Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-10-20, 11:40   #105
Espo

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Absolut inte omöjligt med mindre justeringar i framtiden.

Tanken har dock hela tiden varit att erbjudandet ska kännas helt riktat till ensamsmåspelarna. Och de flesta av dessa spelar inte "utskrivna" system.
Men hur många ensamspelare spelar vanliga rader kontra reducerat? Jag spelade oreducerat från 2000-2016, men sedan jag började med reducerat 2016, så kan jag räkna på två händer antal matematiska system jag lämnat in. Jag hade ju givetvis därför sett det som positivt om man erbjudet reducerat radpris även på reducerade kuponger.

Om min genomsnittliga reduceringsnivå legat på 75% på V75 och väldigt sällan lett till att jag reducerat bort relevanta vinster lär jag ju nu behöva reducera över 90% eller gå från 1 till 3 spikar som standard. Chansen att sätt 8rätt borde ju bli väldigt många gånger svårare än det varit på V75. Går jackpott pengarna i 8rätts potten borde det bara gynna storspelarna med stora system och större chans att plocka hem 8rätt.

Summering enligt ovan är att jag varit vinnare på v75 sedan jag började med reducerat, men sett till nedlagd tid har det varit dåligt betalt eftersom riktigt stora vinster uteblivit. Känslan är att förväntad ROI på V85 kommer vara negativt för mig och variansen blir ännu större. Dock om du någon gång lyckas vara rätt på det i alla 8lopp kommer du bli rikligt belönad till skillnad mot v75 där utdelningen ofta blivit medioker vid fullpott.

Senast redigerad av Espo den 2025-10-20 klockan 11:55.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat