Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
V75 1) 2 Esposito står bra inne på alla sätt och vis. Vässas med barfota och bike. Är väl hästen att slå ?
9 Moses Boko har återigen surt läge men kämpade väl på Halmstad och är nog med på stregen med lite tur.
3 Vanaty Flair står stenhårt inne i Brons. Men radar upp sina 13 tider.
Har dock varit lite osäker med barfota balans tidigare. Men LIN spänner bågen.
Luring.
7 Hipster K Barfota o Bike här oxå. Luring 2.
V75 2) 2 Gliding Eagle behåller dojorna på men är nog med på stregen likväl.
8 Bicc’s Tobee Pieters och Törnqvist har grymma framgångar och vinner med var och varannan häst. Surfar på vågen. Har dessutom grymma 2 och treåringar i stallet.
V75 3) 9 High On Pepper Barfota hästarna kryper väl lite närmare nu med snabba sommarbanor. Men lokomotivet tuffar nog undan i god tid. Det räcker att vinna med 3-4 längder. Inte 6-7. Inget kul lopp när 11 hästar kör om andrapriset.
V75 4) 1 Pwojtech Vrijthoth Dags att återuppta staket byggnationen efter andraplatsen senast. Smack.
5 Yucatan Diamant är väl värst emot och 2 Apollo Prophet Cal får stänkarvarningen. Paalemannen har smygform på sitt lilla stall. 8 hästar.
V75 5) Lite halvöppet sprinterlopp i min värld.
1-3-4-7-9 känns dugliga. Måstestrecket är 9 No Talking You trots läget.
V75 6) 7 Victoria L.L. Se upp i backen. Detta är en vinnartyp.
Tränaren Lilian Uglebjer är duktig och åker ofta över Öresund med dugliga travhästar.
V75 7) Ganska öppen Silver.
4 Hipster Am är härdad i klassen och måste bevakas.
8 Triton Klarade av silver debuten på ett bra sätt. Surt läge nu igen men får Mats G till styrningen duger nog hästen. Kanske lite behagligare motstånd än senast.
9 Real Scotch är kanske bortlottad men jag gillar hästen som alltid gör sitt jobb. Står hårt inne men loppet känns öppet. Inga blåvinnare.
|
Kolla gs75 på Sundbyholm inte en bakspårsvinnare, om jag minns rätt var det väl
bara Cassius som vann på V75 från bakspår på Halmstad. Cassius var bästa hästen i loppet, men hade också en hel del positionsflax i loppet.
Det är väl pepparhästen som gäller om man lirar bakspår , annars är det väl klokt av vikta spelen mot framspåren på Mantorps speedway bana?