Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-26, 11:48   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

V75 Romme 27/11

Fyll på med tankar och idéer! Här kommer min spontana snabbanalys efter 10 minuter med listorna:

V75-1
Ganska okej silverlopp, lite väl ojämnt streckat. Västerbo World (bra vinterhäst), Rano (alltid bra) och Rocky Race (härdad nu, bra bakom Nahar senast) är understreckade i nuläget.

V75-2
Får invänta Perssons analys om hur han tror Hallsta klarar skor och brodd, han har ju vunnit med det förut även om han mest gått barfota sedan han "brejkade" ifjol. Jag har stor respekt för Mjölneröd varje gång han kommer till Sverige med sina kallblod och tycker den är riktigt intressant på strecken den här gången!

V75-3
Två månader kvar till grodloppet och ska Melander dit med Iceland är det nog bäst att han jobbat in distansen i honom vid det här laget. Ingen lär ju svara ledningen mot honom och då gäller det bara att ha kräm i benen hela vägen in i mål. Spik!

V75-4
Öppet! Jag ser faktiskt inte någon som är riktigt avhängd här och dagsform och löpningsförlopp kommer nog avgöra en hel del.

V75-5
Öppet som vanligt i sto/amatörloppen. My Golden Key känns som den kanske mest överskattade favoriten i omgången.

V75-6
4-5 hästar höjer sig över mängden här. Cash Is Fun Zaz tror jag faktiskt inte har någon överkapacitet för sin klass längre. Han är för entaktad för att hinna med speederna som kan behövas över kortare distanser än 3km och när han måste köras så oerhört försiktigt för att inte fela blir det ännu en allvarlig begränsning. Putte Topline gillar jag! Han har avverkat försök och final i klassen på ett godkänt sätt och borde kunna vinna det här om dagsformen är bra. Mill Nitro klättrade i ryggar senast på V75 och står lite på tur, bra läge dessutom. Merriment känns normalt sett inte som någon V75-vinnare, men när loppet nu är lite ihåligt och distansen är den rätta tror jag han är ganska underskattad.

V75-7
Bra klass på det här bronsloppet! Stort spikvärde i och med att det blir såpass jämnstreckat. 1,2,3,5,6 är snabba ut, med betoning på de första tre, och den som tar ledningen/blir släppt till ledning utan att det kostar för mycket bör ha bra chans på segern. Jag tror inte Karhulahti vill köra i ledning på distansen och borde släppa till 2 eller 3 som nog är de snabbaste utvändigt. Lindblom lägger aldrig fingrarna emellan och jag tror att Björn är smart nog att inse det och ge upp ledningen utan att utmana. Slutsats: Spik på I Saw You, spets och slut!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat