Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122
Eftersom att det finns olika mycket värden i alla spel, så kan man inte räkna sådär.
Ifall en rekare med en ROI på 108% lägger upp ett spel till 2,01 där det egentliga oddset borde vara 1,98 finns det inte lika mycket värde som när samma rekare (alltså fortfarande 108% ROI) lägger upp ett spel till odds 2,20 där det egentliga oddset borde vara 1,98.
Därför kan man inte använda en och samma formel på alla spel.
Den där formeln funkar bara om en rekare har exakt lika mycket värde i alla sina spel.
eller tänker jag galet nu?
|
Det borde stämma tycker jag.
Noterbart är som sagt att de flesta kan visa upp spreadsheets eller statistik på för få spel för att man ska kunna dra positiva slutsatser huruvida personer faktiskt går plus med en viss ROI eller inte.
På vissa spel kommer ju en rekare ha 120% ROI medan han på vissa spel kanske har 98% ROI, sådant kan man ju aldrig veta, och kommer även inte få svar på någonsin, om jag inte är ute och cyklar. Man måste utgå ifrån någonting, och det var därför behövde jag "formeln" för att räkna lite lättare på det.
Att följa en rekare som har 108% roi på kanske 300 lagda spel är ingenting som är glasklart att han kommer fortsätta hålla dem siffrorna, men betting handlar om att våga, så om 108% ROI på 300 spel på en rekare är det man kan hitta, så får man ta det och hoppas på det bästa. Man måste helt enkelt våga förlora pengar, annars kan man ju ge upp direkt.