledningen när 8 Lozano di Quattro ställer frågan efter halvvarvet, det är frågan det.. Svarar MAD ut Tobbe så smyger ju Svedberg med och har en redig rökare att komma med! Spik på firma Nurmos/MAD för den modige.

Avd 3. Här sätts vi på lite prov! Hank D.K tycker jag är rejält överspelad men ändå given i ett garderingslopp. Kommer 6 Alessio till ledningen (vilket är lite tveksamt) så är det mitt förstaval. Annars är 11 Soundtrack och 10 Cheops tidiga. Stänkaren och lyxstrecket är 1 Önas Royal som kan sitta i rygg på ledaren. 8 Jollywood är inte oäven om Ludde jr forcerar till ledningen. Blev precis struken!
Edit Plötsligt så är inte Hank D.K så överspelad då det nu är rätt bra chans att han sitter i ledningen.
Jag har feeling för Sobel Exellence - som fortsätter barfota. Kan bli ny vinst.
Rankar Princess Beluga som tvåa.

Kul omgång idag - klar spik måste ändå Lozano di Quattro vara, trots spåret. Vinner från utvändigt.

Tror jag spikar Even Steven också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 15:09   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Punktmarkering


På 3 av Lillgoopens 4 styrningar på V86 ikväll.

9 Isco Am Jag spikar trots årsdebut.

1 Peter Pan 3% Ok spår 1 väl är iskallt men känns som det blir körning sista varvet. Kanske luckan kommer

10 Jascal 8% Spännande skoryck på Trixton filuren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-04 klockan 16:58.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 15:19   #12
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Ska bli spännande att se om sajten klarar sig till 20 idag iaf innan den kollapsar. Personligen lämnar jag in minst en timme innan spelstopp idag. Är så trött på att plugga i timmar för att sen inte få lämna in.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 16:16   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Damon Hill Treb


Känns super intressant med skicklige smyg Örjan i jollen. 5%
Måste bevakas i vidöppen avdelning.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-04 klockan 16:34.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 17:38   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Spetsar inte 5 Princess Beluga i första? Därifrån ska man slås. Högst upp i min rank idag! 12 Carmita Silvio klar andrarank i nuläget men det behöver nog med några till här...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-04, 17:47   #15
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spetsar inte 5 Princess Beluga i första? Därifrån ska man slås. Högst upp i min rank idag! 12 Carmita Silvio klar andrarank i nuläget men det behöver nog med några till här...

Preben sa att han förmodligen kommer att köra för spets och slut i första då den är snabb ut. Så risken finns att det blir tokkörning eller att någon av dessa helt enkelt bara är snabbast.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td