Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-19, 16:43   #8
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Torsdags Tankar

Travet Är En Fest
” Travet är en fest
Håll mä om dä folk och fä
Men om livet är pest
Kalmar Travet värmer bäst”

V75 1) 13 J.H. Ellen och 14 Ebba Kuce känns som måstestrecken trots byngliga lägen. Visst är det långt upplopp på Kalmar ? 3 och 4 på första volten är nog värst emot. Den där Örjan vinner ju lopp som aldrig förr nästan som på den gamla goda tiden.

V75 2) 1 Knight Journey har körts på chans 2ggr på raken. Tredje gången………? Intressant kuskbyte.
2 Format Kronos Går framåt för varje start. Ännu en Face Time Bourbonnare på G.
10 Blablablaa är en ojämn rackare men har bra kunnande när han fungerar. Jepson kanske har lösningen.

V75 3) 2 Nevermind River är oxå ojämn. Bortvald av Christoffer men den där Örjan ….har läget.
6 Go Kenneth Go Hoppade senast som hårt betrodd. Rutinerad för klassen. Svårbedömd rackare. Vinna eller försvinna.
9 Mysterious Lucifer Bortkörd av Robban senast. Öppnade i 07 tempo och var iskall till slut. Stenhårt matchad med 7 Rikstotolopp på 3 månader. Och humlorna surrar. Dessutom smarte Jepson i jollen.
11 Cross Lane Nuncio filuren är min första häst men spår 4 i volt kan ge tappstart och en (för) tuff resa.

V75 4) 2 Olly Håleryd Känns som omgångens spikförslag. Spets och slut.

V75 5) 3 Fantom Jet Mycket bra för klassen. Det vankas väl spets och slut här oxå. Ivan Mauger klar andrahäst övriga är väl mer eller mindre chanslösa.

V75 6) 1 A Fair Day Bäddat för hemmaseger om inte Elitloppet sitter i kroppen.
Hustle Rein är väl den som kan gå en 09 tid men plockar nog inte ner en frisk och kry hemma stjärna från dödens.

V75 7) Högklassig Silver Division. En eller alla ?
2 Tearsinheaven Tuffing som alltid gör sitt bästa. Stark och rejäl.
3 Let Me In Har fått snabba pengar på sig och är ute på djupt vatten. Men går framåt för varje start. Och den där David kan träna häst.
6 Jikken Kulplundringen verkar ha gett ett extra kullager. Sett bra ut i årets två starter. Rutinerad Rikstoto filur.
7 Laredo Boko Ja jag vet hästen har en tråkig rad och inte vunnit på år och dar. Men likväl gått anständigt i skymundan. Och den där Hajom humlans surr sitter kvar i skallen. Får se om lädret pallar för storgardering.
9 Savastano Ny klassen men efter uppvisningen senast så kan detta vara ännu en Kolgjini stjärna. Kul om Adrian och Dante lyckas få fram en stabil travare i galopp drabbade stallet.
11 Humanity Pellini är egentligen min första häst men frågan är om jag vågar spika ? Det är inte lätt att plocka längder i detta stenhårda Silver Försök. Christoffer tror alltid på bra chans med denna hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-06-19 klockan 17:19.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat