Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-28, 22:28   #31
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Denna tråd förtjänar helt klart en
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 22:40   #32
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hoppar jag in lite bara sådär. men visst kan båda hitta ett överodds?

basket. ena tycker oddset ligger för högt på ena laget, då de har grym statistik mot just det andra laget. den andra tycker det andra laget ligger för högt, då skadeproblemen är stora i första laget.

väldigt enkelt beskrivit, men alla som tippar har inte samma glasögon, vilket gör att man värderar olika info och eftersom ingen info kan anses som bättre än den andra kan båda ha hittat ett överodds efter sin pipa.

har läst igenom denna tråd och den har faktiskt fått mig att tänka på en del när det gäller mitt eget spel, och tror skulle må bra av att läsa den. Är inte bara en gång man läser rekar som egentligen skulle kunna vridas hur man vill, men genom att välja "rätt" ord låter reken mycket bättre än vad den egentligen är.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 22:52   #33
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
hoppar jag in lite bara sådär. men visst kan båda hitta ett överodds?

basket. ena tycker oddset ligger för högt på ena laget, då de har grym statistik mot just det andra laget. den andra tycker det andra laget ligger för högt, då skadeproblemen är stora i första laget.
Eureka!

Hur har jag inte kunnat förstå detta tidigare? Det kommer revolutionera allt för mig. Jag kan spela till överodds på båda sidor i en match och vinna ännu mer pengar. Fantastiskt bra ju.

Tack, hatten av!
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 23:15   #34
 
gooses avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
hoppar jag in lite bara sådär. men visst kan båda hitta ett överodds?

basket. ena tycker oddset ligger för högt på ena laget, då de har grym statistik mot just det andra laget. den andra tycker det andra laget ligger för högt, då skadeproblemen är stora i första laget.

väldigt enkelt beskrivit, men alla som tippar har inte samma glasögon, vilket gör att man värderar olika info och eftersom ingen info kan anses som bättre än den andra kan båda ha hittat ett överodds efter sin pipa.

har läst igenom denna tråd och den har faktiskt fått mig att tänka på en del när det gäller mitt eget spel, och tror skulle må bra av att läsa den. Är inte bara en gång man läser rekar som egentligen skulle kunna vridas hur man vill, men genom att välja "rätt" ord låter reken mycket bättre än vad den egentligen är.
Enligt den objektiva verkligheten har en av dom oundvikligen fel. All annat blir tyvärr helt ologiskt.

Vidare angående subjektivitet/objektivitet. Som jag ser det tvingas man in i subjektiva bedömningar av den objektiva verkligheten. Ta hemmaplan som exempel, vem kan avgöra exakt hur stor fördelen blir av hemmaplan? Alla är nog rörande överens om att det ger en fördel (objektivt), men hur stor blir den (just inför den specifika matchen dessutom)? 5%, 10% eller 15%? Det finns ett exakt svar, men detta är något vi aldrig kommer få reda på, således måste vi göra en subjektiv bedömning, förslagsvis baserad på objektiv fakta som finns tillgänglig. Desto närmare vår subjektiva skattning är den objektiva verkligheten, desto större kassa får vi.

Samma resonemang gäller alla faktorer som objektivt spelar in. Subjektivitet är alltså lika ofrånkomligt som det är oönskvärt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sonadar (+1)
goose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 23:38   #35
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Ett överodds är när oddset som erbjuds är större än det faktiska vinstchansoddset. Alla odds >2 i en slantsingling är överodds.
Svårare än så är det inte.



Citat:
Månen blir inte en ost bara för att jag tycker det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 00:16   #36
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Dubbla konton Wagner eller din son? Något av den sämsta sarkasm jag sett
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 00:23   #37
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag är jag.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 00:47   #38
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Ja, visst, alla odds i en slantslingling som är över 2 är överodds, det håller jag med om.

Men vart hittar du en EXAKT slantsingling inom idrott? En idrottsmatch bygger på i princip oändligt många faktorer, och en slantsingling bygger på en faktor, slumpen.

Om man inte kan avgöra exakt vad som är ett överodds är det dumt att göra sig ett offer för statistisk normalisering genom att försöka väga in så många faktorer man kan, då dessa onekligen blir olika, match för match.

Om man bär olika glasögon, och letar överodds kommer man inte att betta på exakt motsatta sidor på exakt samma matcher, långt ifrån det jag menar. Men det kan hända någon gång, och vem sitter då på överoddset? Han som vann, eller han som förlorade? Det jag menar är att över tiden går båda förmodligen plus, förutsatt att de är bra rekare och att de för korrekta analyser, och alltså att båda bettade på subjektivt uppskattade överodds. Alla deras bets är subjektivt uppskattade överodds. Inte objektiva överodds, men lik förbannat kan de gå plus i längden!
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 01:00   #39
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Jag är jag.
Naturligtvis är du det,är bara glad att Wagner äntligen hittat en efterträdare så han kan pensionera sig. Allt han behöver göra nu är att lära dig sin historia om den "gamla goda tiden" när de roliga spelbolagen hade överodds på alla matcher.

Där har vi sarkasm. Gillar Wagner btw,en bettingforumens Bill Cosby

Sorry för OT,tillbaka till vad det nu är ni egentligen diskuterar.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 01:18   #40
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ja, visst, alla odds i en slantslingling som är över 2 är överodds, det håller jag med om.

Men vart hittar du en EXAKT slantsingling inom idrott? En idrottsmatch bygger på i princip oändligt många faktorer, och en slantsingling bygger på en faktor, slumpen.

Om man inte kan avgöra exakt vad som är ett överodds är det dumt att göra sig ett offer för statistisk normalisering genom att försöka väga in så många faktorer man kan, då dessa onekligen blir olika, match för match.


Om man bär olika glasögon, och letar överodds kommer man inte att betta på exakt motsatta sidor på exakt samma matcher, långt ifrån det jag menar. Men det kan hända någon gång, och vem sitter då på överoddset? Han som vann, eller han som förlorade? Det jag menar är att över tiden går båda förmodligen plus, förutsatt att de är bra rekare och att de för korrekta analyser, och alltså att båda bettade på subjektivt uppskattade överodds. Alla deras bets är subjektivt uppskattade överodds. Inte objektiva överodds, men lik förbannat kan de gå plus i längden!
Så ingen av rekarna har fel i just den matchen? Rekare A kom fram till att Lag X har 40% chans att vinna, medan rekare B kom fram till att Lag X har 60 % chans att vinna. Båda har rätt?
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 01:26   #41
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Naturligtvis är du det,är bara glad att Wagner äntligen hittat en efterträdare så han kan pensionera sig. Allt han behöver göra nu är att lära dig sin historia om den "gamla goda tiden" när de roliga spelbolagen hade överodds på alla matcher.

Där har vi sarkasm. Gillar Wagner btw,en bettingforumens Bill Cosby

Sorry för OT,tillbaka till vad det nu är ni egentligen diskuterar.
Haha.

Det är ju detta dom jag diskuterar emot anser att spelbolagen fortfarande har. Dom menar dessutom att -0,5 och +0,5 i en match samtidigt kan vara överodds.

Edit: Och tack för sarkasmlektionen. Den var välbehövlig!
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 09:32   #42
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Så ingen av rekarna har fel i just den matchen? Rekare A kom fram till att Lag X har 40% chans att vinna, medan rekare B kom fram till att Lag X har 60 % chans att vinna. Båda har rätt?
Ja givetvis kan båda ha rätt? Om du slår en t10 och 1-4 gör att lag X vinner för rekare A och 1-6 gör att lag X vinner för rekare B och det blir en trea så har båda rätt. Om man räknar med slumpen vilket man givetvis måste räkna med.

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Haha.

Det är ju detta dom jag diskuterar emot anser att spelbolagen fortfarande har. Dom menar dessutom att -0,5 och +0,5 i en match samtidigt kan vara överodds.

Edit: Och tack för sarkasmlektionen. Den var välbehövlig!
Menar inte att båda sidor är överodds, men båda sidor kanske försöker hitta överodds, och vad säger att en av dem har fel? I slutändan vinner ju ett lag 100% av matchen, inte 60% eller 40%. Du måste tänka djupare än bara svart och vitt.

Jag menar alla är ju överens om att man inte kan vinna alla matcher. Betyder det att alla matcher man förlorade inte var välrekade? Nej. Men å andra sidan kan man aldrig säga att en person som lyckats vinna ett bet har gjort något dumt.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 14:08   #43
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Menar inte att båda sidor är överodds, men båda sidor kanske försöker hitta överodds, och vad säger att en av dem har fel? I slutändan vinner ju ett lag 100% av matchen, inte 60% eller 40%. Du måste tänka djupare än bara svart och vitt.

Jag menar alla är ju överens om att man inte kan vinna alla matcher. Betyder det att alla matcher man förlorade inte var välrekade? Nej. Men å andra sidan kan man aldrig säga att en person som lyckats vinna ett bet har gjort något dumt.
Så nu är verkligheten determinerad också? Att om Lag A vann matchen så var det resultatet det enda som kunde hända.

Det man kan veta är att alla ens matcher inte kommer vara +EV. Jag är av den tydligen kontroversiella åsikten att om man lägger ett vad med negativt väntevärde så är det ett dåligt spel. Och nej. Väntevärdet har ingenting att göra med en vinst/förlust i ett enskilt spel. Det trodde jag alla visste.

Säg att du har en modell som efter 10 000 spel är vinnande. I vissa situationer väljer den dock klave till 1.95 gånger pengarna. Kan du citera detta antagande ovan och skriva under att det är ett bra spel? Att det är ett bra spel enligt din modell vet vi, men är det ett bra spel enligt verkligheten? Är det ett spel som har positivt väntevärde?
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 14:38   #44
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Denna tråd förtjänar helt klart en
Det här kommer nog aldrig ta slut. Hänger på med en burk.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 17:32   #45
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Så nu är verkligheten determinerad också? Att om Lag A vann matchen så var det resultatet det enda som kunde hända.
Ja du kan ju inte påstå att du är säker på motsatsen väl? Hittills har inte historien förändrats av vad jag har hört, säger inte att jag tror på ödet, men man kan ju inte vara säker på om verkligheten är determinerad eller inte.

Citat:
Det man kan veta är att alla ens matcher inte kommer vara +EV. Jag är av den tydligen kontroversiella åsikten att om man lägger ett vad med negativt väntevärde så är det ett dåligt spel. Och nej. Väntevärdet har ingenting att göra med en vinst/förlust i ett enskilt spel. Det trodde jag alla visste.
Klart att ett vad med negativt väntevärde är ett dåligt spel. Men hur i hela håvetet vet du när du har lagt ett spel med positivt eller negativt väntevärde? Därför jag menar att det är dumt att ge sig in i att överanalysera matcher.

Citat:
Säg att du har en modell som efter 10 000 spel är vinnande. I vissa situationer väljer den dock klave till 1.95 gånger pengarna. Kan du citera detta antagande ovan och skriva under att det är ett bra spel? Att det är ett bra spel enligt din modell vet vi, men är det ett bra spel enligt verkligheten? Är det ett spel som har positivt väntevärde?
Har man en modell som är vinnande så bör man vara nöjd, det jag menar är att det är omöjligt att veta om ett spel är helt bra eller inte, både före och efter matchen. Det enda man kan veta är om det är bra enligt ens egna preferenser.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td