Tisdags Surr Made In Teneriffa
” barfota utan broddar och skor vill jag tävla med dig ” så lyder sången i Halmstads stallarna på lördag. Ett härligt vårtecken.
V75 1)
9 Triton är loppets stallskrik men jag baissar. Spår 9, debut i Silver och orutinerad kusk på Rikstoton .
6 Major Ass är mitt drag. En tuff Varennare som ligger mig varmt om hjärtat. Ebbinge + Varenne = sant.
2 Winner Brodde står hårt inne men är alltid med och tuggar när loppen ska avgöras. Måstestreck.
V75 2)
2 Rustico Uhrberg håller hästen högt och nu kan det vara dags att skörda.
6 Börtas Ankare Distansgynnad rackare som är lite av följehäst. Ok inte som bäst i senaste starterna men Mimmi startar på så hästen är nog iordning.
10 Cassius Clay D.E. toppfin travare som levererat på Rikstoton. Kan vara chansspiken. Men spår 4 i volt är lite oddshöjande i min värld.
V75 3)
3 Sweetman lär bli hårt betrodd och har väl halva inne.
Bra läge, rätt distan och Djuse pojken upp

MEN Persons Pack x 2 är inte att leka med på hemmabanan.
5 Edibear och 6 Four Guys Dream ställer nog frågan till slut.
V75 4)
3 Kovi Stream. 10 Cypress Point. 13 Laferrari Dimanche känns som tre tidiga Tisdags drag men loppet känns öppet och klurigt. 14 ston och voltstart är respekt.
V75 5)
6 Kipketer Mearas Chansspik i öppna Klass 2. Stenströmer har glödhet stallform och Djuse pojken är ju alltid het.
V75 6)
12 Moses Boko Tufft läge men hästen har toppform och jag är ju en Ebbinge supporter. Kanske lite för vågat att spika. Klurig Bronsdivision.
V75 7)
6 Shejk lär med rätta bli hårt betrodd. Står bra inne på alla sätt. Dessutom stabil och travsäker trots stall addressen.
7 Call Me Gleipner och 8 Farbror Melker rimmar ju nästan

är mina stänkardrag trots sura lägen.