Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-03, 09:03   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Onsdag 3/1 - Åby / Solvalla - V86 mm


Gröten på plats och stormvindar med snöflingor viner på Västkusten idag. Travfåtöljen känns som tryggt och bra alternativ till morgonpromenaden.

Åbydragen
Rick Ebbinge har två bra chanser och kan visa upp sig i vinnarcirkeln på nya hemmabanan. Om ett par veckor etablerar han sig på fina Dunevad i Fotskäl.
Nästan granne med Robban Bergh. Christoffer Ericsson är oxå på väg till Åby och Hajom. Flyttar upp till svärfar och har sin skånegård till salu. Kul med lite nytt blod i Åbys lite urvattnade tränarkår.

V86 1) 7 Ulla Rols Gick bra på Mantorp i V75 före jul och motståndet här känns ganska överkomligt. Bara ston emot och ganska låga startpoäng. Men 66% är lite för mycket.
8 Mazuocco Boko är en ganska tuff dam som gått bra i enkla gäng. Fixar nog distansen och verkar trivas på Åby. 3 raka på Mölndals trav metropol ! Jepson upp

V86 3) 1 Grappa Boy är hårt betrodd men jag vågar nog inte spika.
På gamla dar har jag fått stor respekt för spår 1 som ofta övervärderas. Ok litet fält så det underlättar väl om piken missas. Dessutom pausat lite och skor på.
4 Collier I.T vill jag varna för. Prop gynnad märr. Cassilio är en duktig doldistränare och brukar ha starthästarna iordning. Bra läge och Jepson upp. Smack.
2 Innovation Love är härdad i tuffa gäng och är nog med på stregen om inte Robban lägger krutet för tidigt i spetsrusningen och får bensinstopp på upploppet som tyvärr händer då och då.
5 Bravo Sabotage Mys Olas Rikstoto härdade kuse har pausat och är svårbedömd. Lite ojämn men känns som en skrällduglig luring.

V86 5) 4 Dancing Days är mitt drag i klurigt sprinterlopp. Känns som vinterformen är på G och Persson upp är positivt.
9 Place Royal Surt läge på sprint men Mommert hästen är nog lite distansgynnad om Mifsrud får till styrningen. Visst är det OS på Åby

V86 7) 5 Moses Boko är nog hästen att slå. Behagligt motstånd är bara förnamnet. 8 Denco’s Galliano är väl den som möjligen kan utmana Får se om lädret pallar. 69% are är ju alltid kul att försöka fälla.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 09:58   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

minus 7 och lite snöfall nu på fm sundbyberg

Blåser kraftigt,riktigt kall vind o driver en del snö, kan bli en del snö i banan , för kallt för salta banan

vinden är fr syd / sydost , kanske lite medvind på bortre men borde inte vara motvind på upploppet då ATG kontoret o läktare borde ge lite lä


PS tips på ATG.se endast i nya sidlayouten !!!
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 10:55   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Öppnade listorna nu inför dagens plugg och det första som studsade fram var Hanna (från Arlöv?) med 5 Con Padre i femte. Har en notering om att hästen gillar att gå i bike (har 3/4 segrar med Am) och spår 5 på 1640a är ju aldrig fel.

Långt kvar men 35% i nuläget känns bra.

Spik?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 10:59   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Två strukna från BG gör att man får fundera ett par varv kring nuvarande favoriterna i andra (5 Joint Chief) och sista (3 Nectar Occagnes). De två strukna strök på halsinfektion och feber...

Hmm. Svårt sånt där!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 11:08   #5
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Draget i andra MÅSTE vara 4 Win Together som nu får Mika Fors upp. Avslutade riktigt fint sista 200 den 20/12 och nådde enkelt en tredjeplats bakom dagens två favoriter. Bättre spår nu och med både biken på (har 5/8 på pallen med bike) och offensiv kusk lär det bli bättre position den här gången. 6% i nuläget.

SPÄNNANDE (som Skrallan skulle sagt)

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 12:45   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Öppnade listorna nu inför dagens plugg och det första som studsade fram var Hanna (från Arlöv?) med 5 Con Padre i femte. Har en notering om att hästen gillar att gå i bike (har 3/4 segrar med Am) och spår 5 på 1640a är ju aldrig fel.

Långt kvar men 35% i nuläget känns bra.

Spik?

Helt rätt Gotland. Hanna är ju normalt försiktig i sina tankar inför loppen men idag hörs hon ovanligt positiv ang Con Padres chanser. Bör nog bevakas.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 14:08   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Grappa Boy struken. Det var lite synd för den trodde jag inte på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 14:24   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Grappa Boy struken. Det var lite synd för den trodde jag inte på.
Håller med. Grappan hade dragit mycket streck. Tänkte på,gaddning direkt men Collier är mitt drag / chansspik men nu blir hon väl storfavvis
Ganska favoritbetonat både på Åby och Valla. Men var kommer skrällen / skrällarna ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 14:29   #9
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Gröten på plats och stormvindar med snöflingor viner på Västkusten idag.

Åbydragen
Rick Ebbinge har två bra chanser och kan visa upp sig i vinnarcirkeln på nya hemmabanan. Om ett par veckor etablerar han sig på fina Dunevad i Fotskäl.
Nästan granne med Robban Bergh. Christoffer Ericsson är oxå på väg till Åby och Hajom. Flyttar upp till svärfar och har sin skånegård till salu. Kul med lite nytt blod i Åbys lite urvattnade tränarkår.

V86 1) 7 Ulla Rols Gick bra på Mantorp i V75 före jul och motståndet här känns ganska överkomligt. Bara ston emot och ganska låga startpoäng. Men 66% är lite för mycket.
8 Mazuocco Boko är en ganska tuff dam som gått bra i enkla gäng. Fixar nog distansen och verkar trivas på Åby. 3 raka på Mölndals trav metropol ! Jepson upp
Ulla Rols har gått två gånger med skor runtom och då gjort 19.0 som bäst och vann då från spår 2. Andra gången vann den på 21.7 från spår 1. Aldrig startat på 2640.

Mazuocco Boko gör 14.9 på 2140 med skor runtom. Det är väl ca 100 meter bättre än favoriten. Fattar inte att Ulla Rols ens är favorit. MB har vunnit på 2640 tidigare men då barfota runtom men verkar ju gå finfint även med skor.

Charming Lane kan vara en outsider med klaff trots Johan Untersteiner i sulkyn. Tycker att Unter senior är betydligt bättre kusk.

Finns kanske något som jag inte känner till om Ulla Rols utveckling men så ser jag det just nu.

Lycka till !

Senast redigerad av Gotland den 2024-01-03 klockan 15:53. Anledning: fixat citat
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 15:02   #10
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 29
Sharp$: 1208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Ulla Rols har gått två gånger med skor runtom och då gjort 19.0 som bäst och vann då från spår 2. Andra gången vann den på 21.7 från spår 1. Aldrig startat på 2640.

Mazuocco Boko gör 14.9 på 2140 med skor runtom. Det är väl ca 100 meter bättre än favoriten. Fattar inte att Ulla Rols ens är favorit. MB har vunnit på 2640 tidigare men då barfota runtom men verkar ju gå finfint även med skor.
Kolla på tider som är från hästen absolut första starter i livet och tro att hon kommer gå 19 tid nu. Är väl lite väl mycket att hoppas på...

Jag letar nog skrällar på annat håll. Även fast det känns lite favorit betonat ut idag.

Lycka till med besluten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 15:29   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Ulla Rols har gått två gånger med skor runtom och då gjort 19.0 som bäst och vann då från spår 2. Andra gången vann den på 21.7 från spår 1. Aldrig startat på 2640.

Mazuocco Boko gör 14.9 på 2140 med skor runtom. Det är väl ca 100 meter bättre än favoriten. Fattar inte att Ulla Rols ens är favorit. MB har vunnit på 2640 tidigare men då barfota runtom men verkar ju gå finfint även med skor.

Finns kanske något som jag inte känner till om Ulla Rols utveckling men så ser jag det just nu.

Lycka till !
Tja Ulla Rols gick 13,4 med skor runt om senast på 1640. Visar väl att hon funkar bra med skor ? Eller ? Idag är det ju ett varv längre och kanske ett minus ? Att jämföra tider från märrens debut för ett år sedan med nuvarande status är väl ganska intetsägande. Men visst är 65% lite missvisande. Jag gaddar med 8 och 9 i första hand.
Jag tror Ulla är med på stregen men den som lever får se.

Senast redigerad av Gotland den 2024-01-03 klockan 15:53. Anledning: fixat citat
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 15:48   #12
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja Ulla Rols gick 13,4 med skor runt om senast på 1640. Visar väl att hon funkar bra med skor ? Eller ? Idag är det ju ett varv längre och kanske ett minus ? Att jämföra tider från märrens debut för ett år sedan med nuvarande status är väl ganska intetsägande. Men visst är 65% lite missvisande. Jag gaddar med 8 och 9 i första hand.
Jag tror Ulla är med på stregen men den som lever får se.
Tack för input! Lutar nog åt att jag lämnar in två kuponger. En mer chansartade där jag ev spikar 8an i första om allt låter bra innan start samt en kupong där jag tar med några stycken. Det är ju ändå ett stolopp och vinter. Två skrällfaktorer.

För den som vill ha mer ideer om avd 1 så har Spelvärde den som gratisavdelning idag :

https://www.spelvarde.se/tips/v86/ab...24-01-03/avd/1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2024-01-03 klockan 15:52. Anledning: fixat citat
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 15:59   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Under Radarn.


9 Tui Southwind 4% hoppade i debuten för Håkan K men jag tror kniven är slipad. Se upp för Perssons Pack.
4 Win Together 6% Bra läge, Mika upp och dessutom Nuncio gener.
7 Amorcer Levallo 7% Hanna har bra stallform och Varenne är morfar (till hästen)
9 Place Royal 6% Surt läge men fixar Mifsrud en bra resa är Mommert hästen vass på sprint. Psst OS kan vara ett alternativ.
2 Andiamo 10% Bra läge, stallform, kusk och Nuncio gener.
7 Little Rickard 8% Hästen har toppform och dessutom Orlando Vici gener. Bara en sån sak
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 17:48   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Årets första V86:a och det vore ju fint om man fick ha marginalerna med sig och börja med en vinst. Spikar blir Ulla Rols, Bravo Sabotage, Heartbeat Julie och Esposito. På små V86-system så behöver man ofta fyra spikar. Det har gått förut så det kan gå igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tigern (+8)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-03, 18:09   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Årets första V86:a och det vore ju fint om man fick ha marginalerna med sig och börja med en vinst. Spikar blir Ulla Rols, Bravo Sabotage, Heartbeat Julie och Esposito. På små V86-system så behöver man ofta fyra spikar. Det har gått förut så det kan gå igen.
Dina spikar är helt i min smak men i nuläget har jag Southwind, Esposito och Moses. Men jag är en sista minuten spelare och har alltid ett eller två ess eller nedköp i rockärmen typ Collier och Dancing. Värmningar och sista minuten surr avgör.
Sån är jag. God tur Shooter.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td