Visa ett inlägg
Gammal 2025-04-14, 22:02   #21
kjel

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1668
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Helheten är att det är 6% per avdelning.

Nersidan ( och varför det är så pass LÅGT som 6% per lopp istället för 15% per lopp för den som spelar Vinnare ) är att man inte väljer de sju loppen själv och att man inte kan kliva av.

En annan skillnad är att det läggs pengar på tröstpriser.

Likväl är 35% inte "horribelt" högt avdrag på ett 7-lopps-spel.

Hur förklarar ni att omsättningen dubblerats sedan starten på 90-talet ( med hänsyn tagen till penningvärdes-tappet )?

Jag förutsätter såklart även att ingen horribel-skrikare någonsin satsar en krona på ett flerloppsspel med 6% avdrag per lopp?

För mig själv är risken EXAKT NOLL att jag skulle spela på något som jag anser har horribla förutsättningar....
.

Diskussion om varför folk spelar är väl off-topic men den gigantiska ökningen av mediaövervakning och smidigare att lämna in en lapp är väl två anledningar skulle jag tro.

Ponera att det införs ett "v75-spel" som innefattar alla 12 lopp. Utdelning på tex 9,10,11,12r rätt. Avdraget blir detsamma, 35%. Vilket drömscenario för oss spelare med 3% avdrag per lopp. (eller vad det nu blir, jag kan inte räkna så bra)

Eller mer extremt, V75 med 50 lopp med 80% avgift. Men ATG stoltserar med att det är väldigt låg avgift per lopp så det är bara att lira
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat