Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-29, 14:03   #2
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2211
Standard

Spel är inte så enkelt som folk i allmänhet vill tro. Inte det svar du ville ha kanske men så ligger det till.

Citat:
Jag är oroad över att vi gör något fel (fast vi alla är duktiga rent matematiskt samt inte lirar spel till underodds)
Om du lirat till underodds eller inte kan du omöjligt veta. Nu är 500 spel inte särskilt stort underlag men ligger du fortfarande back efter 5000 spel så talar allt för att du spelat just underodds i tillräckligt stor omfattning.

Om du spelar till 1.93 när rekare lagt samma spel till 2.00 (som du skrev) så behöver man inga större matematiska kunskaper för att inse att det kommer gå åt helvete. Vet inte vad du menar med duktiga rent matematiskt men det räcker med oregelbunden grundskola för min del för att förstå att upplägget är ohållbart.

Citat:
Nämnvärt är att värdet på spel med lägre odds minskar kraftigt om oddsskilnaden är låt oss säga 0.05.
Jag tror mer på att värdet, om det ens fanns från start, försvinner helt och hållet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat