Risk för rejält vinterväder på Romme under Lördagen. Typ -20. Broddbana är bara förnamnet.
V75 1)
7 Declan Känns som hästen är redo för en vinst om Conny får till rätt balans i dubbdäcken. Hästen är härdad i betydligt hårdare gäng senaste tiden.
3 Babsans Bankir Jag tror hästen har lite smygform och bra läge och Erik upp känns som lök på Brons laxen.
V75 2)
4 Mr Carioca Kan vi få en spets och slut stänkare i öppet lärlingslopp ?
V75 3)
3 Janks Morton är en orutinerad filur med stort kunnande. Gått bra hela hösten och nu är det upp till bevis. Psst dessutom Nuncio gener
V75 4)
2 Guli Fantom Westholm visar upp sin Nordis guldklimp på gamla hemmabanan. Det luktar spets och slut.
V75 5)
4 Rajon är härdad i klassen och borde ha bra chans. Det är väl Nurmos orutinerade Knekt som är värst emot men broddbana kan ställa till det för guldägget.
8 The Pirat Vi måste ju ha en stänkare. Distansgynnad rackare som duger gott en bra dag. Psst Varenne är morfar
V75 6)
2 Udine Celeber Chansar jag med i öppet 15 hästars stolopp. Spår 2 i volt och ev. omstarter är naturligtvis oddshöjande.
15 Jurista Sprallig Ready Cashare som står hårt inne och många att runda ? Hm varför strecka ? Tja tävlat i stenhårda gäng och har hög grundkapacitet.
V75 7)
1-3-5 känns helgarderat

Åtminstone så här på Torsdags em.
God tur alla travtokar önskar den gamle gubben från Travpunkten
Fredags Funderingar
V75 1)
5 Xanthis Hilton måste väl streckas. Har ju trots allt Nuncio gener.
V75 5)
7 Mellby Knekt Nurmos nya mångmiljonär!! känns mer och mer som en favorit i fara i min värld med dessa förutsättningar. Orutin, dubbdäck, tufft läge, ny distans och har ju dessutom hoppat över Klass 2 ?

Tja nu vinner han väl med 10-15m när jag dissar.
V75 7)
2 Global Classified 7% och 5 Oxidizer 4% känns skrälldugliga i ett lurigt sprinterlopp där positionerna bland täthästarna kommer att avgöra. Ok skulle rutinerade kuskarna 1-2-3-5 få hjärnsläpp och 09 öppna kanske
12 Run N’cola eller 10 Radetzky få loppet kört i halsen. Båda verkar funka bra med skor.