Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-02-27, 10:59   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Lördag 2/3 - Halmstad - V75 mm


Tisdags Surr Made In Teneriffa

” barfota utan broddar och skor vill jag tävla med dig ” så lyder sången i Halmstads stallarna på lördag. Ett härligt vårtecken.

V75 1) 9 Triton är loppets stallskrik men jag baissar. Spår 9, debut i Silver och orutinerad kusk på Rikstoton .
6 Major Ass är mitt drag. En tuff Varennare som ligger mig varmt om hjärtat. Ebbinge + Varenne = sant.
2 Winner Brodde står hårt inne men är alltid med och tuggar när loppen ska avgöras. Måstestreck.

V75 2) 2 Rustico Uhrberg håller hästen högt och nu kan det vara dags att skörda.
6 Börtas Ankare Distansgynnad rackare som är lite av följehäst. Ok inte som bäst i senaste starterna men Mimmi startar på så hästen är nog iordning.
10 Cassius Clay D.E. toppfin travare som levererat på Rikstoton. Kan vara chansspiken. Men spår 4 i volt är lite oddshöjande i min värld.

V75 3) 3 Sweetman lär bli hårt betrodd och har väl halva inne.
Bra läge, rätt distan och Djuse pojken upp
MEN Persons Pack x 2 är inte att leka med på hemmabanan.
5 Edibear och 6 Four Guys Dream ställer nog frågan till slut.

V75 4) 3 Kovi Stream. 10 Cypress Point. 13 Laferrari Dimanche känns som tre tidiga Tisdags drag men loppet känns öppet och klurigt. 14 ston och voltstart är respekt.

V75 5) 6 Kipketer Mearas Chansspik i öppna Klass 2. Stenströmer har glödhet stallform och Djuse pojken är ju alltid het.

V75 6) 12 Moses Boko Tufft läge men hästen har toppform och jag är ju en Ebbinge supporter. Kanske lite för vågat att spika. Klurig Bronsdivision.

V75 7) 6 Shejk lär med rätta bli hårt betrodd. Står bra inne på alla sätt. Dessutom stabil och travsäker trots stall addressen.
7 Call Me Gleipner och 8 Farbror Melker rimmar ju nästan är mina stänkardrag trots sura lägen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-27 klockan 12:22.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-27, 14:38   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja Efterhandaren, nu är det dags att plocka fram sina gamla Mats Paulsson-plattor och snurra igång grammofonspelaren. Våren är här på lördag. Magnus A leder kuskligan och far ner till Halmstad för att köra i samtliga avdelningar, medan 2:an och 3:an i ligan, (Jorma och Erik A) håller sig hemma. Djusen vinner nog några lopp - vilka? Sen har vi familjen Persson som är med både på kuskligan och tränarligan. Hemmaparet som har grym form nu. Kan knipa ett par segrar. Kolgjinis har flera goda chanser. Dante släpps lös av Adrian i första. En vinst där skulle vara fin reklam inför Stockholms-flytten. Tänkbar spik i mina ögon. Mycket intressant omgång!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Weju (+5)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-28, 17:45   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Aetos Kronos


Kommer att avtackas på lördag efter en framgångsrik karriär i Jerry Riordans träning. Hästen lunkade in 12 mille trots en hel del oflyt i flera penningstinna lopp och dessutom en mycket svår ansiktsförlamning efter en tveksam behandling. Med lite flyt hade hästen haft dubbla prispengar på sitt CV. Skönt att Jerry lyckats övertala tuffa ägarna att låta hästen vila från tävling och ägna sig åt lite behagligare avelsarbete.
Ännu en grym Halmstads tränad kuse.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-29, 19:19   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Avd 1:
3 DOMINIC WIBB har jag en bra wibb för. Pressar sig nog till ledningen och håller in i mål.

Avd 2:
Ännu en spik! 6 BÖRTAS ANKARE borde få ledningen lätt. Gillar distansen och det blir svårt för favoriten att ta in något från sitt fjärdespår i volt.

Avd 3:
Här kan det smälla. 3 SWEETMAN är begriplig favorit men jag vill gardera vidare. 1 HEART OF STEEL med PU känns farlig med röda fötter. PU har man ju sett förr ligga raklång i sulkyn och spåra in i mål. Till 4% vågar jag inte avstå den. 5 EDIBEAR är min förstahäst. Spår 5 auto kort, hemmatränare och hemmakusk i form. 6 FOUR GUYS DREAM får äntligen springa barfota med jänkarvagn. Kan vinna av ren glädje. Sen är det lurigt att Åke skickar ner 9 CHAPUY. Hade han fått framspår hade det varit en spik men kan vara en luring. Första barfota i år och första jänkarvagn i livet!

Avd 4:
Här ser jag 1 BONNIE WIBB som en SOS-häst med MAD i sulkyn. Garderar med Kolgjinis 7 XIA LLOYD som kan gasa till ledning om han vill.

Avd 5:
3 BALDER FACE har gått ruskigt bra för Linda tidigare. Hur den kan vara streckad på 2% fattar jag inte. För säkerhets skull tar jag även med 5 PATRICIA BO. Det får räcka så.

Avd 6:
Det kanske borde räcka med 1 FRANKIE GODIVA och 5 HERE´S JOHNNY SOX i det här loppet men jag fick en äcklig vinstvarningskänsla för 11 BEACHCOMBER som gillar distansen.

Avd 7:
Här blir det en "helgadd" med 1 UTAH SOUTHWIND som äntligen fått framspår, amerikans, barfota och dessutom Djuse igen. Låter som en toppchans. Tar även med 6 SHEJK som kan blåsa till dessa. Kolgjinis hästar har magiska krafter just nu.

Jag har aldrig känt mig så nöjd med ett system så här tidigt i veckan, så jag tror jag får lämna in det här utan ändringar. Men det kan ju bli ett litet komplementsystem sen när man läst Jens.

Lycka till!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 12:41   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdags Surr Made In Teneriffa

” barfota utan broddar och skor vill jag tävla med dig ” så lyder sången i Halmstads stallarna på lördag. Ett härligt vårtecken.

V75 1) 9 Triton är loppets stallskrik men jag baissar. Spår 9, debut i Silver och orutinerad kusk på Rikstoton .
6 Major Ass är mitt drag. En tuff Varennare som ligger mig varmt om hjärtat. Ebbinge + Varenne = sant.
2 Winner Brodde står hårt inne men är alltid med och tuggar när loppen ska avgöras. Måstestreck.

V75 2) 2 Rustico Uhrberg håller hästen högt och nu kan det vara dags att skörda.
6 Börtas Ankare Distansgynnad rackare som är lite av följehäst. Ok inte som bäst i senaste starterna men Mimmi startar på så hästen är nog iordning.
10 Cassius Clay D.E. toppfin travare som levererat på Rikstoton. Kan vara chansspiken. Men spår 4 i volt är lite oddshöjande i min värld.

V75 3) 3 Sweetman lär bli hårt betrodd och har väl halva inne.
Bra läge, rätt distan och Djuse pojken upp
MEN Persons Pack x 2 är inte att leka med på hemmabanan.
5 Edibear och 6 Four Guys Dream ställer nog frågan till slut.

V75 4) 3 Kovi Stream. 10 Cypress Point. 13 Laferrari Dimanche känns som tre tidiga Tisdags drag men loppet känns öppet och klurigt. 14 ston och voltstart är respekt.

V75 5) 6 Kipketer Mearas Chansspik i öppna Klass 2. Stenströmer har glödhet stallform och Djuse pojken är ju alltid het.

V75 6) 12 Moses Boko Tufft läge men hästen har toppform och jag är ju en Ebbinge supporter. Kanske lite för vågat att spika. Klurig Bronsdivision.

V75 7) 6 Shejk lär med rätta bli hårt betrodd. Står bra inne på alla sätt. Dessutom stabil och travsäker trots stall addressen.
7 Call Me Gleipner och 8 Farbror Melker rimmar ju nästan är mina stänkardrag trots sura lägen.
Stämmer det som Malte säger att Moses Boko kommer gå barfota för första gången, kryddat med en omstart, då finns det spelvärde.
40% risk för omstart. Ebbinges bästa chans.
Mycket tidig på min lapp, som fram till lördag kan växa till en chansspik.
Spår 12 i volt, 2640 m är inte helt nattsvart, även om spåret kunde varit bättre.

Förr gällde det alltid att spels Lädrets hästar i de tre första starterna i ny regi,
Hanna tror en hel del på So Far Away Ås efter en mersakande debut som två bakom Global Enjoy på Åby, debut över distansen, svårt spår och skor.
Trots det given på några hästar till 4%.

Conni har börjar närma sig kanonform i stallet, spetschans om det inte strular i voltstart, lär bli mångas singelstreck och favoritspel i loppet.

Judge D och Black Fire får plats om jag garderar.

Steker Here’s Jonny Sox på spår 5, galopphistoriken i de två senaste, Lars I Nilsson braskar.

Spik på Moses i vassen i nuläge, annars 5 hästar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 12:56   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Avd 1:
3 DOMINIC WIBB har jag en bra wibb för. Pressar sig nog till ledningen och håller in i mål.

Avd 2:
Ännu en spik! 6 BÖRTAS ANKARE borde få ledningen lätt. Gillar distansen och det blir svårt för favoriten att ta in något från sitt fjärdespår i volt.

Avd 3:
Här kan det smälla. 3 SWEETMAN är begriplig favorit men jag vill gardera vidare. 1 HEART OF STEEL med PU känns farlig med röda fötter. PU har man ju sett förr ligga raklång i sulkyn och spåra in i mål. Till 4% vågar jag inte avstå den. 5 EDIBEAR är min förstahäst. Spår 5 auto kort, hemmatränare och hemmakusk i form. 6 FOUR GUYS DREAM får äntligen springa barfota med jänkarvagn. Kan vinna av ren glädje. Sen är det lurigt att Åke skickar ner 9 CHAPUY. Hade han fått framspår hade det varit en spik men kan vara en luring. Första barfota i år och första jänkarvagn i livet!

Avd 4:
Här ser jag 1 BONNIE WIBB som en SOS-häst med MAD i sulkyn. Garderar med Kolgjinis 7 XIA LLOYD som kan gasa till ledning om han vill.

Avd 5:
3 BALDER FACE har gått ruskigt bra för Linda tidigare. Hur den kan vara streckad på 2% fattar jag inte. För säkerhets skull tar jag även med 5 PATRICIA BO. Det får räcka så.

Avd 6:
Det kanske borde räcka med 1 FRANKIE GODIVA och 5 HERE´S JOHNNY SOX i det här loppet men jag fick en äcklig vinstvarningskänsla för 11 BEACHCOMBER som gillar distansen.

Avd 7:
Här blir det en "helgadd" med 1 UTAH SOUTHWIND som äntligen fått framspår, amerikans, barfota och dessutom Djuse igen. Låter som en toppchans. Tar även med 6 SHEJK som kan blåsa till dessa. Kolgjinis hästar har magiska krafter just nu.

Jag har aldrig känt mig så nöjd med ett system så här tidigt i veckan, så jag tror jag får lämna in det här utan ändringar. Men det kan ju bli ett litet komplementsystem sen när man läst Jens.

Lycka till!!!
Bosse Gulsmeden vaskar guld i Tylösand.

Garderar gulddivision rejält och givetvis kommer Heart of Steel med, samt
Chapuy (förra veckans avslag, skulle svimma ut sista kurvsn och svimmade),
barfota nu, kort distans, US-bike ffg, sämre spår.
Men Åke skulle inte ge sig av söder ut vecka, vecka om han inte har på känn
att kanonformen är i antågande och då till 2% nu mot favoritspelad till 30% senast på helt fel distans, smakar fågel.

Han varnade för helt bortglömda Nail’em till 3% senast i brons på Örebro, att den
hade lika bra chans som Chapuy och hur bra var inte den bakom överlägset bästa hästen Jalapeno K.

Åke har fingerkänsla och han tror att extremformen infinner sig nu på lördag då
distansen är rätt och dojjorna är av?

Garderar loppet med 6-7 hästar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 12:59   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Conni har börjar närma sig kanonform i stallet, spetschans om det inte strular i voltstart, lär bli mångas singelstreck och favoritspel i loppet.
Lugauers tränarform måste delas upp i två delar. Skånehästarna, som han står som tränare för några månader till innan Waldmüller får sin tränarlicens men annars inte har något att göra med, är en sak. Solvallahästarna, där han själv bossar, är en annan.
Skånehästarna har väl inte glänst alltför mycket senaste tiden.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 13:38   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Gulddivisions funderingar


Frågan är om inte Sweetman är en favorit i fara ? 49% känns definitivt för högt. Frågan är om Stålhjärtat med hjälp av en liggande Utter i biken plockar fram gammal god vinnarskalle med hjälp av barfota balans och bra läge bakom vingen. Men tyvärr har väl hästen med ålderns rätt visat lite sämre gnista och även lite sämre startsnabbhet senaste åren. Vinsterna tagna i beskedligt motstånd. Men om Sweetmannen får rejält svar i spetskörninen kan de bädda för Perssons Pack hästarna som är i toppform. Både Edibear och Four Guys är stenhårda dödenshästar. Dessutom har Sweetman aldrig vunnit i Guld trots ganska många försök. Bara en sån sak.
Men utgångs tanken är ju oftast bäst, feglås på 3-5-6 är nog mitt troliga val.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-03-01 klockan 18:19.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 14:45   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Under Radarn.


Fredagstankar.

10 Red Mile Brodde 2% Duger gott i klassen och Rosleff känner hästen väl. Barfotagynnad är bara förnamnet. 2 sek snabbare på distansen

14 Capiroska Font 8% Rutinerade märren är naturligtvis svårbedömd i Sverige debuten men stoloppet känns vidöppet.

Jag gaddar på i Bronsdivisionen. Mina 8 fredagsstreck. 1-2-4-5-8-9-10-12. Härligt 2640 lopp som sållar agnarna från vetet.
2 Luca Vialli Boko 7%. 4 So Far Away Ås 4%. 8 Lucifer Boko 4%. 10 Black Fire 4%. Loppet vimlar av härliga 4% are
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-01, 16:52   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Äntligen dags för valfri balans . Ska komma lite regn i morgon fm som det ser ut, men blir säkert ändå bästa möjliga bana att inleda 2024 års V75 med valfri balans.

Man kan ju inte lira allt som det ska ryckas skor på. Det skulle knappast bli lönsamt. Vill lyfta fram följande:

Avd 1: Special Major 4 procent

Näst senast när MA Djuse körde den så måttade han in en 3e plats i en V75 final. Då stod den i 75 ggr. Tränaren sa inför senaste starten att det kommer bli ett jätteplus när man kan rycka skorna. Dessutom bike ffg på länge och ingen är väl heller bättre än MAD på att få rätt effekt med den. Observera vilken platsprocent hästen har på barfotabalans tidigare och till vilka odds. Gissar att han försöker nå plankan här och med lite flyt med rätt effekt på skorycket och biken en bra platschans .

Noterar också att Untersteiners hästar tidigare tävlat barfota mest i lite större lopp. Game Brodde har bara gått barfota runt om 2 ggr. Senast i breeders crown finalen i höstas då den blev 3 a på 11,8 över full distans mot stenhårt motstånd.

V75-2

Inget jätteintressant men första barfota runt om på Let Me In. Obesegrad från spets så med rätt effekt på skorycket borde den bli mycket svår att plocka ner.

V75-3

Mycket lyckat test med Googles huvudlag senast på Sweetman. Tränaren så nöjd att det åker på igen. Dessutom rycks alla skor vilket Sweetman brukar gilla. Intressant kuskbyte.

V75-4

Cypress Point har tävlat barfota runt om två ggr tidigare. Första gången enkel vinst . Andra gången satt den fast med rubbet sparat . Så sannolikt stort plus med barfota .

V75-5

Första barfota runt om på Vancouver High. Stefan Persson som körde sist ska ha rekommenderat det och han brukar veta vad han pratar om.

V75-6

Många skoryck här och svårt att försöka värdera . Gustav J har säkert ställt i ordning Black Fire till V75 på hemmabanan. Första barfota runt om sedan treårssäsongen så kan vara ett roligt streck till 4 procent.

V75-7

Stenströmer brukar få fin effekt på skoryck på sina hästar. Så Utah Southwind känns onekligen som ett spikalternativ med MAD i vagnen och med alla skor av och biken på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+15)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-02, 01:08   #11
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Riktigt trevlig omgång med stor potential för hög utdelning!
För egen del så kommer jag att utgå från dessa namn..
Dagens nyckeltränare: Lars I Nilsson
Dagens nyckelkusk: Magnus A Djuse
Utan strykningar i respektive lopp så tror jag att Kolgjini blir utan seger.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-02, 01:51   #12
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Utgår från detta..

V75
Inlämnat: 2024-03-02, 02:46
Halmstad
Lördag 2024-03-02
Start: 16:20
Kostnad: 5,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Major Ass (5, 3)
2: 12 Don't Disturb (2, 6)
3: 3 Sweetman (1, 5)
4: 8 High Hope Lee (7, 4)
5: 9 Vancouver High (8, 6)
6: 12 Moses Boko (2, 10)
7: 1 Utah Southwind (6, 2)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 10 x 0,50 kr = 5,00 kr
Totalt: 5,00 kr.
Rättningskod: XRX XLJ FBD

Don't Disturb har vunnit 1/43 lopp. Detta var för exakt 2 år sen
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-02, 08:02   #13
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 012
Sharp$: 826
Standard

1 kronos!

10 Red mile brodde
2 rustico
6.10
4 M.T tomorows hope
9 Vancouver high
6 thats it
5 Maserati hall

Rättningskod:VQB QLL TXJ

GOOD LUCK !
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-02, 09:30   #14
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Bidrar också med en enkelrad så här efter första ranken:
Major Ass
Börtas Ankare
Four Guys Dream
Xia Lloyd
Vancouver High
Black Fire
Utah Southwind

Nu har jag bara sex timmar på mig att sätta stycken fel och landa på tre rätt
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-02, 10:03   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Enkelraden.


2 Winner Brodde
10 Cassius Clay
5 Edibear
10 Cypress Point
6 Kipketer Mearas
9 Judge D
6 Shejk
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td