Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-03-11, 09:26   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Lördagen 16/3 - Bjerke - V75 - JACKPOT


Hur roligt är det med tävlingar i Norge, kan man fråga sig.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-11, 10:09   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Upplägget var ju Unionskampen

Men det känns ju inte som det är trav på Bjerke, utan skall vara momarken,

Men man fick vill "banfrossa" förra året, då det länge såg väldigt jobbigt ut med banan men det ordnade väl sig till slut, i vart fall något sånär, är ju absolut svåraste veckorna där i mitten mars.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-12, 10:32   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det är lite väl många norska omgångar på ett år numera, men det är som med alla V75:or - man får läsa på. Tycker det är en rätt intressant omgång och rätt bra klass. Jag tror på en god utdelning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-12, 14:37   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Å sen tròkiga finaler på Solvalla och lördagen därefter Norge igen.
Men sen V75 på Åby! Jag lägger spelkassorna på hög tills dess
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-12, 16:03   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Å sen tròkiga finaler på Solvalla och lördagen därefter Norge igen.
Men sen V75 på Åby! Jag lägger spelkassorna på hög tills dess
Nja. Det är väl Romme påskdagen innan det är dags för Åby. Det är påskens ordinarie omgång.
Klosterskogen påskafton är extraomgång, liksom Gävle skärtorsdag och Färjestad långfredag.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-13, 10:56   #6
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 97
Sharp$: 383
Standard

Respektlösa


Hur kan ATG tillåta årsdebuter på V75!? Hästar har pausat i flera månader och sedan ska det omsättas 100 miljoner på rena gissningar över hur dessa hästar presterar i sina årsdebuter. Fullständigt respektlöst mot sina kunder, lite som om en vanlig butiksanställd skulle spotta på dig när du handlar där samtidigt som de tar betalt.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-14, 16:19   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Torsdags Surr


Hm lutar åt regn och rusk väder på lördag i Oslo och Bjerke banan brukar väl bli hård och stum med dessa förutsättningar om jag minns rätt. Kan ställa till det för barfota gynnade filurer. Men det är ju långt till lördag em.

V75 1) 2 Painted Genius känns intressant i min värld. Ok årsdebut är oddshöjande men Westergaard har nog ställt iordning. Loppet känns ganska öppet och Korfitsen kanske får bestämma i spets. Favoriten känns lite som ute på fel distans.

V75 2) Klass 2 är som bekant Klass 2 även i Norge 5-10-11 är väl måstestrecken men frågan är om det räcker

V75 3) Frode får väl bestämma med storfavoriten efter ett halvvarv. Övriga baggar kör för andrapriset. Mose Eagle gillar jag skarpt men det blir nog för tufft.

V75 4) 6 Grisle Tore G.L. lunkar sina 24 tider och är inte mycket sämre än sina 3 hårt betrodda kompisar. Varav 2st har lite byngligt läge. 9% lockar till spel.

V75 5) 1 och 2 känns som ett skapligt lås. 7 Needle’em gillar jag skarpt men har vingelläge. Men Djuse pojken brukar trivas med hästen. Får se om lädret pallar. Det är ju snart pensions utbetalning igen

V75 6) Jag sticker ut hakan och säger att 9 åriga mångmiljonären inte är lika vass längre. Ok vinner sina lopp men på beskedliga tider. Hade varit kul med en snabb sommarbana men lite regn seg bana gynnar väl 65% aren.
Men torsdags tankarna är att ta med 2-3-4 oxå. Som sagt pension den 19

