Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-18, 13:20   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 6062
Standard

Midsommardagstrav (söndag) V75 Kalmar

Snackade med Affe ( spelläggarankaret från det avvecklade spelbolaget) som är
i sin kåk i grodlårsätarlandet.

Kollade med honom gällande Kevin Prince i silver, startade senast i Sverige på Åby den 3 maj (placerad 6:a).

Läste upp startlistan och rådet var att plocka med den bortlottade franska valacken, vid gardering om du inte spikar kul-löse Jikken.

Båda kommer med i ett svårtippat löp, Jikken får blir 1:a rank enbart på Affes
enorma känsla när det kommer till att hitta drag.

Han följer fortfarande svenskt trav, men lirar
bara sedan nyår i de fransk poolerna.

Den sk Skarplöth-effekten på travspel i Sverige, blev för mycket.
Travet har utvecklats till Trisslotter på hästar och vem pallar det?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-18, 13:25   #2

Standard

Spår 12-sjukan så glöm ovan inlägg.
Gammal 2025-06-18, 14:33   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 16774
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Spår 12-sjukan så glöm ovan inlägg.
Tjenixen Jajjan.
Onsdags tankar.
Silverdivisionen vinner 11 Humanity Pellini. Stenhård kuse med toppform.
Hajom Christoffer kommer laddad till Kalmar efter avstängnings semester på Rhodos.
Psst vinner kanske med 11 Cross Lane i Brons oxå av bara farten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-18, 15:53   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tjenixen Jajjan.
Onsdags tankar.
Silverdivisionen vinner 11 Humanity Pellini. Stenhård kuse med toppform.
Hajom Christoffer kommer laddad till Kalmar efter avstängnings semester på Rhodos.
Psst vinner kanske med 11 Cross Lane i Brons oxå av bara farten.
Tjenare Loke, sitter på jaktstugans veranda och kikar ut över den lilla insjön
Östersjön. Storlomens lockrop är det sista jag hör innan jag somnar.
Den timrade kåken är 150 år gammal och fortfarande helt frisk i timret.
Ingen el, bara öppen brasa och fotogenlampor.
Sista kilometern måste man gå till stugan på gamla ko-stigar med en dragkärra.
Sjön är full med fisk och kräftor.
De brasilianska hängmattorna hänger mellan björkarna alldeles vid strandkanten.

Går Von Lloyd felfritt på söndag, är det en jättechans, Mika får chansen igen med den 6-åriga strulpellen. BG slog på en startbrasa senast, sen var det draget som en såpbubbla som sprack.
Distansen är ett plus och släpper handbromsen vid ett felfritt lopp, så kan övriga gänget hälsa hem. Nunciosonen har kapacitet i överflöd och det gäller bara att
att ta överskottet i bruk och att hålla reda på hovarna.

Måste, måste, måstestreck.

Glad midsommar önskar jag från Tivedens utkanter.
Gammal 2025-06-18, 16:05   #5

Standard

Humanity Pellini vann på ett fantastiskt sätt senast på Åby, vann efter ett stenhårt lopp.
Efter ett sådant lopp hade jag nog avvaktat ytterligare någon vecka eller två.
Att Stoffe selar ut så här pass tätt inpå skrämmer mig, men han har säkert bergkoll på vad han gör?
Gammal 2025-06-19, 08:36   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Humanity Pellini vann på ett fantastiskt sätt senast på Åby, vann efter ett stenhårt lopp.
Efter ett sådant lopp hade jag nog avvaktat ytterligare någon vecka eller två.
Att Stoffe selar ut så här pass tätt inpå skrämmer mig, men han har säkert bergkoll på vad han gör?
Du kanske har en poäng där ang täta starter med Pellini. Men Hajom filurerna Stoffe och Robban testar ofta konceptet med täta starter istället för att träna !
Hm funkar väl ibland men det sliter på kusarna både fysiskt och psykiskt.
Men Pellini är en tuffing.
Silver försöket har många vinstdugliga ekipage. Adrian har nog vässat upp sin grymma Savastano ännu ett snäpp vann Bronsfinalen med 5 längder. Jikken springer fort nu när kulpåsen fladdrar tom i vinden.
Psst Tiveden har jag susat förbi många gånger på mina Vätternrundan turer när jag var ung och urstark. Gamla Monark racern med Tommy Prim gener fick bekänna färg. Nu får man leva på minnen.
Ha de go midsommar Jajjan i fina Tiveden naturen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-06-20 klockan 08:59.
Gammal 2025-06-19, 10:47   #7

Standard

Hajomsurr

En Berghcamp humla flög förbi och surrade lite om att det kan löna sig att bevaka Robbans starthästar på Kalmar. Jepson och Forss rattar tre luriga låg procentare.
Dags för miljonutdelning? Det är ju ett tag sedan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)
Gammal 2025-06-19, 15:43   #8

Standard

Torsdags Tankar

Travet Är En Fest
” Travet är en fest
Håll mä om dä folk och fä
Men om livet är pest
Kalmar Travet värmer bäst”

V75 1) 13 J.H. Ellen och 14 Ebba Kuce känns som måstestrecken trots byngliga lägen. Visst är det långt upplopp på Kalmar ? 3 och 4 på första volten är nog värst emot. Den där Örjan vinner ju lopp som aldrig förr nästan som på den gamla goda tiden.

V75 2) 1 Knight Journey har körts på chans 2ggr på raken. Tredje gången………? Intressant kuskbyte.
2 Format Kronos Går framåt för varje start. Ännu en Face Time Bourbonnare på G.
10 Blablablaa är en ojämn rackare men har bra kunnande när han fungerar. Jepson kanske har lösningen.

V75 3) 2 Nevermind River är oxå ojämn. Bortvald av Christoffer men den där Örjan ….har läget.
6 Go Kenneth Go Hoppade senast som hårt betrodd. Rutinerad för klassen. Svårbedömd rackare. Vinna eller försvinna.
9 Mysterious Lucifer Bortkörd av Robban senast. Öppnade i 07 tempo och var iskall till slut. Stenhårt matchad med 7 Rikstotolopp på 3 månader. Och humlorna surrar. Dessutom smarte Jepson i jollen.
11 Cross Lane Nuncio filuren är min första häst men spår 4 i volt kan ge tappstart och en (för) tuff resa.

V75 4) 2 Olly Håleryd Känns som omgångens spikförslag. Spets och slut.

V75 5) 3 Fantom Jet Mycket bra för klassen. Det vankas väl spets och slut här oxå. Ivan Mauger klar andrahäst övriga är väl mer eller mindre chanslösa.

V75 6) 1 A Fair Day Bäddat för hemmaseger om inte Elitloppet sitter i kroppen.
Hustle Rein är väl den som kan gå en 09 tid men plockar nog inte ner en frisk och kry hemma stjärna från dödens.

V75 7) Högklassig Silver Division. En eller alla ?
2 Tearsinheaven Tuffing som alltid gör sitt bästa. Stark och rejäl.
3 Let Me In Har fått snabba pengar på sig och är ute på djupt vatten. Men går framåt för varje start. Och den där David kan träna häst.
6 Jikken Kulplundringen verkar ha gett ett extra kullager. Sett bra ut i årets två starter. Rutinerad Rikstoto filur.
7 Laredo Boko Ja jag vet hästen har en tråkig rad och inte vunnit på år och dar. Men likväl gått anständigt i skymundan. Och den där Hajom humlans surr sitter kvar i skallen. Får se om lädret pallar för storgardering.
9 Savastano Ny klassen men efter uppvisningen senast så kan detta vara ännu en Kolgjini stjärna. Kul om Adrian och Dante lyckas få fram en stabil travare i galopp drabbade stallet.
11 Humanity Pellini är egentligen min första häst men frågan är om jag vågar spika ? Det är inte lätt att plocka längder i detta stenhårda Silver Försök. Christoffer tror alltid på bra chans med denna hästen.
korpo (+2)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-06-19 klockan 16:19.
Gammal 2025-06-20, 00:11   #9

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 12139
Standard

Avd 1 är ju ett typiskt garderingslopp men jag är jävligt sugen på att singla 4 Mare Mareh (vad gör man på en söndagsmorgon) Örjan upp och Elfving brukar ha det bra påställt när hans hästar är ute på rikstoton. Stannar hon under under 15% så är det ett fynd i ett svårlöst lopp..
4,3,14,12,5 tror jag räcker långt. Den redige susaren är 5 Anna Mae som lär få ett jävligt fint lopp och "maxas" med bf bak.
Efterhandaren (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 18:49   #10

Standard

Lördags Tankar

Mina tidiga tankar går så här. Om jag spikar 60% arna Olly, Fantom och Affe Day och dessa vinner blir det väl kaffe pengar i utdelning ? Eller går det att hitta singel % are i övriga avdelningar ? Men det upplägget är jag nog inte ensam om.
Mina chansspikar är J.H. Ellen, Cross Line och Humanity. Och gardering av 60% arna.
Hm hur man än vänder sig har man röven bak.
Gammal 2025-06-21, 19:36   #11

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4914
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lördags Tankar

Mina tidiga tankar går så här. Om jag spikar 60% arna Olly, Fantom och Affe Day och dessa vinner blir det väl kaffe pengar i utdelning ? Eller går det att hitta singel % are i övriga avdelningar ? Men det upplägget är jag nog inte ensam om.
Mina chansspikar är J.H. Ellen, Cross Line och Humanity. Och gardering av 60% arna.
Hm hur man än vänder sig har man röven bak.
Jag var inne på liknande tankar, först tänkte jag chansspika Cross Lane och King of Everyting men backar nog lite. Just nu är spikarna Cross Lane och Affe.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 20:03   #12

Sharp$: 3552

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sitter i Vesterø på Læsø, Kattegatts Pärla, och klurar på veckans V75a. Kan rekommendera er att åka hit om ni vill ha lite lugn och ro. Nu för tiden kan man t o m vara uppkopplad och sköta hästeriet som man vill. Uppkopplad och avkopplad!

Avd 1
Spretigt lopp där "ingen kan vinna". Jag lägger en del streck här. 14 Ebba Kuse är mest härdad men vinner sällan och bakspår på tillägg... nja lite väl stor favorit men måste med på systemet. 3 Pica Pica låter det bra på och Rosleff är vass. 12 Bys Rosy Nunc rycker man skorna på. Intressant storskräll från springspår. 13 J.H. Ellen är ännu en som skulle kunna sticka nosen först på det långa upploppet. Går ner i klass här. 4 Mare Mareh får Örjan i sulkyn och det kan vara avgörande. Jag nöjer mig med 5 streck men skulle helst haft fler.

Avd 2
1 Knight Journey kan nog Uffe få fart på. Leder detta från start till mål!

Avd 3
Ytterligare ett svårt lopp att bena ut. Segermaskinen 11 Cross Lane måste med, men fjärdespår och tillägg gör att jag garderar. 6 Go Kenneth Go skulle kunna va ett spikförslag från springspår men Johan U litar jag på som en ko på dass. Jag vill absolut ha med Hannas häst 3 Global Flashback. Rycker hon skorna har hon en plan! 2 Nevermind River får en ruskig kuskförstärkning och kan vara giftig därifrån. 1 Maranichi kommer med tre raka och Lövgren är i ett stim. Kan inte åka på den till 17%.

Avd 4
Ett tryggt tvåhästarslås; 2 Olly Håleryd och 11 Clarissa. Blixtrar den ene så Oscar II.

Avd 5
Dra på trissor, ett lås till. 3 Fantom Jet eller 5 Ivan Mauger vinner detta. Det är hugget som stucket!

Avd 6
Tror ni inte att jag hittade ett tvåhästarslås till? 1 A Fair Day vinner väl detta när Oscar drar på i ledningen om han inte blir byxis när Örjan kommer rusandes med 8 Mister Hercules på upploppet.

Avd 7
Näe, ett lås till. Men det här måste väl vara dyrksäkert? 6 Jikken och 11 Humanity Pellini. Nå´n av de två måste väl ändå vinna?

Puh, det blev dyrt, men det var det värt, förhoppningsvis.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 20:11   #13

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7048
Standard

Har någon B-lund och JS tips?

Senast redigerad av tvablaa den 2025-06-21 klockan 20:26.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 20:26   #14

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7048
Standard

Klurig omgång tycker jag och har svårt få ihop något vettigt. Tankarna just nu:
1: Borde väl stå mellan Ebba och Ellen. Men Rosleff kan bli svårfångad. Örjan i storform går inte att räkna bort och Dalborg med skoryck från springspår känns spelvärt till låg procent. Fem eller alla.
2: Står nog mellan de fyra mest spelade, möjligen med Konstantin Sisu som luring. Rankar Goop först och Jepson strax efter.
3: Steker nog Cross Lane helt. Tror mest på MAD och Takter och det känns spännande när Hanna rycker skorna.
4: Ska väl Olly inte förlora. Men undrar vad det kommer för prestation från Clarissa nu om tränaren tycker hon var tjock senast.
5: Räcker väl normalt långt med favoriten och Ivan. Men litar inte helt på någon av dem och vill nog ha med de flesta på framspår. Den som vinner spetsstriden är tredjerank.
6: Tycker nog A Fair Day är dagens bästa spik. Blev imponerad av Hustle Rain senast men kanske såg det bättre ut än det var, ledaren hade ju öppnat tufft.
7: Jikken är min förstarank. Mycket snack om Tears in Heaven som blir farlig om den spetsar. Men lär rusa på strecken. Savastano vinner ju om den är som senast men jag är tveksam. Samma med Humanity som är grym men tror inte den slår nämnda.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-22, 08:24   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Sitter i Vesterø på Læsø, Kattegatts Pärla, och klurar på veckans V75a. Kan rekommendera er att åka hit om ni vill ha lite lugn och ro. Nu för tiden kan man t o m vara uppkopplad och sköta hästeriet som man vill. Uppkopplad och avkopplad!

Avd 1
Spretigt lopp där "ingen kan vinna". Jag lägger en del streck här. 14 Ebba Kuse är mest härdad men vinner sällan och bakspår på tillägg... nja lite väl stor favorit men måste med på systemet. 3 Pica Pica låter det bra på och Rosleff är vass. 12 Bys Rosy Nunc rycker man skorna på. Intressant storskräll från springspår. 13 J.H. Ellen är ännu en som skulle kunna sticka nosen först på det långa upploppet. Går ner i klass här. 4 Mare Mareh får Örjan i sulkyn och det kan vara avgörande. Jag nöjer mig med 5 streck men skulle helst haft fler.

Avd 2
1 Knight Journey kan nog Uffe få fart på. Leder detta från start till mål!

Avd 3
Ytterligare ett svårt lopp att bena ut. Segermaskinen 11 Cross Lane måste med, men fjärdespår och tillägg gör att jag garderar. 6 Go Kenneth Go skulle kunna va ett spikförslag från springspår men Johan U litar jag på som en ko på dass. Jag vill absolut ha med Hannas häst 3 Global Flashback. Rycker hon skorna har hon en plan! 2 Nevermind River får en ruskig kuskförstärkning och kan vara giftig därifrån. 1 Maranichi kommer med tre raka och Lövgren är i ett stim. Kan inte åka på den till 17%.

Avd 4
Ett tryggt tvåhästarslås; 2 Olly Håleryd och 11 Clarissa. Blixtrar den ene så Oscar II.

Avd 5
Dra på trissor, ett lås till. 3 Fantom Jet eller 5 Ivan Mauger vinner detta. Det är hugget som stucket!

Avd 6
Tror ni inte att jag hittade ett tvåhästarslås till? 1 A Fair Day vinner väl detta när Oscar drar på i ledningen om han inte blir byxis när Örjan kommer rusandes med 8 Mister Hercules på upploppet.

Avd 7
Näe, ett lås till. Men det här måste väl vara dyrksäkert? 6 Jikken och 11 Humanity Pellini. Nå´n av de två måste väl ändå vinna?

Puh, det blev dyrt, men det var det värt, förhoppningsvis.
Ett tips helt i min smak Bosse. Hoppas dina dyra Læsø lås lönar sig.
Ha de gött mitt i härliga Kattegatt.
Svara

Ämnesverktyg

td