Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-12-28, 17:06   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Söndag 31/12 - Sylvester Trav Axevalla - V75 mm


Tidiga Torsdags Tankar

Förhoppningsvis stabilt väder på söndag. Axevalla banan har inget högt förtroende när det gäller att fixa bra underlag om det blir lite väderomslag.

V75 1) Ganska ihåligt stolopp och dessutom 15 orutinerade hästar på två volter. Omstarter är ingen högoddsare.
13 Cascabella är min första häst och kanske chansspik. Uttrarna har bra tryck i stallet. Champions (som vanligt överlägset) på Åby och Halmstad är meriterande. Märren duger gott i klassen. Ganska halvljummet motstånd på förstavolten. Endast spår 2 i volt som är lite minus.

V75 2) 2 Yuong Andy Lennartsson har hittat en ny vår i travcirkusen efter några tuffa år både fysiskt och ekonomiskt. Hästen har bra form men står hårt inne och distansen är ett ? Lite favorit i fara vibbar.
5 Hoohoo Haahaa Sofia har matchat sin egenägda Googoo Gaagaa avkomma försiktigt och siktar nog på en fin 4 års säsong. Här tror jag däremot att distansen är ett plus.

V75 3) Tja ihåligt igen. 4-5-6känns tidiga och 8 Stens Rotation får stänkarvarningen trots att hon är ganska ojämn i sina prestationer.

V75 4) Lågklassigt och vidöppet.
1-6-13-15 i första hand.
Psst smart av Simberg att sätta upp Rosleff i sulkyn bakom 13 Honey .Kuskförstärkning XL.
Simberg är ingen kusktalang.

V75 5) 2 Judge D såg fin ut senast efter lite paus. Hästen är stark och rejäl och fixar nog 1640 oxå. Perfekt spår, sitter förhoppningsvis i andra tredje ytter direkt.
6 Black Fire Omgångens stallskrik efter senaste prestationen och visst är han med på stregen men betydligt tuffare motstånd på söndag än tidigare.

V75 6) 8 Cassius Clay D.E. Ok surt läge för familjehästen men Cassius är stark och rejäl. Sänker många på långa upploppet och vinner på K.O. Eller åtminstone poäng

V75 7) Dagens huvudlopp. Jag tror 60 hästarna kan få svårt att hinna fram. Hade nog behövt ett halvvarv till. Det blir lätt taktikkörning och ingen vill dra tåget innan det är för sent. Jag satsar på framspåren.
1 Star Cash Fixar Adrian volten med 4 årige Ready Casharen är halva loppet vunnit. Hästen är en tuffing med bra rutin. Kan gå.
2 Börtas Ankare Mimmi har gjort ett grymt jobb med omöjlige bråkstaken och satt hästen i toppform. Saga kör som ett proffs med långtradaren. Hästen lever på sin styrka och hade gynnats av ett varv till. Står dessutom stenhårt inne. Risk för att åka dit på speed men jäklar va kul om Mimmi och Saga lyckas vinna på hemmaplan.
4 Carroty är min stänkare med stort S. Tuff välstammad märr som inte räds distansen. 2% i nuläget är mums. Totalt bortglömd i förhandssnacket.
Psst kanske fegar och tar med Jorma och Pepparn. Hästen är ju kanska praa.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-12-28 klockan 21:49.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 09:19   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Power To The People


Mitt lördags drag är Power. 9% mot Pepperns 51% känns grymt spelvärt. Hästen har pausat men Robban har vässat och testat av med både skor och brodd. Nemas problemas.
Om Robban tar ryggen när Jorma kommer tuffande med sin diesel biter spurten bra på upploppet. 2640 är en perfekt distans för kraftpaketet med både Googoo Gaagaa och Orlando Vici blod i generna. Både snabb och stark. Känns som ett måstestreck.
Vore kul att se Power i P.D.A.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 09:42   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Mitt lördags drag är Power. 9% mot Pepperns 51% känns grymt spelvärt. Hästen har pausat men Robban har vässat och testat av med både skor och brodd. Nemas problemas.
Om Robban tar ryggen när Jorma kommer tuffande med sin diesel biter spurten bra på upploppet. 2640 är en perfekt distans för kraftpaketet med både Googoo Gaagaa och Orlando Vici blod i generna. Både snabb och stark. Känns som ett måstestreck.
Vore kul att se Power i P.D.A.
Jag är också väldigt intresserad av att se Power i morgon. Det är skor som är frågetecknet. Han har gått med det i början av karriären, men då mötte han ju lättare motstånd. Hakar? Det finns dock många spelvärda hästar i det loppet om man bortser från storfavoriten, som jag i och för sig gillar skarpt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 10:56   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är också väldigt intresserad av att se Power i morgon. Det är skor som är frågetecknet. Han har gått med det i början av karriären, men då mötte han ju lättare motstånd. Hakar? Det finns dock många spelvärda hästar i det loppet om man bortser från storfavoriten, som jag i och för sig gillar skarpt.
Ja 1-2-4-13-15 känns intressanta i min värld så här Dan före Dan. Men det är långt till start. 51% lockar till gardering. Hade nog behövt ett halvarv till. Psst Robban kanske tar en dubbel Ska jag ta den där om Rödluvan oxå
God tur med strecken Shooter.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-12-30 klockan 11:10.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 10:59   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ja 1-2-4-13-15 känns intressanta i min värld så här Dan före Dan. Men det är långt till start. 51% lockar till gardering. Hade nog behövt ett halvarv till.
God tur med strecken Shooter.
Tack detsamma!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 18:22   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Flera 15 hästars lopp i mycket låga klasser. Gissar att väldigt många system kommer spika Young Andy i avd 2 och High on Pepper i avslutningen. Faller dom är det läge för mycket hög utdelning .

Som sporadisk hobbyspelare sedan 3-4 år bara inse att man inte har koll alls på en sådan här lågklassig omgång utan riktiga STL lopp. Därför perfekt att kunna lägga sin tusenlapp i morgon på tre av Sharps officiella V75 system där ett är på hela 500 kr andelen och lite andelar i Bowerys reducerade. Där är det experter som följer travet dagligen som tippar och räknar med att åtminstone en sjua med miljonutdelning sitter på något av dom

Gott nytt år.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-30, 20:45   #7
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Flera 15 hästars lopp i mycket låga klasser. Gissar att väldigt många system kommer spika Young Andy i avd 2 och High on Pepper i avslutningen. Faller dom är det läge för mycket hög utdelning .

Som sporadisk hobbyspelare sedan 3-4 år bara inse att man inte har koll alls på en sådan här lågklassig omgång utan riktiga STL lopp. Därför perfekt att kunna lägga sin tusenlapp i morgon på tre av Sharps officiella V75 system där ett är på hela 500 kr andelen och lite andelar i Bowerys reducerade. Där är det experter som följer travet dagligen som tippar och räknar med att åtminstone en sjua med miljonutdelning sitter på något av dom

Gott nytt år.
Länk?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 08:43   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Länk?
Länk till sharps officiella andelsspel (pressbyrån Karlstad) hittar du enkelt överallt här på Sharps . Bowerys tillsammans lag heter horsepowerzzz. Pressbyrån Karlstad kör raka matematiska system (tyvärr) medan Bowery kör abc via joker. Ingen provision tar han heller.

Rimliga insatser. Ser att det skulle kosta över 30 tkr idag att köpa EN andel bara till Ica Maxi Linköpings samtliga andelar som kostar över 1000 kr. Sen har dom flera hundra andra system också . Där skulle jag inte ens under pistolhot lägga en krona på att köpa in mig. Ingen seriös spelläggare skulle sälja system på ett sådant sätt utan där handlar det om att tjäna pengar på provision med mycket tveksam marknadsföring . Går man in där kan man läsa att dom har storform just nu (precis som alltid) och har satt över 40 V75or under winterburst. Dock står det inget om att merparten var på umåker juldagen när 7 rätt gav kaffepengar och att alla deras hundratals system senaste veckan gått med enorma förluster. Så man ska verkligen tänka sig för var och vem man köper andelar av dessa dagar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50), Staketkusken (+1), bokis29 (+10), Liisa (+12), Farjkarlen (+10), busloket (+50)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 09:06   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Se upp för Uttrarna.


Jag känner för att punktmarkera The Untersteiners V75 hästar idag. Alla 5 har skapliga vinstchanser vill jag påstå. Positiva stallrapporter från både Johan och Peter samt flera gräsrötter i stallet. Ok samtliga har byngliga och oddshöjande lägen och måste ha flyt med resorna. Men ett par vinster är inte omöjligt, frågan är bara vilka som vinner ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 09:09   #10
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Kaffet är upphällt! Musiken igång! Nu kör vi! ALL IN! Årets kanske största dag är här.

Grundjobbet är gjort. Nu väntar de sista spännande timmarna av konstruktion och rankjustering. Samt det viktigaste av ALLT. Spikbesluten.

Jag har inte bestämt något mer än grundranken ännu. Och den är, som alltid, föremål för justering ett bra tag till...

Det snackas ALLTID om Axevallas långa upplopp MEN det många glömmer är det ofta USLA banunderlaget. Jag kollar oftast igenom hur hästarna gått på Axevalla tidigare då det kan vara en vägvisare kring vilka som klarar sig bra och vilka som har det tuffare. Givetvis är detta viktigare under vårkanten då det ska ryckas skor såklart men även så här års är det en faktor att beakta.

Nu ser väderförhållandena ganska bra ut men det är alltid värt att ha koll på YR inför tävlingarna. Dagens väder hittar ni här. Det kan såklart förändras under dagen och blir det stökigt ändras chanserna en del såklart. Det är således ALLTID läge att invänta banrapporterna under dagen och därefter ranka om en del.


