Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-26, 10:48   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75 Romme 27/11


Fyll på med tankar och idéer! Här kommer min spontana snabbanalys efter 10 minuter med listorna:

V75-1
Ganska okej silverlopp, lite väl ojämnt streckat. Västerbo World (bra vinterhäst), Rano (alltid bra) och Rocky Race (härdad nu, bra bakom Nahar senast) är understreckade i nuläget.

V75-2
Får invänta Perssons analys om hur han tror Hallsta klarar skor och brodd, han har ju vunnit med det förut även om han mest gått barfota sedan han "brejkade" ifjol. Jag har stor respekt för Mjölneröd varje gång han kommer till Sverige med sina kallblod och tycker den är riktigt intressant på strecken den här gången!

V75-3
Två månader kvar till grodloppet och ska Melander dit med Iceland är det nog bäst att han jobbat in distansen i honom vid det här laget. Ingen lär ju svara ledningen mot honom och då gäller det bara att ha kräm i benen hela vägen in i mål. Spik!

V75-4
Öppet! Jag ser faktiskt inte någon som är riktigt avhängd här och dagsform och löpningsförlopp kommer nog avgöra en hel del.

V75-5
Öppet som vanligt i sto/amatörloppen. My Golden Key känns som den kanske mest överskattade favoriten i omgången.

V75-6
4-5 hästar höjer sig över mängden här. Cash Is Fun Zaz tror jag faktiskt inte har någon överkapacitet för sin klass längre. Han är för entaktad för att hinna med speederna som kan behövas över kortare distanser än 3km och när han måste köras så oerhört försiktigt för att inte fela blir det ännu en allvarlig begränsning. Putte Topline gillar jag! Han har avverkat försök och final i klassen på ett godkänt sätt och borde kunna vinna det här om dagsformen är bra. Mill Nitro klättrade i ryggar senast på V75 och står lite på tur, bra läge dessutom. Merriment känns normalt sett inte som någon V75-vinnare, men när loppet nu är lite ihåligt och distansen är den rätta tror jag han är ganska underskattad.

V75-7
Bra klass på det här bronsloppet! Stort spikvärde i och med att det blir såpass jämnstreckat. 1,2,3,5,6 är snabba ut, med betoning på de första tre, och den som tar ledningen/blir släppt till ledning utan att det kostar för mycket bör ha bra chans på segern. Jag tror inte Karhulahti vill köra i ledning på distansen och borde släppa till 2 eller 3 som nog är de snabbaste utvändigt. Lindblom lägger aldrig fingrarna emellan och jag tror att Björn är smart nog att inse det och ge upp ledningen utan att utmana. Slutsats: Spik på I Saw You, spets och slut!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 15:15   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Håller med dig om Iceland, måste vara veckans bästa spik. Värsta motståndaren startar från ett iskallt innerspår, vinklad startvinge vilket i princip ger spetsgaranti. Ser inte någon som skulle svara när Goop kommer farande med en världsmärr som Iceland, än mindre hur någon skulle ens tänka tanken att trycka upp tempot i andraspår.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 15:58   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag måste faktiskt hålla med Spelarservice här, Myllarfaks är nog given.
Hallsta lotus med skor på, myllarfaks spår 6 = spets -> slut. Jag spikar!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 19:05   #4
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 58
Standard

V75-1
4 Rocky Race har läget och avgörandet i sin hand, tror jag, men jag kan inte spika när Rano kan komma från Röv(ar)hålet.

V75-2
Melander och Myllarfaks har gjort det förut och kan göra det igen, spets och slut. Men jag fegar väl och safear med Hallsta Lotus.

V75-3
Jag är inte så säker på Iceland och jag ogillar spela på hästar som har andra mål i sikte än det aktuella loppet. Acclaim gillar hårt underlag och det gynnar hästen mer än de andra.

V75-4
Här lär det kosta en del. Jag streckar så mkt systemet klarar.

V75-5
Bra Stekel, jag är inne på din linje här. Schas på favoriten. Leta i främre volten, det räcker nog.

V75-6
Tyvärr Stekel så går jag snabbt emot dig, då jag tro att Cash is Fun Zaz, kan stå kvar på start linjen och lämna lite försprång till de andra, innnan han trycker på gaspedalen, OK det axar inget vidare, men topspeeden duger gott och väl på distansen.

V75-7
Glöm inte 11 Staro Dynamite, som blir nerrankad på läget, men som alltid tror vi läget avgör hela loppet, så är det ju inte, det avgör bara att bakspåret inte lär ha med spetsstriden att göra. Staro är stark nog att runda om han inte felar, vilket är hans enda akilleshäl.

Lycka till!
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 20:18   #5
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2719
Standard

1 1 & 4 helt bortglömda. Måsten på systemet.
2 6 & 9 bra lås.
3 Iceland bara vinner
4 9 & 11 störst vinstchans och bara 10-18 procent. Men svårlöst.
5 Alla
6 CFZ ska bara fällas han har inte speeden som krävs på rikstoton. Bort. Ensam A-kuse blir Eriks, men också ovisst.
7 Dubbel Erik, Dubbel 10? 1,3,9,10,11.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 01:41   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 71


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

avd-1:8
avd-2:6,9,14
avd-3:1,6
avd-4:3,4,5,11,12
avd-5:5,9,10,13,14
avd-6:4,10
avd-7:3

150kr

Så spelar jag
cubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 07:37   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Fyll på med tankar och idéer! Här kommer min spontana snabbanalys efter 10 minuter med listorna:

V75-6
4-5 hästar höjer sig över mängden här. Cash Is Fun Zaz tror jag faktiskt inte har någon överkapacitet för sin klass längre. Han är för entaktad för att hinna med speederna som kan behövas över kortare distanser än 3km och när han måste köras så oerhört försiktigt för att inte fela blir det ännu en allvarlig begränsning. Putte Topline gillar jag! Han har avverkat försök och final i klassen på ett godkänt sätt och borde kunna vinna det här om dagsformen är bra. Mill Nitro klättrade i ryggar senast på V75 och står lite på tur, bra läge dessutom. Merriment känns normalt sett inte som någon V75-vinnare, men när loppet nu är lite ihåligt och distansen är den rätta tror jag han är ganska underskattad.
Har du kikat igenom arkivet? Isåfall undrar jag hur du kan dra den slutsatsen när ALLA hans segrar har tagits på distanser 2640 och kortare. Samt ingen tagits på längre än så.


Spelarservice har intervjuat bergh

Citat:
Robert Bergh har valt Spelarservice.se som mediapartner och vi kommer här att redovisa djupgående intervjuer när Robert har hästar med på V65, V64 eller V75.


Här följer också Berghs V75-häst som är 8 Putte Topline (V75-6);

- Han var lite seg i benen sist och när attackerna kom på sista bortre lång valde jag att sitta kvar, och det var väl rätt eftersom han inte gick något speciellt när vi fick chansen till slut heller. Det finns två anledningar till att han var lite seg, dels hade han varit ifrån lite innan och dels fungerade han inte riktigt optimalt på den smetiga och svårbemästrade banan. Han känns pigg och fin i jobben och jag har egentligen ingen oro för formen, men han hade en lång formtopp och kanske är han inte lika vass nu i kombination med att han kommit upp i klasserna. Nu får vi se hur han fungerar med skor och brodd dessutom - i början tjänade han knappt pengar innan vi började rycka bakskorna så det är väl knappast något plus men hästen är också allmänt bättre nu. Hästen är rätt kapabel i grunden, men startryggen är dålig och det kan bli vad som helst att starta i rygg på Cash is Fun Zaz. Hästen svarade väldigt bra på urryckare när vi började köra med det för några starter sedan, men det brukar klinga av efterhand och jag förbannade mig själv senast att jag drog dem när han ändå inte hade någon bra dag. Då gav det heller ingen större effekt, men det är möjligt att det ger en helt annan effekt på bra bana och om han har en bättre dag. Chansen är lite svårbedömd, menar Robban.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 09:57   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Så sjukt jämnstreckat idag när det är jackpot igen! Spikvärdet blir bättre och bättre i sista, måste lösa det loppet nu. Vore inte dumt med en spik i sjätte heller men vem? Mill Nitro till ledning men är det en rikstotovinnare på distansen? Bättre med Mille D då kanske, har inte sett något som talar emot honom utom läget.

Klumpigt motiverat kanske KP, men faktum kvarstår att han är jävligt osäker hela vägen och har ett skitläge för att gå felfritt från start. Nu är han iofs bara 39% och det är väl inte jättehögt iofs.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 10:19   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag börjar bli mer och mer orolig över Triton Sund, känns som att man vill ha med den hästen
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:21   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 44
Standard

avd-1:6, 9, 11
avd-2:6, 9, 12
avd-3:6
avd-4:1, 2, 6, 7, 9, 12
avd-5:1, 5, 6, 7, 10
avd-6:8
avd-7:2, 6

= 7 rätt!! hehe
Stjernqvist är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 14:00   #11
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

1) 1,3,4,6,9,12
2) 6,9,12
3) 6
4) Alla
5) 1,2,5,7,8,10,11,13
6) 1,6,10
7) 1,2,3,7,11

Nån av de fetmarkerade måste vinna.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 14:56   #12
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Är det nån av er som har problem med atg.se? Jag kommer inte ens in på sidan. Inte på någon av mina datorer eller iphonen.

EDIT: Funkar nu igen...

Senast redigerad av pjaer den 2010-11-27 klockan 15:44.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td