Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-04, 02:40   #1
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Lördag 6/1 V75 Romme


Vid en snabb anblick så ser det ut att ge ganska bra betalt!
Planen är 2-3 favoriter och 2-3 stänkare under 10%

Avd 1. 5 Xanthis Hilton blir med rätta favorit och U/A för egen del. En häst som måste med vid gardering är 4 Västerbo ImtheMan. Har han en bra dag så kommer Partanen till ledningen och då tror jag att han kör där. 7 Declan står ruskigt bra inne och möter väl kanske lättare motstånd men får nog svårt utan nedstrykning, överspelad!

Avd 2. Lärlingslopp, 1640m och spårtrappa bäddar för körning.. Jag är inne på att 4 Mr Carioca (nu med jänkarvagnen på) håller ut 6 Solöns Skrammel och Jenny A är inte rädd för att köra där! Hårt tempo bjuder in bakspår, se upp för 11 Babaris och 12 B.G Pastor Jonte!

Avd 3.

Avd 4.

Avd 5.

Avd 6.

Avd 7. 1 Corazon de B. blir nog omgångens största favorit men det här bör vara bästa spiken i omgången! Snabb ut och borde inte ha några problem att ta ledningen. Möter betydligt enklare motstånd nu jämfört med silverfinalen senast. Sos så det sjunger om det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+3)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 13:59   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Tidiga Torsdags Tankar


Risk för rejält vinterväder på Romme under Lördagen. Typ -20. Broddbana är bara förnamnet.

V75 1) 7 Declan Känns som hästen är redo för en vinst om Conny får till rätt balans i dubbdäcken. Hästen är härdad i betydligt hårdare gäng senaste tiden.
3 Babsans Bankir Jag tror hästen har lite smygform och bra läge och Erik upp känns som lök på Brons laxen.

V75 2) 4 Mr Carioca Kan vi få en spets och slut stänkare i öppet lärlingslopp ?

V75 3) 3 Janks Morton är en orutinerad filur med stort kunnande. Gått bra hela hösten och nu är det upp till bevis. Psst dessutom Nuncio gener

V75 4) 2 Guli Fantom Westholm visar upp sin Nordis guldklimp på gamla hemmabanan. Det luktar spets och slut.

V75 5) 4 Rajon är härdad i klassen och borde ha bra chans. Det är väl Nurmos orutinerade Knekt som är värst emot men broddbana kan ställa till det för guldägget.
8 The Pirat Vi måste ju ha en stänkare. Distansgynnad rackare som duger gott en bra dag. Psst Varenne är morfar

V75 6) 2 Udine Celeber Chansar jag med i öppet 15 hästars stolopp. Spår 2 i volt och ev. omstarter är naturligtvis oddshöjande.
15 Jurista Sprallig Ready Cashare som står hårt inne och många att runda ? Hm varför strecka ? Tja tävlat i stenhårda gäng och har hög grundkapacitet.

V75 7) 1-3-5 känns helgarderat Åtminstone så här på Torsdags em.

God tur alla travtokar önskar den gamle gubben från Travpunkten

Fredags Funderingar

V75 1) 5 Xanthis Hilton måste väl streckas. Har ju trots allt Nuncio gener.
V75 5) 7 Mellby Knekt Nurmos nya mångmiljonär!! känns mer och mer som en favorit i fara i min värld med dessa förutsättningar. Orutin, dubbdäck, tufft läge, ny distans och har ju dessutom hoppat över Klass 2 ? Tja nu vinner han väl med 10-15m när jag dissar.
V75 7) 2 Global Classified 7% och 5 Oxidizer 4% känns skrälldugliga i ett lurigt sprinterlopp där positionerna bland täthästarna kommer att avgöra. Ok skulle rutinerade kuskarna 1-2-3-5 få hjärnsläpp och 09 öppna kanske 12 Run N’cola eller 10 Radetzky få loppet kört i halsen. Båda verkar funka bra med skor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+3)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-05 klockan 18:00. Anledning: Fredags Fundering
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 16:58   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror oxå mycket på 5 XHANTIS HILTON i första. Tänkbar spik. Det är ju alltid gôtt att spika sig ur i inledningen. Sen har jag för mig att Leo och Frick brukar skrälla på Romme, så några av deras tar jag nog oxå med. Åtminstone 5 DIAMOND SID I AVD 6. Det beror nog mest på att jag kom att tänka på DEMON SID som härjade vid milleniumskiftet. En häst man gillade att se och spela på. 2 GULI FANTOM med Jörgen är väl en tänkbar spik men jag har svårt att inte plocka med 8 KOLBU KÄSJ. Norsktävlande som kommer till Sverige och får svensk toppkusk vill jag inte åka på. Lex Jens!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 17:18   #4
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag tror oxå mycket på 5 XHANTIS HILTON i första. Tänkbar spik. Det är ju alltid gôtt att spika sig ur i inledningen. Sen har jag för mig att Leo och Frick brukar skrälla på Romme, så några av deras tar jag nog oxå med. Åtminstone 5 DIAMOND SID I AVD 6. Det beror nog mest på att jag kom att tänka på DEMON SID som härjade vid milleniumskiftet. En häst man gillade att se och spela på. 2 GULI FANTOM med Jörgen är väl en tänkbar spik men jag har svårt att inte plocka med 8 KOLBU KÄSJ. Norsktävlande som kommer till Sverige och får svensk toppkusk vill jag inte åka på. Lex Jens!
Om du tänker på Kajsa Frick så har hon nog inte vunnit på V75 sen Sundsvall brann
Jag har aldrig streckat henne och så kommer det att förbli!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 17:39   #5
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Har i nuläget 3 spikar som jag räknar med tar spets och förhoppningsvis stannar där tills mållinjen nås!
Ser favoritbetonat ut, Tänker då på att många av favoriterna har en bra vinstchans..
Janks Morton i avd:3, Gul Fantom i avd:4, Tror dock att favoriten med Jorma i avd:5 får det svårt från spår 7 på auto.
Jurista i avd:6 som inte är favorit men lär bli mer streckad tills på lördag.

Avd:1 Nr:3 Xanthis Hilton
Avd:5 Nr:3 Gasparito
Avd:7 Nr:1 Corazon de B

Systemet
Avd-1: 3
Avd-2: Alla 12
Avd-3: 1,2,3,4,12
Avd-4: 2,5,8,10,13,15
Avd-5: 3
Avd-6: 2,3,7,12,15
Avd-7: 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 17:44   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Om du tänker på Kajsa Frick så har hon nog inte vunnit på V75 sen Sundsvall brann
Jag har aldrig streckat henne och så kommer det att förbli!
Nä, det har du rätt i.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 09:14   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Om du tänker på Kajsa Frick så har hon nog inte vunnit på V75 sen Sundsvall brann
Jag har aldrig streckat henne och så kommer det att förbli!
När brann Sundsvall ?
Kajsa Frick vann två V75 lopp Aug - Sept 2022.
Klass 2 med Alberto Roy (44 ggr pengarna) på hemmabanan Rättvik där oxå Jim Fricks minne kördes i Augusti.
Dessutom dunderskrällen nordisen Åstads Gotthard 0% på Hagmyren i sept.

Rätt ska va rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), abstruse (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-05 klockan 09:15.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 10:09   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
När brann Sundsvall ?
Kajsa Frick vann två V75 lopp Aug - Sept 2022.
Klass 2 med Alberto Roy (44 ggr pengarna) på hemmabanan Rättvik där oxå Jim Fricks minne kördes i Augusti.
Dessutom dunderskrällen nordisen Åstads Gotthard 0% på Hagmyren i sept.

Rätt ska va rätt
Du har Örn-koll Efterhandaren! Jag hade i ryggmärgen en känsla av att Frick kan slå till uppe i de trakterna när man minst anar det. Jag får nog ta med bägge för säkerhets skull.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 10:59   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Du har Örn-koll Efterhandaren! Jag hade i ryggmärgen en känsla av att Frick kan slå till uppe i de trakterna när man minst anar det. Jag får nog ta med bägge för säkerhets skull.
Kajsa har nog en tuff uppgift i morgondagens stolopp som vimlar av Rikstoto härdade ston på 60 volten. Men Kajsa är en bra kusk. Har väl få hästar som duger på V75 men får väl ibland styrningar åt farsan. Kajsa är en av de få kvinnor som vunnit ett Banchampionat. Nämligen på Romme för ca 20 år sedan i början av sin karriär som A tränare. Visst kan hon köra häst.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 11:33   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Lite OT, men ska vi prata kvinnliga kuskar som man verkligen har respekt för, måste jag nämna Emilia Leo.

För att vara lite mer on-topic: För den som inte tänker spika favoriten i V75-5 måste Gasparito med Mika Fors streckas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+11)
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 14:31   #11
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
När brann Sundsvall ?
Kajsa Frick vann två V75 lopp Aug - Sept 2022.
Klass 2 med Alberto Roy (44 ggr pengarna) på hemmabanan Rättvik där oxå Jim Fricks minne kördes i Augusti.
Dessutom dunderskrällen nordisen Åstads Gotthard 0% på Hagmyren i sept.

Rätt ska va rätt
1888 brann Sundsvall.
Jag vet att hon vunnit på V75 men jag tror att det är 2-3 gånger..
Jämför det med hur många rikstotostarter hon gjort
Och nej, hon är inte en bra kusk om du tittar på statistiken.. Hon vinner något breddlopp då och då och ibland sätter hon dit en vinnare på V64.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 14:34   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett kallblod som brukar tävla i Norge och som inte varit sämre än tvåa på senaste fyra starterna. Kommer till Sverige, får körspö och Örjan. Kan det vara nåt till 6%? Låter som en typisk Jensare! Intressant att se om han lyssnar på sin egen statistik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 15:02   #13
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ett kallblod som brukar tävla i Norge och som inte varit sämre än tvåa på senaste fyra starterna. Kommer till Sverige, får körspö och Örjan. Kan det vara nåt till 6%? Låter som en typisk Jensare! Intressant att se om han lyssnar på sin egen statistik.
Brenne Røn och Kolbu Käsj är mina första val!
Betydligt tuffare nu för Guli Fantom och galoppbenägen. Klart överspelad!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 15:25   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Brenne Røn och Kolbu Käsj är mina första val!
Betydligt tuffare nu för Guli Fantom och galoppbenägen. Klart överspelad!
Guli Fantom verkar ju mer lämpad för lopp med 25-30000 kr i förstapris. Lite underlig V75-favorit. Brenne Røn får ju trygge kallblods-Ohlsson i sulkyn och kanske kan fixa springspåret utan galopp. I så fall första häst. Låser nog på 8-10.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-05, 17:36   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aj, där rök Örjans styrning i Kallblodsdivisionen.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td