I V75:1 så tror jag mycket på favoriten 1 I Love Foux Depart MEN vid gardering så måste man få med både 14 Navy Zon (som orkar hela upploppet ned och tål underlaget) samt 15 Uberty Face (som visat storform). Båda känns tappade på sina 2 respektive 3%. Även 7 Her Cash känns tidig då det kan bli ledning här (om det strular för favoriten) och Jörgen har lite form på stallet.

Mycket av omgången står och faller i andra idag. ALLA (typ) betaltjänster går på 2 Young Andy och visst är segerchansen god. Men vi är redan nu uppe på nästa 47% och jag tror inte det stannar där.

Jag tror 4 spetsar och släpper till 5 HooHoo HaaHaa som klarat banan förr. Andy har aldrig besökt Ax... Skulle det visa sig att Magnus Jakobsson vägrar släppa aså kan det även vara så att hemmahästen 4 Take Your Time spårar hela vägen. Ska med på lappen till 5% såklart. Det finns även fler roliga här. 6 Inferno Launcher (4%) och 8 My Great Pretender (5%) som båda kommer från seger är givna vid gardering.

Men men, långt kvar som sagt.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 09:39   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Om vi grottar lite i avslutningen så kommer nog MÅNGA gå på 15 High on Pepper och visst är chansen god även här MEN det är inga duvungar man ska runda idag.

1 Star Cash sitter troligtvis i spets här och kan Adrian hålla sig i trav leder man länge. Hästen har drygt 400k på kontot och då har man lite rutin åtminstone...

Bergh ska ner till Frankrike med 13 Power och hade man fått köra barfota hade det varit ett spikförslag. Jag tycker hästen är ett par klasser bättre utan skor MEN visst kan det räcka här idag ändå. Roligast är nog ändå 10 Demon som förvisso ska gå i volt för första gången men kommer man bara iväg från spår 3 i volten (vilket jag tror då hästen ändå är hyfsat rutinerad nu) så får de andra vara bra för att hinna ikapp... Kommer bli ett rykande upplopp att beskåda då miljonerna ska fördelas.

Den hugade har många streck kvar och målar på REJÄLT här! Reven, Unico, Börtas, Michigan, Dollar Doc ja det finns MASSOR av stänkare att försöka få plats med här...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimonzzon85 (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 09:43   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Vi kör ett reducerat ibland vid större jackpottar och SJÄLVKLART blir det lir en dag som denna.

Laget är fullt för närvarande men kö finns upprättad och vid lunchtid idag rensar vi lite bland de som inte hängt med än...

Mer info här: https://www.sharps.se/forums/spela-a...ns/#post819545


Häng på!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 10:02   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Man vet i alla fall att när man köper in sig på Gotlands andelsspel så fuskas det inte med jobbet. Det skapar i alla fall förutsättningar för ett bra utfall. Sedan gäller det att ha flyt med spikar och garderingar och med den slumpfaktor som alltid finns . Det är ju en sådan här dag det är extra kul om dessa faktorer slår rätt. Alla V75 spelare vet att det är långt mellan gångerna när alla faktorer är på ens sida.

Det jag reflekterade över idag utan att ha större koll är hur jämt det är vad gäller startpoäng i 15 hästars loppen. Boden kör ju t ex ofta 15 hästars spårtrappa lopp och hyllas för stora startfält . Där kan man dock oftast bara på att kolla på poäng plocka bort halva startfälten då det är hästar som i bästa fall skulle komma med i rena breddlopp. Så ser det inte alls ut idag på Axevalla . Hästar med under 500 poäng (breddloppshästar) kom inte med.

I avd 1 har hästarna mellan 842-2075 poäng

I avd 4 mellan 908-1590 poäng

I avd 6 mellan 974-2375 poäng

1 avd 7 mellan 2110 -7858 poäng

Ser likartat ut även i icke 15 hästarsloppen.

Inte en enda ”chanslös” breddloppshäst således och även om inte poängen säger allt så skrapas dom ihop på prestationer . Därmed skulle man kunna säga att ingen häst är chanslös idag om dom har sin dag och får det perfekta loppet . Det höjer ju svårighetsgraden väldigt mycket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 10:26   #14
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Tidig inlämning innan nyårsköret drar ingång..

V75
Inlämnat: 2023-12-31, 11:21
Axevalla
Söndag 2023-12-31
Start: 15:00
Kostnad: 202,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 15 (7, 13)
2: 5 Hoohoo Haahaa (2, 11)
3: 4, 5, 6 (8, 9)
4: 1, 10, 15 (6, 13)
5: 2 Judge D. (4, 6)
6: 3, 8, 9 (13, 6)
7: 1, 2, 9, 13, 15 (10, 8)

3x1x3x3x1x3x5 = 405 rader
405 x 1 x 0,50 kr = 202,50 kr
Totalt: 202,50 kr.
Rättningskod: NZG RXQ ZCJ
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 10:37   #15
 
BobGurans avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 211
Sharp$: 1668
Standard

Han den där lille ljuse som står och trängs(4-5man) runt bordet hos Skoglund varnade för Summerbrise sist från spår 11 nu spår 1?
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td