Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-29, 00:47   #38
Sonadar
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Ja, visst, alla odds i en slantslingling som är över 2 är överodds, det håller jag med om.

Men vart hittar du en EXAKT slantsingling inom idrott? En idrottsmatch bygger på i princip oändligt många faktorer, och en slantsingling bygger på en faktor, slumpen.

Om man inte kan avgöra exakt vad som är ett överodds är det dumt att göra sig ett offer för statistisk normalisering genom att försöka väga in så många faktorer man kan, då dessa onekligen blir olika, match för match.

Om man bär olika glasögon, och letar överodds kommer man inte att betta på exakt motsatta sidor på exakt samma matcher, långt ifrån det jag menar. Men det kan hända någon gång, och vem sitter då på överoddset? Han som vann, eller han som förlorade? Det jag menar är att över tiden går båda förmodligen plus, förutsatt att de är bra rekare och att de för korrekta analyser, och alltså att båda bettade på subjektivt uppskattade överodds. Alla deras bets är subjektivt uppskattade överodds. Inte objektiva överodds, men lik förbannat kan de gå plus i längden!
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat