Hm lutar åt regn och rusk väder på lördag i Oslo och Bjerke banan brukar väl bli hård och stum med dessa förutsättningar om jag minns rätt. Kan ställa till det för barfota gynnade filurer. Men det är ju långt till lördag em.
V75 1)
2 Painted Genius känns intressant i min värld. Ok årsdebut är oddshöjande men Westergaard har nog ställt iordning. Loppet känns ganska öppet och Korfitsen kanske får bestämma i spets. Favoriten känns lite som ute på fel distans.
V75 2) Klass 2 är som bekant Klass 2 även i Norge
5-10-11 är väl måstestrecken men frågan är om det räcker
V75 3) Frode får väl bestämma med storfavoriten efter ett halvvarv. Övriga baggar kör för andrapriset. Mose Eagle gillar jag skarpt men det blir nog för tufft.
V75 4)
6 Grisle Tore G.L. lunkar sina 24 tider och är inte mycket sämre än sina 3 hårt betrodda kompisar. Varav 2st har lite byngligt läge. 9% lockar till spel.
V75 5)
1 och 2 känns som ett skapligt lås.
7 Needle’em gillar jag skarpt men har vingelläge. Men Djuse pojken brukar trivas med hästen. Får se om lädret pallar. Det är ju snart pensions utbetalning igen
V75 6) Jag sticker ut hakan och säger att 9 åriga mångmiljonären inte är lika vass längre. Ok vinner sina lopp men på beskedliga tider. Hade varit kul med en snabb sommarbana men lite regn seg bana gynnar väl 65% aren.
Men torsdags tankarna är att ta med
2-3-4 oxå. Som sagt pension den 19

V75 7)
10 Ultra Violet och 12 Future Sox är två stentuffa märrar som kan vara låset. Ok Violet har pausat från tävlande ett halvår och fixat till lite halsproblem. Men en fågel kvittrade om grymma banjobb på Åby. Så André har nog vässat upp formen. Men Diamantstoet är ju vanligtvis lite som Klass 2 Light. Garderings lopp.