V75 7) 10 Ultra Violet och 12 Future Sox är två stentuffa märrar som kan vara låset. Ok Violet har pausat från tävlande ett halvår och fixat till lite halsproblem. Men en fågel kvittrade om grymma banjobb på Åby. Så André har nog vässat upp formen. Men Diamantstoet är ju vanligtvis lite som Klass 2 Light. Garderings lopp.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-14, 16:33   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Hur roligt är det med tävlingar i Norge, kan man fråga sig.
Jag säger som Emils pappa Anton :” rolit å rolit travspelare ska ente ha rolit ”
Känns förstås lite extra surt att dessa sura Jackpott pengarna ligger i botten på en delad S/N omgång.
Men visst är det kul med travspel trots många okända norrbaggar i fälten. Det blir en extra utmaning. Antingen blunda o peka eller läsa på.
Det lär bliva grymma spelpengar i potten på lördag kryddat med norska oljepengar Men dom kanske börjar ta slut
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 13:51   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Ser ut som att det ska bli riktigt skitväder hela dagen i Oslo. Regn på fm och snö på em enligt SMHI . Kan nog ställa till det vad gäller barfotakörning och med tanke på pålitligheten i den norska skoinfon kan det bli en jobbig eftermiddag för spelarna när V75 systemen ska komponeras. Man ska nog då lyssna extra noga på infon från stallbacken och lämna in så sent som möjligt .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 16:50   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Fredags Surr.


Fredags drinken sitter som en smäck och dagens travsurr kommer som ett brev på posten. Typ Post Nord. Då och Då

V75 1) Mycket klurigt Stayerlopp. Favoriten känns iskall i min värld och 60 volts Crebas ( låter som ett batteri ) som andrahandare .
1 och 2 kanske är låset Hm morgon dagens besvärligaste lopp.

V75 2) 2 King Okey måste nog bevakas.

V75 3) 4 The Baron verkar jämn och säker. Går Hamre att fälla ?

V75 4) 6 Grisle Tore är mitt fredags drag.

V75 5) 5 Jameson gick en 12 tid på distansen näst senast på Åby. Bara en sån sak.

V75 6) 3 Feydeau Seven 1 % Jäklar vilken rensare

V75 7) 10 Ultra Violett. Smack.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 17:16   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser ut som att det ska bli riktigt skitväder hela dagen i Oslo. Regn på fm och snö på em enligt SMHI . Kan nog ställa till det vad gäller barfotakörning och med tanke på pålitligheten i den norska skoinfon kan det bli en jobbig eftermiddag för spelarna när V75 systemen ska komponeras. Man ska nog då lyssna extra noga på infon från stallbacken och lämna in så sent som möjligt .
Alla favoriter utom 10 Cool Trix är spelade 4,5,10,1,1,1,5 från de på Bjerke ofta
gynnade spåren där framme.
Främre träffen brukar vara allt på Bjerke (som om jag minns rätt brukar kallas
norges Jägersro) Nu hoppas och tror att banan inte har vädergudarna med sig
i morgon och då kan det förväntade sömnpillret ( V75 på Bjerke ) bli riktigt spännande med fina ”stål” för full bricka.
Kanske tom sjusiffrigt, nu när det ligger ca 60 meloner på middagsbordet att fördelas.

Många är de kallade men få de utvalda omgång, om ruskvädret står oss bi och
rensar bort favoritspelarna i några lopp.

Vilket rens, vilket underbart j.... rens.

En travesti på Ugglas låt ”Balladen om 70-talets största rockband”
Gissar M Uggla åsyftade glamrock bandet ”Mott the Hoople” när han skrev låten.
Att alltid ha solglasögon snodde han från Ian Hunter, min gissning.

Håller med Olle, avvakta de slutgiltiga besluten till minuterna före spelstopp, studera de tidiga ramloppen och lyssna till vad kuskar och tränare tycker om dagens förutsättningar beroende av banans och vädrets beskaffenhet vid start
och ev profetior om hur banan håller under travdagen.

Lyssna gärna på ”All the young dudes” Mott the Hooples version av David Bowies låt. Tycker tolkningen är en av sjuttiotalets absolut bästa rocklåtar.

Finns på YOUTUBE för gratis lyssning.

God tur med spelbesluten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 17:28   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Alla favoriter utom 10 Cool Trix är spelade 4,5,10,1,1,1,5 från de på Bjerke ofta
gynnade spåren där framme.
Främre träffen brukar vara allt på Bjerke (som om jag minns rätt brukar kallas
norges Jägersro) Nu hoppas och tror att banan inte har vädergudarna med sig
i morgon och då kan det förväntade sömnpillret ( V75 på Bjerke ) bli riktigt spännande med fina ”stål” för full bricka.
Kanske tom sjusiffrigt, nu när det ligger ca 60 meloner på middagsbordet att fördelas.

Många är de kallade men få de utvalda omgång, om ruskvädret står oss bi och
rensar bort favoritspelarna i några lopp.

Vilket rens, vilket underbart j.... rens.

En travesti på Ugglas låt ”Balladen om 70-talets största rockband”
Gissar M Uggla åsyftade glamrock bandet ”Mott the Hoople” när han skrev låten.
Att alltid ha solglasögon snodde han från Ian Hunter, min gissning.

Håller med Olle, avvakta de slutgiltiga besluten till minuterna före spelstopp, studera de tidiga ramloppen och lyssna till vad kuskar och tränare tycker om dagens förutsättningar beroende av banans och vädrets beskaffenhet vid start
och ev profetior om hur banan håller under travdagen.

Lyssna gärna på ”All the young dudes” Mott the Hooples version av David Bowies låt. Tycker tolkningen är en av sjuttiotalets absolut bästa rocklåtar.

Finns på YOUTUBE för gratis lyssning.

God tur med spelbesluten.
Helt korrekt vad gäller Uggla och Hunter. Jag har sett Hunter ett antal gånger, men tyvärr inte Mott.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 17:40   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Alla favoriter utom 10 Cool Trix är spelade 4,5,10,1,1,1,5 från de på Bjerke ofta
gynnade spåren där framme.
Främre träffen brukar vara allt på Bjerke (som om jag minns rätt brukar kallas
norges Jägersro) Nu hoppas och tror att banan inte har vädergudarna med sig
i morgon och då kan det förväntade sömnpillret ( V75 på Bjerke ) bli riktigt spännande med fina ”stål” för full bricka.
Kanske tom sjusiffrigt, nu när det ligger ca 60 meloner på middagsbordet att fördelas.

Många är de kallade men få de utvalda omgång, om ruskvädret står oss bi och
rensar bort favoritspelarna i några lopp.

Vilket rens, vilket underbart j.... rens.

En travesti på Ugglas låt ”Balladen om 70-talets största rockband”
Gissar M Uggla åsyftade glamrock bandet ”Mott the Hoople” när han skrev låten.
Att alltid ha solglasögon snodde han från Ian Hunter, min gissning.

Håller med Olle, avvakta de slutgiltiga besluten till minuterna före spelstopp, studera de tidiga ramloppen och lyssna till vad kuskar och tränare tycker om dagens förutsättningar beroende av banans och vädrets beskaffenhet vid start
och ev profetior om hur banan håller under travdagen.

Lyssna gärna på ”All the young dudes” Mott the Hooples version av David Bowies låt. Tycker tolkningen är en av sjuttiotalets absolut bästa rocklåtar.

Finns på YOUTUBE för gratis lyssning.

God tur med spelbesluten.
Gröna Vågen.
På söndag är det St Patrick’s Day. Jag hedrar Irländarna med Whisky In The Jar med Dubliners eller en go cover Whiskey på järet med Smens Baglomma.
Hur goa är dessa ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 18:06   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Gröna Vågen.
På söndag är det St Patrick’s Day. Jag hedrar Irländarna med Whisky In The Jar med Dubliners eller en go cover Whiskey på järet med Smens Baglomma.
Hur goa är dessa ?
Håller med på den. Tror att Unico Broline vinner guld som han vill. Kross från dödens. Punka på favoriten på grisbana gissar jag
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-15, 18:25   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Håller med på den. Tror att Unico Broline vinner guld som han vill. Kross från dödens. Punka på favoriten på grisbana gissar jag
Härligt draken. Unico är med på stregen
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td