Visa ett inlägg
Gammal 2024-01-03, 10:03   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Onsdag 3/1 - Åby / Solvalla - V86 mm

Gröten på plats och stormvindar med snöflingor viner på Västkusten idag. Travfåtöljen känns som tryggt och bra alternativ till morgonpromenaden.

Åbydragen
Rick Ebbinge har två bra chanser och kan visa upp sig i vinnarcirkeln på nya hemmabanan. Om ett par veckor etablerar han sig på fina Dunevad i Fotskäl.
Nästan granne med Robban Bergh. Christoffer Ericsson är oxå på väg till Åby och Hajom. Flyttar upp till svärfar och har sin skånegård till salu. Kul med lite nytt blod i Åbys lite urvattnade tränarkår.

V86 1) 7 Ulla Rols Gick bra på Mantorp i V75 före jul och motståndet här känns ganska överkomligt. Bara ston emot och ganska låga startpoäng. Men 66% är lite för mycket.
8 Mazuocco Boko är en ganska tuff dam som gått bra i enkla gäng. Fixar nog distansen och verkar trivas på Åby. 3 raka på Mölndals trav metropol ! Jepson upp

V86 3) 1 Grappa Boy är hårt betrodd men jag vågar nog inte spika.
På gamla dar har jag fått stor respekt för spår 1 som ofta övervärderas. Ok litet fält så det underlättar väl om piken missas. Dessutom pausat lite och skor på.
4 Collier I.T vill jag varna för. Prop gynnad märr. Cassilio är en duktig doldistränare och brukar ha starthästarna iordning. Bra läge och Jepson upp. Smack.
2 Innovation Love är härdad i tuffa gäng och är nog med på stregen om inte Robban lägger krutet för tidigt i spetsrusningen och får bensinstopp på upploppet som tyvärr händer då och då.
5 Bravo Sabotage Mys Olas Rikstoto härdade kuse har pausat och är svårbedömd. Lite ojämn men känns som en skrällduglig luring.

V86 5) 4 Dancing Days är mitt drag i klurigt sprinterlopp. Känns som vinterformen är på G och Persson upp är positivt.
9 Place Royal Surt läge på sprint men Mommert hästen är nog lite distansgynnad om Mifsrud får till styrningen. Visst är det OS på Åby

V86 7) 5 Moses Boko är nog hästen att slå. Behagligt motstånd är bara förnamnet. 8 Denco’s Galliano är väl den som möjligen kan utmana Får se om lädret pallar. 69% are är ju alltid kul att försöka fälla.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat