Vilken jäkla prestation av Charlotte Stone på lunchen idag! Det ser ut att vara en klassklättrare och jag spikar rakt ut när hon kommer ut på V75.
Kvällens tävlingar är riktigt fina, speciellt då stoloppet som öppnar V64 och DD-loppen!
V64-1
Känns stängt på Flea Southwind som tar ledningen och Scully Gully som är bästa hästen. Litet fält och hög klass på Valla bäddar ju för ett klassiskt tråkigt snigelrace. Bara detta ger att Flea är given som spik om man vill riskera att åka ut i första, streckfördelningen stärker detta val
V64-2
Andoverandout tycker jag är omgångens klaraste, det är konstigt att han inte är större favorit. Spets och slut.
V64-3
Kalypso Face är riktigt snabb ut och borde få spets sen är han hästen att slå. Norrlandshäst som är van vinterförhållanden stärker chansen för en bra insats jämfört med "sörlänningarna". Nurmos favorit känns övervärderad, mycket galopper och måste gå med skor idag. Arctic Snow känns intressant på 14% och Burning Line Gral känns ännu roligare om man ska gardera på! Famous Fayline gick snabbast av alla till slut i ett lopp som är klasser bättre än detta.
V64-4
Goober har väl bra chans men är väl stor favorit. Loppet är väldigt ojämnt streckat och de flesta borde ha chans här.
V64-5
Riktigt fint lopp! Många med chans, en som är underskattad är Spirit of the day som kan avsluta strålande med smygresa. Vinns förmodligen från ledningen, men det känns ganska ovisst vem som får den.
V64-6
Kanonlopp! Russel Hill borde kunna ha hyfsad chans att leda runt om och är en bra chansspik i ett jämnstreckat lopp. Juggle Face vinner nog felfri men ny kusk idag tycker jag ökar galopprisken (även om det är från Ludde). Det är frågetecken kring hur Select Yankee går med skor och läget är uselt, men 14% känns väl lågt ändå.
Lycka till ikväll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|