Visa ett inlägg
Gammal 2023-12-31, 10:09   #10
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Kaffet är upphällt! Musiken igång! Nu kör vi! ALL IN! Årets kanske största dag är här.

Grundjobbet är gjort. Nu väntar de sista spännande timmarna av konstruktion och rankjustering. Samt det viktigaste av ALLT. Spikbesluten.

Jag har inte bestämt något mer än grundranken ännu. Och den är, som alltid, föremål för justering ett bra tag till...

Det snackas ALLTID om Axevallas långa upplopp MEN det många glömmer är det ofta USLA banunderlaget. Jag kollar oftast igenom hur hästarna gått på Axevalla tidigare då det kan vara en vägvisare kring vilka som klarar sig bra och vilka som har det tuffare. Givetvis är detta viktigare under vårkanten då det ska ryckas skor såklart men även så här års är det en faktor att beakta.

Nu ser väderförhållandena ganska bra ut men det är alltid värt att ha koll på YR inför tävlingarna. Dagens väder hittar ni här. Det kan såklart förändras under dagen och blir det stökigt ändras chanserna en del såklart. Det är således ALLTID läge att invänta banrapporterna under dagen och därefter ranka om en del.

I V75:1 så tror jag mycket på favoriten 1 I Love Foux Depart MEN vid gardering så måste man få med både 14 Navy Zon (som orkar hela upploppet ned och tål underlaget) samt 15 Uberty Face (som visat storform). Båda känns tappade på sina 2 respektive 3%. Även 7 Her Cash känns tidig då det kan bli ledning här (om det strular för favoriten) och Jörgen har lite form på stallet.

Mycket av omgången står och faller i andra idag. ALLA (typ) betaltjänster går på 2 Young Andy och visst är segerchansen god. Men vi är redan nu uppe på nästa 47% och jag tror inte det stannar där.

Jag tror 4 spetsar och släpper till 5 HooHoo HaaHaa som klarat banan förr. Andy har aldrig besökt Ax... Skulle det visa sig att Magnus Jakobsson vägrar släppa aså kan det även vara så att hemmahästen 4 Take Your Time spårar hela vägen. Ska med på lappen till 5% såklart. Det finns även fler roliga här. 6 Inferno Launcher (4%) och 8 My Great Pretender (5%) som båda kommer från seger är givna vid gardering.

Men men, långt kvar som sagt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat