Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-27, 08:37   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Fyll på med tankar och idéer! Här kommer min spontana snabbanalys efter 10 minuter med listorna:

V75-6
4-5 hästar höjer sig över mängden här. Cash Is Fun Zaz tror jag faktiskt inte har någon överkapacitet för sin klass längre. Han är för entaktad för att hinna med speederna som kan behövas över kortare distanser än 3km och när han måste köras så oerhört försiktigt för att inte fela blir det ännu en allvarlig begränsning. Putte Topline gillar jag! Han har avverkat försök och final i klassen på ett godkänt sätt och borde kunna vinna det här om dagsformen är bra. Mill Nitro klättrade i ryggar senast på V75 och står lite på tur, bra läge dessutom. Merriment känns normalt sett inte som någon V75-vinnare, men när loppet nu är lite ihåligt och distansen är den rätta tror jag han är ganska underskattad.
Har du kikat igenom arkivet? Isåfall undrar jag hur du kan dra den slutsatsen när ALLA hans segrar har tagits på distanser 2640 och kortare. Samt ingen tagits på längre än så.

Spelarservice har intervjuat bergh

Citat:
Robert Bergh har valt Spelarservice.se som mediapartner och vi kommer här att redovisa djupgående intervjuer när Robert har hästar med på V65, V64 eller V75.

Här följer också Berghs V75-häst som är 8 Putte Topline (V75-6);

- Han var lite seg i benen sist och när attackerna kom på sista bortre lång valde jag att sitta kvar, och det var väl rätt eftersom han inte gick något speciellt när vi fick chansen till slut heller. Det finns två anledningar till att han var lite seg, dels hade han varit ifrån lite innan och dels fungerade han inte riktigt optimalt på den smetiga och svårbemästrade banan. Han känns pigg och fin i jobben och jag har egentligen ingen oro för formen, men han hade en lång formtopp och kanske är han inte lika vass nu i kombination med att han kommit upp i klasserna. Nu får vi se hur han fungerar med skor och brodd dessutom - i början tjänade han knappt pengar innan vi började rycka bakskorna så det är väl knappast något plus men hästen är också allmänt bättre nu. Hästen är rätt kapabel i grunden, men startryggen är dålig och det kan bli vad som helst att starta i rygg på Cash is Fun Zaz. Hästen svarade väldigt bra på urryckare när vi började köra med det för några starter sedan, men det brukar klinga av efterhand och jag förbannade mig själv senast att jag drog dem när han ändå inte hade någon bra dag. Då gav det heller ingen större effekt, men det är möjligt att det ger en helt annan effekt på bra bana och om han har en bättre dag. Chansen är lite svårbedömd, menar Robban.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat